Täristys ja savutus

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Anttiiii
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 03:07

Täristys ja savutus

Viesti Kirjoittaja Anttiiii »

Parkkiin ajaessa pamahti moottorin vikavalo tauluun, jonka jälkeen alkoi moottorin täristys ja savutus. Sammutettua jätti pakoputken alle kuvanmukaisen läntin. Pahaltahan tuo vaikuttaa, onko vastaavista oireista kokemuksia muilla? Vikavalon lukemisella pääsee jo eteenpäin, mutta kun siihen ei itsellä mahdollisuutta ole ja auto makaa nyt parkkipaikalla niin kysytään ensin täältä

Lisätään kanssa, että myös vahva bensan haju tuli ohjaamoon tärinän ja savutuksen alettua

Kuva
Viimeksi muokannut Anttiiii, Su Loka 20, 2019 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Täristys ja savutus

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ilman tarkempia tietoja veikkaan että yksi puola hajosi ja palamatonta polttoainetta pakokaasun seassa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Anttiiii
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 03:07

Re: Täristys ja savutus

Viesti Kirjoittaja Anttiiii »

Pakari kirjoitti:
Su Loka 20, 2019 16:26
Ilman tarkempia tietoja veikkaan että yksi puola hajosi ja palamatonta polttoainetta pakokaasun seassa.
Kiitos, seuraavana taitaakin olla vikakoodien luku niin pääsee varmuuteen viasta.

Tuolla ei varmaan nyt taida uskaltaa ajaa minnekään? Onkohan PK-seudulla ketään saabistia (tai firmaa), joka tulisi kotikäynnille lukemaan koodit :D
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: Täristys ja savutus

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

tai sitten suutin jäänyt auki/vuotaa kuten oli itsellä, raaka etanoli valui putkesta ja tulpat otti pois niin yhdessä sylinterissä polttoainetta varmaan sentti männän päällä.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Anttiiii
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Touko 01, 2016 03:07

Re: Täristys ja savutus

Viesti Kirjoittaja Anttiiii »

Päivitetään sen verran, että tulppien sekä 1. sylinterin puolan vaihdolla taidettiin pienen testilenkin perusteella selvitä tällä kertaa :)
Vastaa Viestiin