Tällä ei ole mitään tekemistä koneen kanssa, että Opelin 2.2 koneessa ja nimenomaan Direct -mallissa ei suositella käytettväksi E10 eli 10% etanolia sisältävää bensaa. Se johtuu yksinomaan kumikalvotoimisesta korkeapaine polttoainepumpustaTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Pe Joulu 13, 2019 06:53Muistaakseni siihen 2.2:een ei käyttää 95:sta, koska siinä on 10% etanolia.petrisa kirjoitti: ↑To Joulu 12, 2019 17:53Tässä autossa on nyt sitten se GM-pohjainen 2.2 kone eli sama kone johon myös keskustelun aiheena oleva B207 konekin pohjautuu, sanoipa kuka mitä tahansa. Kiistatta tässä on se (vielä) heikompi jakopää, mutta ei paha korjata eikä yleensä hajoa äkisiti vaan antaa hyvissä ajoin merkkejä.
B207:aan voi taas tankata 95:sta, 98:sta, tai jopa (R)E85:sta, jos tekee etanolikonversion. Ja osa on jo valmiiksi BioPowereita.
Tästä 2.2 koneesta on "tavallinen" versio ilman suoraruiskutusta, jossa on 147 hv. Directissä on tämä suoraruiskutus, jossa polttoaine ruiskutetaan suoraan sylinteriin 50...100 bar paineella. Tämän version teho on 155 hv. Nämä kolme kumikalvoa eivät (välttämättä) kestä liikaa etanolia. Varmaa todistetta tästä ei ole, koska nämä kalvot eivät kestä kovin hyvin muutenkaan. Vanhemman version ilman Directiä ei ole 95E10 kieltoa ja onpahan niihin etanoliboksejakin asenneltu.