On suorastaan brutaalia väittää että B207 on GM/Opel moottori, koska siinä on sama lohkovalu kuin jossain toisessa moottorissa - entä sitten? Moottori kokonaisuutena käsittää huomattavasti enemmän kuin vain sylinteriryhmän ja tasapainoakselit. Kun kerta sylinterinkansi on Saabin suunnittelua kuten kampura,veivit ja männät..jne. Trionicista ja muista Saabismeista nyt puhumattakaan. Kyseessä on siis ihan Saab-moottori. Se lohkovalu ja tp-akselit eivät yksinään autoa liikuta mihinkään.
Voisin samoilla perusteilla väittää B2x4-sarjan lyhytlohko moottoreita Opel-moottoreiksi, koska niissä käytetään Opel Kadetin kampuran asentotunnistinta ja tyhjäkäyntimoottoria.. Listaa voisi jatkaa hyvinkin pitkälle... Ja OG900:sta Opeliksi koska siinä on esimerkiksi sama tyhjäkäyntisäädin kuin Asconassa... jne.. Joko huomaat vertauksen järjettömyyden? Jokaisesta Saabista löytyy osia jotka sopivat muihin automerkkeihin.
Joten mitä väliä koko asialla edes on? Minkä vuoksi tuota virheellistä vertausta pitää aina nostaa esiin joka ikinen kerta, jokaisessa ketjussa jokaiselle kysyjälle? Mitä hyötyä tai etua siitä on?
Ja jos mielipideasioista puhutaan, niin oikeiden Saabien valmistus alkoi vasta mallivuodesta 1994 eteenpäin. Se on mielipide. B207 on Saab-moottori, se on suunniteltu ja kokoonpantu Ruotsissa. Se taas on fakta ei mielipide.