SID; D.T.E. hourii Saab 9-3 M2004 2.0 Turbo
SID; D.T.E. hourii Saab 9-3 M2004 2.0 Turbo
D.T.E. - ja polttoaineen kulutuksien nollaukset olen suorittanut useasti, mutta D.T.E. lukemat eivät vastaa lähellekkään todellisuutta.
Miten saisi asian korjattua ?
Miten saisi asian korjattua ?
Re: SID; D.T.E. hourii Saab 9-3 M2004 2.0 Turbo
Voisi löytyä apua, kun laittaisit viestisi oikeaan osioon.
9-5 Aero - 00
Re: SID; D.T.E. hourii Saab 9-3 M2004 2.0 Turbo
Siirretty oikealle alueelle. Dte ja kulutuslukemalle ei varmaan hirveitä pysty tekemään. Ehkä techillä?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: SID; D.T.E. hourii Saab 9-3 M2004 2.0 Turbo
Paljonko kulutuslukema heittää todellisesta?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: SID; D.T.E. hourii Saab 9-3 M2004 2.0 Turbo
Polttoaineen kulutuslukemat ovat ok, mutta mahdollinen ajomatka jäljellä olevalla poa-määrällä (D.T.E) näyttää aivan liian suuria lukemia ja kaiken lisäksi lukema suurenee, vaikka polttoaineen kulutuslukemat pysyy samana.
Re: SID; D.T.E. hourii Saab 9-3 M2004 2.0 Turbo
No mitä luokkaa se esimerkiksi tankkauksen jälkeen ja polttoaineen varoitusvalon syttyessä on? Ei tuo yleensä kovin tarkkaa lukemaa heti tankkauksen jälkeen anna, tarkentuu tankin loppua kohti.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: SID; D.T.E. hourii Saab 9-3 M2004 2.0 Turbo
Ihan höpö höpö koko kulutus mittaus saabissa
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: SID; D.T.E. hourii Saab 9-3 M2004 2.0 Turbo
^ No ei mulla kyllä. Sekä kulutus, että DTE näyttää kyllä oikean suuntaisia lukemia.
Tuo väärään suuntaan muuttuminen voisi kaiketi aiheutua yksikköongelmasta. Voisiko olla joku jenkkimoodi päällä ml/gallon tms...
Tuo väärään suuntaan muuttuminen voisi kaiketi aiheutua yksikköongelmasta. Voisiko olla joku jenkkimoodi päällä ml/gallon tms...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: SID; D.T.E. hourii Saab 9-3 M2004 2.0 Turbo
Ei se houri, laskentatapa on erilainen.
SID:in keskikulutus lasketaan kumulatiivisena edellisestä nollauksesta lähtien, eikä se ole käytännössä juuri missään yhteydessä DTE-lukemaan.
DTE on taas enemmän yhteydessä hetkelliseen kulutukseen. Kyllä se lukema laskee kun alat polkemaan...
SID:in keskikulutus lasketaan kumulatiivisena edellisestä nollauksesta lähtien, eikä se ole käytännössä juuri missään yhteydessä DTE-lukemaan.
DTE on taas enemmän yhteydessä hetkelliseen kulutukseen. Kyllä se lukema laskee kun alat polkemaan...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: SID; D.T.E. hourii Saab 9-3 M2004 2.0 Turbo
Kyllä sen Saabissa huomasi, että vaihtamalla ajosykliä sai DTEn näyttämään outoja. Normaalisti ajelua lähinnä kaupungissa jolloin kulutus kova ja DTE alhainen. Sitten puolella tankilla lähtikin maantielle ajamaan Helsinkiin, niin perille päästessä DTE näytti isompaa lukemaa kuin Turusta lähtiessä, vaikka oli ajettu 160 km siinä välissä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K