Saab 9-3 SS sammui ajosta
Saab 9-3 SS sammui ajosta
Elikkäs sattui niin että saab 9-3 1.8t vm2004 sammui kesken ajon peruuttaessa. Konehuoneesta kuului kilahdus ja kone sammui eikä käynnisty enää. Starttaa kyllä ja kone pyörii mutta ei käynnisty. Startatessa ääni on ”epätasainen” ja kuulostaa vähän että olisi jako ehkä pielessä. Lyhyen diagnoosin jälkeen mitään irroittamatta päättelin että ehkä jakoketku ehkä katkennut/hypännyt tai jotain vastaavaa. Voiko vika olla jossain muualla ja jos jossain niin mistä lähteä etsimään. Ja jos tosiaan pahin olisi käynyt ja jako olisi pielessä niin menikö venttiilit samalla solmuun vai selvisikö pelkällä jakopäänrempalla?? Tutkin autoa heti kun ehdin mutta kysyn täältä jos vastaavia tapauksia ois käyny jollekkin ja ehkä osais neuvoa.
Re: Saab 9-3 SS sammui ajosta
Puristusten mittausta ja venttiilikoppa auki. Siitäpä se alkaa avautumaan. Jos jaossa vikaa ni venttiilejä on mutkalla.
Jos starttausääni semmonen tuutadatuudadatuudada ni puristukset puuttuu.
Jos starttausääni semmonen tuutadatuudadatuudada ni puristukset puuttuu.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Saab 9-3 SS sammui ajosta
Itsellä teki viime kesänä suuri samoin kun sinulla. Eli sammui kun pakitin autoa. Kaikki imuventtiili meni vaihtoon.Itsellä ohjaustehostimen pumppu leikkasi kiinni,jonka jälkeen jako meni sekaisin. Ohjaustehostimen pumppu sijaitsi omassa autossa imunokka-akseli päässä.Tein itse remontin autoon parkkipaikalla. Melkoinen urakka
Re: Saab 9-3 SS sammui ajosta
Osaatko sanoa hinta-arviota urakalle. Itse voisin tehdä työn mutta osille suurinpiirtein. Arveluttaa kannattaako enää tehdä kun kohta jo 300tkm mittarissa.unnah kirjoitti: ↑Ti Helmi 25, 2020 10:49Itsellä teki viime kesänä suuri samoin kun sinulla. Eli sammui kun pakitin autoa. Kaikki imuventtiili meni vaihtoon.Itsellä ohjaustehostimen pumppu leikkasi kiinni,jonka jälkeen jako meni sekaisin. Ohjaustehostimen pumppu sijaitsi omassa autossa imunokka-akseli päässä.Tein itse remontin autoon parkkipaikalla. Melkoinen urakka
Re: Saab 9-3 SS sammui ajosta
Osiin meni noin 1000 euroa.Vaum kirjoitti: ↑Ti Helmi 25, 2020 11:19Osaatko sanoa hinta-arviota urakalle. Itse voisin tehdä työn mutta osille suurinpiirtein. Arveluttaa kannattaako enää tehdä kun kohta jo 300tkm mittarissa.unnah kirjoitti: ↑Ti Helmi 25, 2020 10:49Itsellä teki viime kesänä suuri samoin kun sinulla. Eli sammui kun pakitin autoa. Kaikki imuventtiili meni vaihtoon.Itsellä ohjaustehostimen pumppu leikkasi kiinni,jonka jälkeen jako meni sekaisin. Ohjaustehostimen pumppu sijaitsi omassa autossa imunokka-akseli päässä.Tein itse remontin autoon parkkipaikalla. Melkoinen urakka
Joitakin osia hommasin käytettynä.Eli käytettynä hommasin ohjaustehostimen pumpun ja nokka!-akseli.Nokka-akselit jouduin vaihtamaan koska imunokka-akseliin päästä oli irronnut holkki .Holkki ei voinut kiinnittää uudelleen.Hommasin käytetyt nokka-akselin, jotka löytyivät ruotsista.Eivät myyneet akseleita irrallaan eli jouduin ostamaan myös pako nokka-akselin.