Varaosat
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Varaosat
Kaikki ehjät osat kannattaa ottaa talteen eli siis koko auto.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Varaosat
CIM-moduuli ja muut elektroniikkapurkit voi olla yllättävän arvokkaita.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Varaosat
CIM, REC jne.
Kannattaa googlettaa, mtä osia NG9-3:een on vaikea saada.
Tuossa yksi vinkki:
https://www.youtube.com/watch?v=ygqa0STlUjs
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Varaosat
Suosittelen myös erottamaan tech2:lla purettavat moduulit autosta. Esim. audioyksikkö on sellainen, että on pakko erottaa tech2:lla, että saa sitten toimimaan toisessa autossa. Saattaa olla muitakin, joita ei voi ilman erotusta käyttää toisessa autossa.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Varaosat
Kertokaapa mitä tapahtuu sinällään käyttökelpoisille osille, vaikka tuo audioyksikkö esimerkiksi, kun auto on kolaroitu siten, että kolariautoon ei voi enää sähköjä kytkeä oikosulku/paloturvallisuuden vuoksiTobbana kirjoitti: ↑Ti Tammi 21, 2020 08:20Suosittelen myös erottamaan tech2:lla purettavat moduulit autosta. Esim. audioyksikkö on sellainen, että on pakko erottaa tech2:lla, että saa sitten toimimaan toisessa autossa. Saattaa olla muitakin, joita ei voi ilman erotusta käyttää toisessa autossa.
-Sami
Miten tämän Tech2- irroitus on silloin tehtävissä, vai onko mitenkään ja useat sinällään toimivat osat ovat jätettä
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Varaosat
^Copart (ex-avk) myy sen jollekin tietämättömälle ja levittelee käsiään, kun tietämätön ei sitä saakaan toimimaan. :D
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Varaosat
Oletko kokeillut? Omasta mielestä olen noita sujuvasti kierrättänyt autosta toiseen.Tobbana kirjoitti: ↑Ti Tammi 21, 2020 08:20Suosittelen myös erottamaan tech2:lla purettavat moduulit autosta. Esim. audioyksikkö on sellainen, että on pakko erottaa tech2:lla, että saa sitten toimimaan toisessa autossa. Saattaa olla muitakin, joita ei voi ilman erotusta käyttää toisessa autossa.
-Sami
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Varaosat
Sepä se, en ole kokeillut. Olen ollut väärässä uskossa ja/tai ymmärtänyt lukemani väärin.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Varaosat
Aivan sellainen muistikuva olisi, että joku olisi täällä palstalla kertonut, että osan saa liitettyä eri autoon vaikka sitä ei olisi vanhasta "irroitettu". Mahtoi olla vain melko työläs homma. Tarkkaa menetelmää en muista.
Muistan ehkä väärin, mutta ....ehkä en
Muistan ehkä väärin, mutta ....ehkä en
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Varaosat
Helppous vaihtelee paljon mallin ja jopa vuosimallin mukaan. Osa nikseistä on niitä joita ei passaa netissä ääneen huudella.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Varaosat
Taitaa olla helpompaa vm. 2007-2012 autoihin kuin vm. 2003-2006 autoihin, Ensiksi mainituissa kun on GM:n konsernikamaa (mm. mankka, ACC -paneeli jne.), ja jälkimmäiseksi mainituissa Saabin itse kehittämät laitteet.petrisa kirjoitti: ↑Ke Tammi 22, 2020 10:43Aivan sellainen muistikuva olisi, että joku olisi täällä palstalla kertonut, että osan saa liitettyä eri autoon vaikka sitä ei olisi vanhasta "irroitettu". Mahtoi olla vain melko työläs homma. Tarkkaa menetelmää en muista.
Muistan ehkä väärin, mutta ....ehkä en
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Varaosat
Ei nyt ihan näihin Saabeihin mene, mutta kuitenkin....
Vaihdoin Opel Vectran C automaatti-ilmastoinnnin ohjauspanelin käytettyyn, kun vanhassa tämä pyöritettävä puhaltimen nuppi oli juonitteleva. Välillä sääti väärään suuntaan tai ei muuten vaan totellut kunnolla. Ei vaatinut uusi-käytetty säädin mitään Techityksiä vaan heittämällä vaan paikalleen.
Samalla tavalla tuo säädin on väylälaite ja muutenkin samaa GM sukulaisuutta kuin ng9-3.
Vaihdoin Opel Vectran C automaatti-ilmastoinnnin ohjauspanelin käytettyyn, kun vanhassa tämä pyöritettävä puhaltimen nuppi oli juonitteleva. Välillä sääti väärään suuntaan tai ei muuten vaan totellut kunnolla. Ei vaatinut uusi-käytetty säädin mitään Techityksiä vaan heittämällä vaan paikalleen.
Samalla tavalla tuo säädin on väylälaite ja muutenkin samaa GM sukulaisuutta kuin ng9-3.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Varaosat
^ Niin, tuntemattomia ovat bittien tiet.
Sitten taas toisaalta vectra hylki saabin käytettyä t8-ecua, ei saanut erotettua siinä opelissa mitenkään, en onnistunut tech2:lla, enkä op-comilla.
Siirsin ecun omaan autoon, pakkoerotin sen tech2:lla ja sitten se saatiinkin naitettua opeliin. :)
Onhan näitä. Ei mee kaikki aina kohtuuvella.
-Sami
Sitten taas toisaalta vectra hylki saabin käytettyä t8-ecua, ei saanut erotettua siinä opelissa mitenkään, en onnistunut tech2:lla, enkä op-comilla.
Siirsin ecun omaan autoon, pakkoerotin sen tech2:lla ja sitten se saatiinkin naitettua opeliin. :)
Onhan näitä. Ei mee kaikki aina kohtuuvella.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83