Iskarin yläpään irroitus

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
eka9000
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Iskarin yläpään irroitus

Viesti Kirjoittaja eka9000 » Su Loka 20, 2019 18:36

Yritin etsiä vastauksiaan muualta, oli ehkä liian kiire kun en löytänyt...

Miten olette irroittaneet iskarin yläpään pultit? Olin ymmärtänyt että ne kolme pulttia olisi kiristetty ylätukilautaseen, jossa on jengat, mutta mulla menee läpipultit ja lokasuojan puolella on vastapultit. Millä ihmeellä niistä saa otteen, koska nyt ne pyörii tyhjää, kun moottoritilan puolelta yrittää avata? Papukaijoilla sai yhdestä pienen otteen sillä seurauksella, että nyt se on pyöreä, eikä kahteen muuhun mahdu mitenkään.

Ainoa keino mitä keksin, on painaa jouset kasaan puristimilla ja avata se iskarin keskimutteri ja poistaa koko jousijalka jolloin mahtuisi hylsyillä pitämään vastaan.
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.

patu
"Hölösuu"
Viestit: 1252
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Iskarin yläpään irroitus

Viesti Kirjoittaja patu » Su Loka 20, 2019 19:03

Hmmm outo ja miten tuo on mahdollista :D
. Eli onko "jousen" puolella lautasessa laitettu läpipultit ja mutterit? Eli joskus kierteet rikottu jousilautasesta?
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)

cc
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Iskarin yläpään irroitus

Viesti Kirjoittaja cc » Su Loka 20, 2019 19:05

Joku viritys siinä nyt on tai vastamutterit syöpyneet irti lautasesta. Poraa yläpuolelta kanta irti. Joku 10mm pora keskeltä kantaa sen verran että lähtee kanta. Pultin kannoissa kai sen verran pitoa että saa poratessa pidettyä vastaan.
#1894: 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05

eka9000
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Iskarin yläpään irroitus

Viesti Kirjoittaja eka9000 » Su Loka 20, 2019 20:00

patu kirjoitti:
Su Loka 20, 2019 19:03
Hmmm outo ja miten tuo on mahdollista :D
. Eli onko "jousen" puolella lautasessa laitettu läpipultit ja mutterit? Eli joskus kierteet rikottu jousilautasesta?
Juurikin näin :) Jokin viritys siinä on, tai sitten tuo cc:n veikkaus, että on syöpynyt vastamutterit irti lautasesta. Eli menee siis lautasetkin vaihtoon? Onko noissa ylälautasissa jotain laakerointia/nivelöintiä, vai onko se vaan kiinteä metallimöntti?
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.

Avatar
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 816
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Iskarin yläpään irroitus

Viesti Kirjoittaja Saab-man » Su Loka 20, 2019 20:51

Keskiholkki on valettu kumilla kiinni lautaseen, eli ei se ihan yhtä puuta ole. Melkeinpä uudet lautaset tai sitten pitää hitsata uudet mutterit lautasiin.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06

Vastaa Viestiin