Apua tarvitaa ikurin alueelta tampereelta vikakoodinlukua

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Naskaliniko
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Apua tarvitaa ikurin alueelta tampereelta vikakoodinlukua

Viesti Kirjoittaja Naskaliniko »

Aamulla kävin autolla viemässä töihin puolison ja auto alkoi käydä kolmella.
Auto siis saab 9-3 2.0t - 05
Vikakoodin luvussa käytin niin vikana palamisen tunnistin ei muuta. Pitäisi katsoa saabin omalla mitä näyttäisi. Aupuja tarvitaan kovasti.
SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EXSAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984

Naskaliniko
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Apua tarvitaa ikurin alueelta tampereelta vikakoodinlukua

Viesti Kirjoittaja Naskaliniko »

Selvyys tuli melkein auto käy edelleen kolmella epäilevät johtosarjaa autosta. Tarkottaako tuo koko johtosarjaa vai pelkästään sytytyksen johtosarjaa
SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EXSAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984

petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 3196
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Apua tarvitaa ikurin alueelta tampereelta vikakoodinlukua

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Millähän laitteella vikakoodi luettu?
Mikä on vikakoodi tarkasti?
Vikakoodinlukua Saab+muut merkit: Monimerkkitesteri Launch x431Master ja Op-Com

Naskaliniko
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Apua tarvitaa ikurin alueelta tampereelta vikakoodinlukua

Viesti Kirjoittaja Naskaliniko »

Nokialla kävin liikkeessä tecin perässä. Epäilivät kun oli tulpat vaihdettu ja puolat tarkistettu ja sylinteripaineet tarkistettu ja ionisointi poksi tarkistettu.
Edelleen herjaa vikaa ionisointi singnaali epäuskottava.
Niin nyt epäilevät johtosarjaa tulpille
SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EXSAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984

vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4304
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Apua tarvitaa ikurin alueelta tampereelta vikakoodinlukua

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei ole yhtään johtosarjavikaista tullut vastaan näissä koneissa ja mittaamalla se varmistuu. Ecuvika todennäköisemmin ja se on nopea testata
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

Naskaliniko
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Apua tarvitaa ikurin alueelta tampereelta vikakoodinlukua

Viesti Kirjoittaja Naskaliniko »

Eipä noihin liikkeisiin ole uskomista tossa johtoja räpläilin niin kaikki oli ok. Mutta ykkösen puola ei pelittänyt vaihdoin kakkosen päikseen ja sitten ei kakkonen pelannut. Eli puola vika. Liikkessä sanottiin vielä että puolat on ok. Pitäis itse olla aina tekemässä 😅
SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EXSAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984

petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 3196
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Apua tarvitaa ikurin alueelta tampereelta vikakoodinlukua

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Naskaliniko kirjoitti:
Pe Syys 06, 2019 21:05
Eipä noihin liikkeisiin ole uskomista tossa johtoja räpläilin niin kaikki oli ok. Mutta ykkösen puola ei pelittänyt vaihdoin kakkosen päikseen ja sitten ei kakkonen pelannut. Eli puola vika. Liikkessä sanottiin vielä että puolat on ok. Pitäis itse olla aina tekemässä 😅
Juuri jotain tuollaista tarkoitin, että vika on todennäköisesti muualla kuin johtosarjassa. Hyvin tyypillisesti puolassa :!: .
Tuokin vastaus liikkeeltä että "puolat on testattu", on kyllä erikoinen. Haluaisin tietää miten ne on testattu :?:

Siksipä olisin ollutkin kiinnostunut ihan tarkasti vikakoodista Pxxxx-yy. Mikäli se on ollut, kuten nyt todennäköisesti on ollut 1. pytyn osalla, niin kaikista yksinkertaisin tapa on juuri vaihtaa puolia keskenään.

Kun auto käy selvästi kolmella ja vikakoodikin viittaisi siihen, on kaikista todennäköisin syy puolassa. Todella amatöörimäistä toimintaa merkkiliikkeessä. Eivät selvästikään tunne Trionic 8 järjestelmää ja sen toimintaa :twisted:
Vikakoodinlukua Saab+muut merkit: Monimerkkitesteri Launch x431Master ja Op-Com

Naskaliniko
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Apua tarvitaa ikurin alueelta tampereelta vikakoodinlukua

Viesti Kirjoittaja Naskaliniko »

Juu auto pelasi kokonaisen puolipäivää ja sittenhän turbo antautui ja auto jäi tienposkeen meikäläinen taksilla pois vitutukseen
SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EXSAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984

Naskaliniko
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: La Helmi 06, 2016 14:17
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Apua tarvitaa ikurin alueelta tampereelta vikakoodinlukua

Viesti Kirjoittaja Naskaliniko »

Nyt oilisi turbolle tarvetta. Millainenhan tossa 2.0t on se että vois bolt on laittaa.
SAAB 9-3 ARC 2.0T - 05
EXSAAB 9-5 1.9TiD VECTOR -07
EX:Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2003
EXSaab 9-5 3.0 TiD Vector 2003 purkuauto
EX: Saab 99 GL 1984

Vastaa Viestiin