Öljynsuodatin painunut kasaan

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Öljynsuodatin painunut kasaan

Viesti Kirjoittaja patu »

Onko muilla mennyt öljynsuodattimia kasaan öljynvaihtovälillä? (E85/10 000tkm). Toinen kerta jo farkussani, kun näin tapahtunut. Ensimmäisellä kerralla olin vaihtanut öljyt liikkeessä ja kuvittelin, että suodatin olisi ollut joku halpa tarvike. Nyt olen käyttänyt itse vaihdellessa Mann filterin suodattimia. Suodatinta ei kyllä saa puristettua kasaan huomaamatta tai sitten suodattimen pitää olla jo useamman millin pidempi, jotta näin tapahtuu. Vai onko kyseessä jo niin tukkeinen suodatin jo ettei öljy virtaa kuin ahdistaen läpi.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Öljynsuodatin painunut kasaan

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tapahtuu yhtälailla bensaa käyttävillä. Mahlen ja Hengstin suodattimia olen itse käyttänyt b207:ssa ja ne keskimäärin pitää muotonsa hyvin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: Öljynsuodatin painunut kasaan

Viesti Kirjoittaja patu »

Joo. Eli tämä on ihan normaalia painua kasaan tämän tyylisellä suodattimella. Olen nyt kiinnittänyt huomiota parin vuoden ajan, kun olen näihin itse öljyjä vaihdellut. Aikaisemmin olen ng93sia käyttänyt paikallisessa liikkeessä, joten suodattimia en ole nähnyt.
vesa67 kirjoitti:
Su Joulu 15, 2019 14:14
Mahlen ja Hengstin suodattimia olen itse käyttänyt b207:ssa ja ne keskimäärin pitää muotonsa hyvin
Täytyy joskus kokeilla myös Mahlea. Ainakin töissä (hydrauliikassa) ovat olleet ihan toimivia. :D
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Öljynsuodatin painunut kasaan

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Samaa ilmiötä havaittavissa myös opelin z22yh ja alfan 1.9 ja 2.2jts koneiden suttareissa joka ikisessä, minkä olen nähnyt
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Öljynsuodatin painunut kasaan

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

9-3 1,8t -07 myös muutanut suodatin vähän muotoaan. Aikani pähkäilin, laitoin uuden ja ajattelin katsoa 15000 km päästä taas.
patsa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Kesä 09, 2019 20:08

Re: Öljynsuodatin painunut kasaan

Viesti Kirjoittaja patsa »

Samanlainen ilmiö oli täällä, Paikallinen JSL:n korjaamo Kemissä on huoltokirjan merkinnän mukaan vaihtanut saabiin öljyt ja filtterin,(mahle), ja nyt syksyllä taasen öljynvaihdossa huomattiin , että mahlen filtteri oli aivan läjässä ja sen muovinen "ohjaripiikkikin oli irtipoikki filtteristä, lienevätkö takoneet filtterin lekalla paikoilleen?

nämä operaatiot oli kolkkini ex. omistaja teettänyt JSL:llä Kemissä huoltokirjan merkintöjen mukaan!

itse en ole aikomuksissa käyttää jatkossakaan em. korjaamon palveluja, koska oli myöskin ongelmia aiemminkin emännän citikan jakoremmin ja vesipumpun vaihdon yhteydessä samaisen lafkan kanssa1
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: Öljynsuodatin painunut kasaan

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

sen suodattimen alapäässä olevan pienen o-renkaan kun voitelee kunnolla ennen paikalleen laittoa niin pysyy suodatin muodossaan, tollasen huomion olen itse tehnyt.

menee siis jo ruuvatessa kansi kiinni kasaan jos sitä o-rengasta ei voitele.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
patsa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Kesä 09, 2019 20:08

Re: Öljynsuodatin painunut kasaan

Viesti Kirjoittaja patsa »

Ihmettelen vaan sitä, jotta miten olivat JSL:llä saaneet murjottua koko suodattimen kasaan, tai toinen vaihtoehto tietystikkin on etteivät sitä vaihtaneetkaan huoltokirjan merkinnöistä huolimatta?
Kysyessäni em. asiasta en saanut muuta selitystä kuin , "että sattuuhan noita"
Kovasti on täytynyt voimaa käyttää, jotta mahlen suodattimesta on se ohjaritappiosa saatu irtipoikki katkeamaan ja suodatinpatruuna niin lyttyyn?

Edellyttäen että on vaihdettu edes?
Vastaa Viestiin