P1343

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
kaisayl
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Loka 16, 2019 09:38

P1343

Viesti Kirjoittaja kaisayl »

Missä vika kun antaa tota vikakoodia?
Saab 9-3 1.8t Linear Pro Busin SportCombi A
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: P1343

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Eikös nuo koodit välillä P1341-1344 viittaisi puoliin..
Testannut pihassa olevilla puolavehkeillä niin että vaihtaa puolan paikkaa toisen kanssa ja jos vikakoodi siirtyyn siihen numeroon ( viimeinen noista) on vika puolassa. Jos ei siirry niin liitin, johto jne.
Viimeksi muokannut Kupari, Ke Huhti 01, 2020 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1082
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: P1343

Viesti Kirjoittaja eegas »

https://www.miikka.org/saabcode/?lang=fi
Kokeilepas tuonne tökätä tuo koodisi.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: P1343

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kyllä, se viittaa ongelmaan ionisaatiomittauksessa.
Nuo koodit erittelee xxx1...xxx4 missä sylinterissä.

Ongelma voi johtua puolasta mutta myös tulpasta. Tosin voi se olla myös IDM(CDM) yksikkössäkin tai johtosarjassa.
Jokaiselta puolalta menee piuha IDM yksikköön, joka sitten tunnistaa missä sylinterissä on palotapahtumassa ongelmaa.

Mikäli puolien paikkaa vaihtamalla koodi siirtyy eri sylinteriin on vika puolassa. Mikäli se pysyy edelleen samassa sylinterissä on vika joko tulpassa tai kyseisen sylinterin osalta IDM yksikössä sisällä tai IDM:n ja puolan johtosarjassa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
kaisayl
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Loka 16, 2019 09:38

Re: P1343

Viesti Kirjoittaja kaisayl »

Kupari kirjoitti:
Ke Huhti 01, 2020 14:54
Eikös nuo koodit välillä P1341-1344 viittaisi puoliin..
Testannut pihassa olevilla puolavehkeillä niin että vaihtaa puolan paikkaa toisen kanssa ja jos vikakoodi siirtyyn siihen numeroon ( viimeinen noista) on vika puolassa. Jos ei siirry niin liitin, johto jne.
Vika ei siirry vaikka puolien tai tulppien paikkaa vaihtaa.
Saab 9-3 1.8t Linear Pro Busin SportCombi A
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: P1343

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Silloin petrisa antamien ohjeiden mukaan jatkaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: P1343

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kupari kirjoitti:
Ke Huhti 01, 2020 17:08
Silloin petrisa antamien ohjeiden mukaan jatkaa.
Joo, eli nyt tutkintaan 3. sylinterin puolan johtosarja ja IDM yksikön päässä myös sama juttu.
Aika harvoin kai näitä IDM yksiköitä menee, mutta vian mahdollisesti paikallistuessa siihen, ei se onneksi ole kallis osa käytettynä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
kaisayl
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Loka 16, 2019 09:38

Re: P1343

Viesti Kirjoittaja kaisayl »

Johdot ehjät puolan-boksin välillä kun mittasin, varmaan jossain liittimessä vikaa koska vika hävisi kun rupesin tutkimaan johtoja eikä vikaa enää löytynyt
Saab 9-3 1.8t Linear Pro Busin SportCombi A
Vastaa Viestiin