9-3 sen ohjaustehostimen toiminta

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
kurvelo1
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Maalis 23, 2014 17:37

9-3 sen ohjaustehostimen toiminta

Viesti Kirjoittaja kurvelo1 »

Perheeseen hommattiin -03 mallin 9-3 2 litran koneella. Muuten masiina tuntuu ihan soivalta peliltä km stä 270 t huolimatta.Yksi seikka kuitenkin hiukan korpeaa.Ohjaus on tehostettu aivan luonnottoman tunnottomaksi.En muita tollasia ole ajanut joten ei ole vertailupohjaa mutta tässä yksilössä ohjaus on höyhenen kevyt. Liekö tehostimessa jotain vialla vai onko nää kaikki tälläsiä.Kiitos jo etukäteen kommenteista.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-3 sen ohjaustehostimen toiminta

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ei ole mitään vikaa vaan ominaisuus.

Tehostin on perinteinen hydraulinen mekaanisella pumpulla, joka tekee ohjauksesta kevyen. Uudemmissa malleissa tehostin muuttuu sähköhydrauliseksi, jossa mekaaninen pumppu on korvattu sähkömoottorilla. Sen tehostusta muutetaan ajonopeuden mukaan.

Tuohon ohjaukseen on vain totuttava ja kyllä siihen ajan myötä tottuu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
kurvelo1
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Maalis 23, 2014 17:37

Re: 9-3 sen ohjaustehostimen toiminta

Viesti Kirjoittaja kurvelo1 »

Kiitos tiedosta. Koitetaan tottua. :D
Vastaa Viestiin