P1343
Re: P1343
Eikös nuo koodit välillä P1341-1344 viittaisi puoliin..
Testannut pihassa olevilla puolavehkeillä niin että vaihtaa puolan paikkaa toisen kanssa ja jos vikakoodi siirtyyn siihen numeroon ( viimeinen noista) on vika puolassa. Jos ei siirry niin liitin, johto jne.
Testannut pihassa olevilla puolavehkeillä niin että vaihtaa puolan paikkaa toisen kanssa ja jos vikakoodi siirtyyn siihen numeroon ( viimeinen noista) on vika puolassa. Jos ei siirry niin liitin, johto jne.
Viimeksi muokannut Kupari, Ke Huhti 01, 2020 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: P1343
https://www.miikka.org/saabcode/?lang=fi
Kokeilepas tuonne tökätä tuo koodisi.
Kokeilepas tuonne tökätä tuo koodisi.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: P1343
Kyllä, se viittaa ongelmaan ionisaatiomittauksessa.
Nuo koodit erittelee xxx1...xxx4 missä sylinterissä.
Ongelma voi johtua puolasta mutta myös tulpasta. Tosin voi se olla myös IDM(CDM) yksikkössäkin tai johtosarjassa.
Jokaiselta puolalta menee piuha IDM yksikköön, joka sitten tunnistaa missä sylinterissä on palotapahtumassa ongelmaa.
Mikäli puolien paikkaa vaihtamalla koodi siirtyy eri sylinteriin on vika puolassa. Mikäli se pysyy edelleen samassa sylinterissä on vika joko tulpassa tai kyseisen sylinterin osalta IDM yksikössä sisällä tai IDM:n ja puolan johtosarjassa.
Nuo koodit erittelee xxx1...xxx4 missä sylinterissä.
Ongelma voi johtua puolasta mutta myös tulpasta. Tosin voi se olla myös IDM(CDM) yksikkössäkin tai johtosarjassa.
Jokaiselta puolalta menee piuha IDM yksikköön, joka sitten tunnistaa missä sylinterissä on palotapahtumassa ongelmaa.
Mikäli puolien paikkaa vaihtamalla koodi siirtyy eri sylinteriin on vika puolassa. Mikäli se pysyy edelleen samassa sylinterissä on vika joko tulpassa tai kyseisen sylinterin osalta IDM yksikössä sisällä tai IDM:n ja puolan johtosarjassa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: P1343
Vika ei siirry vaikka puolien tai tulppien paikkaa vaihtaa.Kupari kirjoitti: ↑Ke Huhti 01, 2020 14:54Eikös nuo koodit välillä P1341-1344 viittaisi puoliin..
Testannut pihassa olevilla puolavehkeillä niin että vaihtaa puolan paikkaa toisen kanssa ja jos vikakoodi siirtyyn siihen numeroon ( viimeinen noista) on vika puolassa. Jos ei siirry niin liitin, johto jne.
Saab 9-3 1.8t Linear Pro Busin SportCombi A
Re: P1343
Joo, eli nyt tutkintaan 3. sylinterin puolan johtosarja ja IDM yksikön päässä myös sama juttu.
Aika harvoin kai näitä IDM yksiköitä menee, mutta vian mahdollisesti paikallistuessa siihen, ei se onneksi ole kallis osa käytettynä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)