Onko koneessa jotain eroa jos on tehtaalta lähtiessä jo ollut E85 enabloituna?
2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
- EX: Saab 900i vaimon kauppakassina
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
- EX: Saab 9-3 1.9 TiDS SC Vector Active
-
- "Viggen"
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
On, venttiilit on eri materiaalia eikä kulumisongelmaa ole.
Jossain lähteissä kai kerrotaan että olisi muutakin mutta tuo ainoa fakta.
Jossain lähteissä kai kerrotaan että olisi muutakin mutta tuo ainoa fakta.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Vain vuosimallista 2007 ja eteenpäin. Vanhemmissa 2003-2006 mallivuosien autoissa on myös ne paremmat venttiilit.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Tervehys
Jostain syystä ei ole tullut vastauksenne mulle saakka tiioksi, mutta nyt päivitystä käynnistyshäirään.
Finjectorille lähetin suuttimet. Asentaja ilmoitti ja irrotusvaiheessa, että osa suuttimen tiivisteistä oli kaonu tai hajalla. Eli niitten mettästys alkaa seuraavaksi. Finjectorilta tuli juuri ilmoitus. Suuttimien suodattimet sököt ja aiheuttaneet polttoaineitten määräerot sylintereissä. Josko nyt jäisi käynnistyshäiriöt menneisyyteen. Ja jos ei niin sitten vaihama painesäädin seuraavaksi..
Jostain syystä ei ole tullut vastauksenne mulle saakka tiioksi, mutta nyt päivitystä käynnistyshäirään.
Finjectorille lähetin suuttimet. Asentaja ilmoitti ja irrotusvaiheessa, että osa suuttimen tiivisteistä oli kaonu tai hajalla. Eli niitten mettästys alkaa seuraavaksi. Finjectorilta tuli juuri ilmoitus. Suuttimien suodattimet sököt ja aiheuttaneet polttoaineitten määräerot sylintereissä. Josko nyt jäisi käynnistyshäiriöt menneisyyteen. Ja jos ei niin sitten vaihama painesäädin seuraavaksi..
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Liikaa tuntuu saavan sitten kun lähtee käynthiin. Pakkasten alettua olen ajanut bensalla, mutta vika ilmeni etanolilla ja jatkunu bensalla.
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Tätäkin kokkeiltu, ei tuottanut toivottua tulosta vaikkakin välistä tuntukin lähtevän paremmin käyntiin tällä taktiikalla.Pakari kirjoitti: ↑Ke Tammi 15, 2020 09:08Polttoaineenpaineen säätimen vikaa epäilisin. Niitä vikoja on ollut 2007->. Suuttimissa en usko vian olevan. Säädin on edullinen kokeilu.
Voit koittaa auttaako useampi polttoainelinjan esipaineistus ennen käynnistymistä. Eli käännä 2-3 kertaa virrat päälle ja pois ennenkuin starttaat. Odota aina enne virtojen pois kääntämistä että polttoainepumppu on lopettanut surinan. Tämä ei välttämättä auta jos paineensäädin on viallinen.
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Calixin kampe, ei merkitystä onko ollu roikassa vai ei.Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti: ↑To Tammi 16, 2020 13:55Mikä lämmitin autossa on? Minulla ei 2008 e85 tankissa lähe käymään jos auto on ollut roikassa. Pitää oottaa 5min johdon irroituksen jälkeen.
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Millä sait mahtumaan noin ison akun sinne paikalleen?
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Donniin. Suuttimet tuli, vaan se kova holkki/tiiviste suuttimen yläpäästä puuttuu, joten asennus vielä viivähtää. Olisikohan täällä kelhään tietoa, löytyykö niitä jostain? Merkkihuollon kaveri koitti löytää, muttei toistaiseksi osunut kohilheen.Paxhunter kirjoitti: ↑To Helmi 20, 2020 15:25Tervehys
Jostain syystä ei ole tullut vastauksenne mulle saakka tiioksi, mutta nyt päivitystä käynnistyshäirään.
Finjectorille lähetin suuttimet. Asentaja ilmoitti ja irrotusvaiheessa, että osa suuttimen tiivisteistä oli kaonu tai hajalla. Eli niitten mettästys alkaa seuraavaksi. Finjectorilta tuli juuri ilmoitus. Suuttimien suodattimet sököt ja aiheuttaneet polttoaineitten määräerot sylintereissä. Josko nyt jäisi käynnistyshäiriöt menneisyyteen. Ja jos ei niin sitten vaihama painesäädin seuraavaksi..
https://www.esaabparts.com/saab/parts/55559397
tuossa näkyy suuttimen yläpäässä keltainen tiivisterengas punaisen o-renkaan yläpuolella. kun kuvia ei saa viestiin laitettua.
Re: 2.0 biopower kylmällä starttauttaa
Tämä(kin) tehtiin ja paskanahan soli. Nyt pari ajoa tehty ja starttausongelma näyttäisi siirtyneen historiaan!Aspekti88 kirjoitti: ↑To Tammi 16, 2020 22:21Itsellä oli pitkään startti sekä tyhjäkäyntiongelmia ja vaihdoin puolitusinaa erillaisia osia mutta ongelma ratkesi vasta kun vaihdoin polttoaineen painesäätimen. Se ei maksa kuin n. 50€ eikä ole kovin iso projekti vaihtaa joten suosittelen lämpimästi kokeilemaan.