v6 ja etanoli
v6 ja etanoli
tuolla aiemmin oli juttua etanolille muuttamiseksi,kutosesn mylly,
missä hinnoissa pyörii osat, antura jne.onkohan täälä pohjanmaalla joka on muuttanut näitä.
Toimiiko samoin kun tehtaan biobower, että sekaisin molempia vaan.
kulutus on varmaan ihan kiitettävä kaupungissa.
missä hinnoissa pyörii osat, antura jne.onkohan täälä pohjanmaalla joka on muuttanut näitä.
Toimiiko samoin kun tehtaan biobower, että sekaisin molempia vaan.
kulutus on varmaan ihan kiitettävä kaupungissa.
Re: v6 ja etanoli
Seurataan. Jostain kumman syystä alkanut kutoskone kiinnostamaan, kun on tuo bensakin niin ihanan kallista. Haaveissa V6 nelari pikkusaabbina.
Torstaiaamuna kirosin kun diisseli maksoi 1,509€/l
Koitin lohdutella itseäni kallimmaalla bensan hinnalla: 95E 1,599 ja 98E 1,699
Etanoli sentään maksoi kuitenkin alle 1€/litra, joten kai sitä vois bensakutosellakin ajaa jos siihen saa laadukkaan etanolikonversion.
Torstaiaamuna kirosin kun diisseli maksoi 1,509€/l
Koitin lohdutella itseäni kallimmaalla bensan hinnalla: 95E 1,599 ja 98E 1,699
Etanoli sentään maksoi kuitenkin alle 1€/litra, joten kai sitä vois bensakutosellakin ajaa jos siihen saa laadukkaan etanolikonversion.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: v6 ja etanoli
Just ajoin Paraisilla Neste Expressin ohi, 95E10 hinta tolpassa 1.439 euroa litra. Kutoskone alle vaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: v6 ja etanoli
Aika kallista dieseliä
Toissapäivänä tuli tankattua cabbea, hinta oli 1,394€ / litra.
Pidin sitäkin aivan helvetin kalliina, kun pääkaupunkiseudulla on parhaimmillaan saanut dieseliä alta 1,3 € / litra.
Etanoli on sen sijaan jo pitkään ollut 1,099 € / litra. Siinä vaiheessa kun se nousi yli euron / litra tuli myytyä se Saab pois ja hommattua diesel-Saab.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: v6 ja etanoli
En muista millonka olisin viimeksi ysivitosta laittanut mihinkään. Kutoselleko ei ole äliä laittaako ysivitosta vai ysikasia?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: v6 ja etanoli
En tiedä kutosen bensavaatimuksista, mutta tuo oli hinta joka jäi ohi ajaessa referenssinä peinun hintahavainnoille mieleen, ysikasi tietenkin muutaman sentin kalliimpaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: v6 ja etanoli
Ainakin mun v6 xwd on 98 vaatimuksena
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: v6 ja etanoli
Aikoinaan dieseliä tankatessa hinta vitutti käytännössä aina. Bensakoneen kanssa ei niinkään, vaikka rahaa menee enempi. Huomasin itseltäni sellaisen psykologisen efektin, että kun dieselautoa ostaessa laski hintaa ja mietti että miten sillä ajaessa säästää bensaan verrattuna, ärsytti hinta kun se säästäminen tuli ikävän kalliiksi. Bensakoneen kanssa kun ei tavoittele säästöä tankatessa, on fiilis parempi vaikka loppurivin summa on isompi. Tämä siis 50-60tkm vuosisuoritteella, nyt kun pärjää vähemmällä tulee naftakoneet ohitettua vielä helpommin.
Edit: tää on muuten varmaan osittain sama efekti, miksi hybridiautoilijaa ärsyttää polttomoottorin murahdus. Usein osaperusteena ostolle on sillä sähköllä säästäminen ja heti ärsyttää, kun se säästäminen kärsii.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: v6 ja etanoli
Kuulin eilen puhelimessa huhua, että v6 pitää viedä rullilla softattavaksi ja etanolikonvertoitavaksi Ruotsin puolelle.
Toivon, että joku pystyy osoittamaan tämän huhun vääräksi, ja että onnistuu kotimaassa lähes ilmaiseksi ja ihan tosta vaan.
Toivon, että joku pystyy osoittamaan tämän huhun vääräksi, ja että onnistuu kotimaassa lähes ilmaiseksi ja ihan tosta vaan.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: v6 ja etanoli
Minua alkoi pikkuhiljaa vituttamaan tuo etanolin tankkaaminen, kun sen litrahinta meni yli euron ja hintaero bensaan verrattuna alkoi huveta. Etanolia meni kaupunkiajossa 14-15 litraa satasella, bensaa 10-12 litraa. Dieselillä ajaessa saa mielenrauhaa ajotietokoneen kulutuslukemasta, sekä pumppuhinnasta bensaan nähden. Sen "dieselveronkin" näkee osana auton käyttömaksua, joka täytyy maksaa pois 1-4 kertaa vuodessa.aero kirjoitti: ↑Ma Marras 18, 2019 16:25Aikoinaan dieseliä tankatessa hinta vitutti käytännössä aina. Bensakoneen kanssa ei niinkään, vaikka rahaa menee enempi. Huomasin itseltäni sellaisen psykologisen efektin, että kun dieselautoa ostaessa laski hintaa ja mietti että miten sillä ajaessa säästää bensaan verrattuna, ärsytti hinta kun se säästäminen tuli ikävän kalliiksi. Bensakoneen kanssa kun ei tavoittele säästöä tankatessa, on fiilis parempi vaikka loppurivin summa on isompi.
Toki mielipidekysymys, mutta niinhän sitä sanotaan, että mielipiteitä on yhtä paljon kuin...
Edit: koska tulee ajettua suurin osa kaupunkiajoa, niin Saabilla kaupunkiajokulutuksessa akselilla bensiini vs. diesel on suuri ero, etanoli vs. diesel jo puolet. Bensiiniä meni kaupunkiajossa noin 12 litraa satasella, etanolia noin 14-15 litraa satasella. Dieseliä menee 6,5-7,5 litraa satasella.
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, La Marras 23, 2019 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007