Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Risto »

Aikoinaan, kun työskentelin eräässä autoliikkeessä, sisään marssi pari nuorta virolaista ja esitteli mallin, jossa heidän yrityksensä hoitaa puolestamme tuontiautojen oston esim. Saksasta autoliikkeestä alvittomana sisämarkkinaostona ja pyöräyttävät sen Virossa bulvaanin kautta jättäen alvit maksamatta. Heitimme pojat pihalle ja he marssivat seinän takana olleeseen liikkeeseen ja viipyivät siellä toista tuntia. Tämän jälkeen kyseinen liike laajenikin sitten syövän lailla kolmen liikkeen ketjusta kymmenien liikkeiden ketjuksi. Sittemmin nykyiseen työpaikkaani tuli töihin tuon ketjun entinen työntekijä, joka ehdotti päällikköpalaverissa, että ostetaan kaikki tuontiautot virolaisen firman kautta ja vain autoliikkeissä olevat autot tulevat kyseeseen, tämä kun on niin hyvin toiminut edellisessä työpaikassa. Ei ryhdytty tähän eikä se nyt niin kovin hyvin ole toiminut: https://www.kauppalehti.fi/porssitiedot ... 042d76455b

Tuolloin kyseisen liikkeen naapurissa sisään tuli viikottain asiakkaita, jotka olivat vastikään ostaneet naapurista auton ja kyllästyneet vikoihin ja mitäs ostit -takuuseen ja vaihtoivat ehjään autoon. Nuo vaihdossa tulleet autot sitten korjattiin ja laitettiin myyntiin. Kuulemma nykyisin toimivat kuten muutkin ja asiakkaan kanssa ei enää riidellä virhevastuusta.

Olen ollut useissa autoliikkeissä töissä ja kaikissa on autot pyritty saamaan ehjiksi ennen myyntiä.
Tomi V
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

Elikkäs kamuxilta tai vastaavalta uutta autoa vaan kehiin jos nahkapenkkejä mielii :lol:
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

VKe kirjoitti:
Ti Touko 19, 2020 08:16
Turbosensonic osti siis käytetyn auton. Kun sitten vikoja etittiin niitä löytyi ja hän sai kaikki viat korjautettua myyjn piikkiin, toki vääntämällä
Aika naulan kantaan, mutta ei tarvinnut vääntää muuta kuin kaupanteon yhteydessä hinnasta, kun olin huomannut nuo kaikki viat koeajon yhteydessä.
Kaikki viat korjattiin mukisematta, paitsi siitä xenon-valon anturista täytyi vääntää vähän aikaa.
VKe kirjoitti:
Ti Touko 19, 2020 08:16
Paskan osti, paskan möivät, paska myyjä :x

Siitä nyt jäi paha mieli vaikka auto tulikin kuntoon. Noin se joskus menee.
Tämä ei pidä paikkaansa. Olen erittäin tyytyväinen tuohon autoon vikojen korjauksen jälkeen.
Paras :saab: -malli mitä on koskaan tehty 8)
Mutta helpommalla olisi kumpikin osapuoli päässyt, jos nuo viat olisi korjattu etukäteen.
automies kirjoitti:
Ti Touko 19, 2020 11:05
En tiedä enkä usko olevan yhtään autoliikettä, joka ottaa vaihtoauton vastaan ja korjaa sen kuntoon ennen myyntiä. Kaunis ajatus, mutta sillä ei business pysy pystyssä. Tietysti myyntiä haittaavat viat korjataan, mutta se otetaan huomioon jo sisäänoston vaihtoarvossa.
Minä tiedän sellaisia. Sekä myös sellaisia, jotka rehellisesti kertovat ne viat/toimenpiteet, joita autossa on/sille on tehty.
Siinä mielessä pidän tuota cabben ostoa virolaiselta jobbarilta parempana kauppana, koska hän kertoi suoraan mitä autolle on tehty, kun taas em. suomalaisen autofirman myyjällä ei ollut mitään käsitystä autosta, ainoastaan myi sitä.

En ole koskaan kunnioittanut sellaista myyjää, joka ei tiedä mitä myy, oli ala sitten ihan mikä tahansa.
Ja jos takapyörän laakeri pitää ääntä ja jarrut ravistavat, niin luulisi myyjätahonkin huomaavan sen koeajolla ja reagoivansa/tekevänsä asialle jotain.
Risto kirjoitti:
Ti Touko 19, 2020 13:12
Aikoinaan, kun työskentelin eräässä autoliikkeessä, sisään marssi pari nuorta virolaista ja esitteli mallin, jossa heidän yrityksensä hoitaa puolestamme tuontiautojen oston esim. Saksasta autoliikkeestä alvittomana sisämarkkinaostona ja pyöräyttävät sen Virossa bulvaanin kautta jättäen alvit maksamatta. Heitimme pojat pihalle ja he marssivat seinän takana olleeseen liikkeeseen ja viipyivät siellä toista tuntia. Tämän jälkeen kyseinen liike laajenikin sitten syövän lailla kolmen liikkeen ketjusta kymmenien liikkeiden ketjuksi. Sittemmin nykyiseen työpaikkaani tuli töihin tuon ketjun entinen työntekijä, joka ehdotti päällikköpalaverissa, että ostetaan kaikki tuontiautot virolaisen firman kautta ja vain autoliikkeissä olevat autot tulevat kyseeseen, tämä kun on niin hyvin toiminut edellisessä työpaikassa. Ei ryhdytty tähän eikä se nyt niin kovin hyvin ole toiminut: https://www.kauppalehti.fi/porssitiedot ... 042d76455b

Tuolloin kyseisen liikkeen naapurissa sisään tuli viikottain asiakkaita, jotka olivat vastikään ostaneet naapurista auton ja kyllästyneet vikoihin ja mitäs ostit -takuuseen ja vaihtoivat ehjään autoon. Nuo vaihdossa tulleet autot sitten korjattiin ja laitettiin myyntiin. Kuulemma nykyisin toimivat kuten muutkin ja asiakkaan kanssa ei enää riidellä virhevastuusta.

Olen ollut useissa autoliikkeissä töissä ja kaikissa on autot pyritty saamaan ehjiksi ennen myyntiä.
Tämä on täyttä asiaa 👍

Itse kun olin ostamassa tuota cabbea, niin katselin ensin Viron markkinoita, koska haku sieltä on melko simppeliä. Siellä oli kolme varteenotettavaa cabbea, joista yksi oli Pärnussa ja muut Tallinnassa. Yksi faceliftattu vm. 2008 ja kaksi vm. 2007. Valitsin tuon meillä olevan auton siksi, että sitä myi liike eikä yksityinen, ja että auton varustus/sisustus oli paras/makuni mukainen. Minua eivät niinkään kiinnostaneet ajokilometrit tai se, onko keula faceliftattu (itse asiassa yksi viimeisimpiä "vanhalla keulalla" olevia malleja), koska muut asiat olivat kunnossa. En tiedä paljonko tuollaisen auton hakeminen tulisi maksamaan toimeksiantona, mutta meillä se maksoi sen 169 euroa (matkat Helsinki-Pärnu-Helsinki + hotelli).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja mikan »

Risto kirjoitti:
Ti Touko 19, 2020 13:12
Aikoinaan, kun työskentelin eräässä autoliikkeessä, sisään marssi pari nuorta virolaista ja esitteli mallin, jossa heidän yrityksensä hoitaa puolestamme tuontiautojen oston esim. Saksasta autoliikkeestä alvittomana sisämarkkinaostona ja pyöräyttävät sen Virossa bulvaanin kautta jättäen alvit maksamatta.
Yhden hollannista tuodun auton olen ostanut autoliikkeestä niin, että se on tullut Viron kautta. Ymmärsin kyseessä olleen "verosuunnittelu", jossa myyntivoitot jää Viroon, jossa on pienempi verotus. Mutta jos kyseessä onkin alvin kiertäminen, niin menee laittomaksi. Mielenkiintoista.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

mikan kirjoitti:
Pe Touko 22, 2020 10:44
Risto kirjoitti:
Ti Touko 19, 2020 13:12
Aikoinaan, kun työskentelin eräässä autoliikkeessä, sisään marssi pari nuorta virolaista ja esitteli mallin, jossa heidän yrityksensä hoitaa puolestamme tuontiautojen oston esim. Saksasta autoliikkeestä alvittomana sisämarkkinaostona ja pyöräyttävät sen Virossa bulvaanin kautta jättäen alvit maksamatta.
Yhden hollannista tuodun auton olen ostanut autoliikkeestä niin, että se on tullut Viron kautta. Ymmärsin kyseessä olleen "verosuunnittelu", jossa myyntivoitot jää Viroon, jossa on pienempi verotus. Mutta jos kyseessä onkin alvin kiertäminen, niin menee laittomaksi. Mielenkiintoista.

t. Mika
Eikös "verosuunnittelu" tarkoita melkein aina sitä, että yritetään välttää/kiertää veroja?
Sitä varten jotkut jopa ajoivat pakettiautolla "verosuunnittelureissulle" Viron/Latvian SuperAlkoon ennen koronaviruspandemiaa :wink:

Jotkut virolaiset autokauppiaat tuovat melko suuria määriä käytettyjä autoja Keski-Euroopasta. Cabben meille myynyt autokauppias kertoi tuovansa autoja Ranskasta rekkalastillisen kerralla. Ovat kuulemma hyväkuntoisia ja kohtuuhintaisia. Kehui mm. tuoneensa Ranskasta Viroon 6 vuotta vanhan Volvo V60:n, joka oli vähän ajettu ja kuin uusi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tuolta nahkaverhoilut suht sopuhintaan:

https://www.lseat.com/search.php?search ... ab&Search=
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin