B207 kaasupolkimen/kaasuläpän arvot

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

B207 kaasupolkimen/kaasuläpän arvot

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Voisiko joku opcomin tai techin omaava käydä polkaisemassa kaasun pohjaan ja kertoa mitä seuraavat arvot ovat:

APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position)
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position)

Itselläni kaasu ylhäällä:

APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position) on 1,29v
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position) on 0,62v
Learned lower position 0,38v
TP Sensor 1 on 3,3v
TP Sensor 2 on 1,66v

TP Sensor 1 learned lower position 1,78v
TP Sensor 2 learned lower position 0,26v
Throttle position PWM Sensor Signal 1%

Kaasu pohjassa huippuarvot:

APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position) on 3,55v
APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position) on 1,76v
Learned lower position 0,38v
TP Sensor 1 on 2,6v
TP Sensor 2 on 2,38v

TP Sensor 1 learned lower position 1,78v
TP Sensor 2 learned lower position 0,26v
Throttle position PWM Sensor Signal 5%
Calculated pedal position on 93 %
Calculated throttle position 45 %

Vaikka kaasu on pohjassa, ei kaasuläppä aukea tuon enempää. Outoa. Vakkari pysyy päällä, ei vikakoodeja.

Edit:
Tuon mukaan poljin pelaisi.
To ensure that information from the position sensor is accurate, there are two different potentiometers. Both are supplied 5 V, but the signal to the control module is always twice as much on P1 as on P2, 0-5 V on the one and 0-2.5 V on the other. This ensures both the function and diagnosis of the position sensor. See the illustration of the inner connections of the sensor.


TP1 ja TP2 pitäisi olla aina yhteensä 5v.

Voltage from sensor 1 is connected to control module pin 28(B) and increases with the throttle position.
Voltage from sensor 2 is connected to control module pin 25(B) and decreases with the throttle position. The total of the two sensor voltages is always approx. 5 V. Voltage from sensor 1 is used by the control module as the value of the actual throttle position.

Onko kaasuläppä rikki, koska kaasu pohjassa kiihdyttäessä:

TP Sensor 1 on 2,6v
TP Sensor 2 on 2,38v

Jos joku voisi katsoa omastaan, mitä sanoo kaasu pohjassa TP1 ja TP2 arvoiksi.
Vastaa Viestiin