V6 Tärinä.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
vmv4
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2013 17:51

V6 Tärinä.

Viesti Kirjoittaja vmv4 »

Alkoi tosiaan tuo turboX täristelemään motarilla kiihdytyksissä.
Rivakasti kiihdyttäessä, kierrokset kun nousee 2000 pintaan alkoi moottori täristämään. Tärinä sitten hellitti aina, kun kaasua hölläsi. Muutaman kerran kokeilin ja aina teki samaa ilmiötä.
Tarpeeksi kauan leikittyäni ilmiön kanssa se jäi koko ajan päälle. Eli vaikka päästi kaasusta tärinä jatkui. Vilkutteli myös moottorin vikavaloa.
Kokeilin sitten pysäyttää vehkeen ja tärinä jatkui myös tyhjäkäynillä ja vaihde vapaalla. Ei kuitenkaan enää jatkunut uudelleen käynnistyksen jälkeen.

Lieneekö kyseessä siis puola-/ tulppavika?
Kaupunkivauhdeissa rauhallisella kiihdytyksellä ei saa samaa ilmiötä aikaiseksi.

aero
-
Viestit: 6324
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: V6 Tärinä.

Viesti Kirjoittaja aero »

Täältä veikkaus sytkä- tai ajoitusvammalle. Lukija kiinni ja koodit pihalle, niin se auto kertoo että mikä sillä on hätänä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4344
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: V6 Tärinä.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllä turbox:ssä puolat ja tulpat menee vaihtoon ekana jos ei ole merkintää niiden aiemmasta vaihdosta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

vmv4
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2013 17:51

Re: V6 Tärinä.

Viesti Kirjoittaja vmv4 »

Joo, näin vähän arvelinkin. Ja 4 ja 5 sylinterin misfireä näytti testeri.
Ja ilmeisesti puolat kannattaa olla ihan alkuperäistä laatua, eikä tarvike-osia?

vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4344
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: V6 Tärinä.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Neolta satsi orkkispuolia ja tulpat. Taaimmat on hankalammat vaihtaa, joutuu kaikenlaista purkamaan edestä pois.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

vmv4
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2013 17:51

Re: V6 Tärinä.

Viesti Kirjoittaja vmv4 »

Noniin! Nyt on lopulta saatu tulpat ja puolat vaihdettua, kyllä siinä tosiaan oli jonkin verran sitä purkamista.

Samalla meni sitten poikki jonkun aiemmin kököstelemä jäykähkö letku..? Mikähän osa mahtaa olla kyseessä, näyttäisi vähän takaiskuventtiililtä joka letkulla kiinni siinä puolien yläpuolella. Oli ilmeisesti mennyt aiemminkin rikki, kun oli korjattu sulattelemalla muovia kys. Laitoksen päälle.

edit. Ilmeisesti jarrutehostimen letkuista kyse. Erikoisesta kovasta ´letkusta´ valmistettu. Tuntuu katkeavan melko herkästi.
Löytyyköhän tälle osalle numeroa, vai pitääkö uusia koko letku..

f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: V6 Tärinä.

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

vmv4 kirjoitti:
La Touko 09, 2020 15:12

Löytyyköhän tälle osalle numeroa, vai pitääkö uusia koko letku..
Varmaan 12847287 kyseessä? Napsahtaa helposti poikki.
Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
Mercedes-Benz C 250d Coupe - 16
#2439

vmv4
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2013 17:51

Re: V6 Tärinä.

Viesti Kirjoittaja vmv4 »

No tämähän se on, kiitos!
f.pentti88 kirjoitti:
Su Touko 10, 2020 14:24
vmv4 kirjoitti:
La Touko 09, 2020 15:12

Löytyyköhän tälle osalle numeroa, vai pitääkö uusia koko letku..
Varmaan 12847287 kyseessä? Napsahtaa helposti poikki.

Vastaa Viestiin