Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja VKe »

No ei kyllä ole tarkoituksena ostaa vähän ajettua "ruohkaa", vaan vähän ajettu huippukuntoinen auto.

Tuli mieleeni, että johtuiko NGn korjaustarve myyjäliikkeestä vai Saabista :roll:

Mutta minä menen vain näillä...
Sininen Saab 9-3, '99
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Su Touko 17, 2020 08:51
automies kirjoitti:
La Touko 16, 2020 19:11
Jos mietit auton tuomista Ruotsista tai Saksasta ja "tonnilla auto Suomeen" -tyyppisten lafkojen luotettavuus mietityttää, niin kysypä Kamuxilta. Ei varmasti ole halvin ratkaisu, mutta on helppo ja toimiva ratkaisu. Itse päädyin tuottamaan avon heidän kauttansa.
Minä en ostaisi siltä firmalta yhtään mitään.

NG9-5 on ostettu heiltä, ja sitä korjailtiin ensimmäisen puolen vuoden aikana aika huolella.
NG9-3CV on taas ostettu virolaiselta jobbarilta, jolta sain mielestäni paljon parempaa ja rehellisempää palvelua kuin em. suomalaiselta firmalta.
Miten voit tuolla yhdellä tapauksella tuomita myyjäliikkeen?
Eikö myyjäliike kustantanut korjauksia vai mistä oli kysymys?

Kyllä kai myös ostajalla on jonkinlainen vastuu selvittää auton kuntoa ja historiaa, kun käytettyä autoa on ostamassa. Hyvänä esimerkkinä oli omalla kohdallani se, että vajaa vuosi sitten autoa vaihtaessa selvitin mm. automaattivaihteiston öljynvaihdot ennen ostoa. Ellei niistä merkintää löytynyt auto sai jäädä välittömästi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä Kamuxin palveluihin kuuluu auton etsiminen ja ostaminen, jos asiakas ei löydä Kamuxin valmiista valikoimasta haluamaansa.

https://www.kamux.fi/kamux/kaupanteko-kamuxilla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
automies
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja automies »

Kamuxista voi sanoa saman kuin monesta muustakin autoliikkeestä. Siellä on paljon nuoria myyjiä, jotka ovat hanakkaita tekemään kauppaa. Liika innokkuus kannattaa palauttaa maan pinnalle ja tarvittaessa tulla uudestaan eri myyjän juttusille.

Omalle kohdalle osui ihan asiallinen kaveri. Tosin ihan kaikkea hänenkään sanomaansa en ihan varauksetta niellyt. :wink:
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

petrisa kirjoitti:
Su Touko 17, 2020 09:29
Miten voit tuolla yhdellä tapauksella tuomita myyjäliikkeen?
Eikö myyjäliike kustantanut korjauksia vai mistä oli kysymys?

Kyllä kai myös ostajalla on jonkinlainen vastuu selvittää auton kuntoa ja historiaa, kun käytettyä autoa on ostamassa. Hyvänä esimerkkinä oli omalla kohdallani se, että vajaa vuosi sitten autoa vaihtaessa selvitin mm. automaattivaihteiston öljynvaihdot ennen ostoa. Ellei niistä merkintää löytynyt auto sai jäädä välittömästi.
Arvasinkin, että joku laittaisi tänne tällaisen kommentin :wink:

Kyse ei ole ainoasta tapauksesta. Näitä voisi vaikka tiedustella pääkaupunkiseudulla Saabeja huoltavasta firmasta, kun sinne on tuotu korjaukseen kyseisestä firmasta ostettuja autoja.

Tuon firman toiminta perustuu nopeaan varastokiertoon ja hieman halvempiin hintoihin.
Auto pestään ja vahataan, jonka jälkeen se laitetaan myyntiin. Mahdollisia siinä olevia vikoja ei korjata, vaan asiakkaalle myydään erillinen "Plusturva", jolla voi korjauttaa autoa kyseisen firman piikkiin. Hoituu se asia niinkin, mutta asiakkaalta kuluu enemmän aikaa ja vaivaa siihen, että korjauttaa itse auton kuntoon.

Ja joo, ei sitä korjausvastuusta pääse keplottelemaan pois, jos liike on myynyt auton.
Periaatteessa liikkeessä ostetussa autossa on kuluttajansuojaan liittyvä 6kk:n "takuu", ja tuo Plusturva tavallaan kattaa kuukaudet 6-12.

Meidän NG9-5:sta korjautettiin kaikki viat em. firman piikkiin, mutta kyllä se vaati itseltä aikaa ja vaivaa.
Tässä muutamia korjauskohteita, jotka olisi voinut laittaa kuntoon ennen auton myyntiin laittamista:
-jarrut olivat lopussa
-öljypumpun O-rengas oli kovettunut ja ajotietokone ilmoitti matalasta öljynpaineesta kylmäkäynnistyksen yhteydessä (TTiD:n tyyppivika)
-Xenon-valon korkeudensäädön anturi oli rikki
-penkinlämmittimet eivät toimineet
-LED-valorampin ulkopuoliset LEDit olivat pimeänä (korjasin itse, mutta neuvottelin siitä 2xkorjaussetin hinnan mukaisen alennuksen :wink: ).

Eräässä toisessa autoliikkeessä töissä oleva klubilainen sanoi, että "olisit mieluummin tullut ostamaan meiltä, niin olisimme laittaneet auton kuntoon ennen myyntiä".
Sanoin hänelle, että "se on vähän vaikeampaa, sillä teillä tuskin on ollut myynnissä mustaa TTiD:tä" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ma Touko 18, 2020 06:19

Kyse ei ole ainoasta tapauksesta. Näitä voisi vaikka tiedustella pääkaupunkiseudulla Saabeja huoltavasta firmasta, kun sinne on tuotu korjaukseen kyseisestä firmasta ostettuja autoja.
Tarkoittaako tuo että Saabit on vikaisia?
Joten edelleen jatkan samasta, yhden automerkin perusteellako teet johtopäätöksen tästä asiasta?

Sen verran noihin korjattuihin vikoihin palaan.

Tuo öljypainemerkkivalon nopea välähdys jää todella helposti huomaamatta tai, jos huomaakin, niin se on hyvin siinä ja siinä onko se jopa normaalia. Eihän missään autossa, missä tuo öljynpainevalo yleensä palaa koko ajan (tässä Saabissahan se yllätys yllätys sammuu, kun antaa olla virrat vain päällä, muttei heti käynnistä), niin sammu heti, vaan vasta hetken päästä auton käynnistytyä. Joten tätä asiaa en alkuunkaan pistäisi myyjäliikkeen piikkiin. Kun tässä Saabissa pistää virrat päälle ja samantien startaa, niin tuota välähdystä ei tule. Merkkivalot palavat siellä vielä, kun on menossa tämä check- tarkistus ja välähdys jää tapahtumatta jääden tarkistuksen alle.

Myös penkinlämmittimien toiminta jää usein kokeilematta auton ollessa lämpimässä tai ulkonakin on kesäkelit.

Tuo valoasia, xenonien korkeussäätö ja putteelliset LED valot, nyt olisi pitänyt pystyä huomaamaan. Jarrujen tilanne on taas se, että oireilivatko ne mitenkään, palat loppu ja kuului rahina vai mitä. Nämäkin jääneet taatusti noteeraamatta, mikäli auto on ollut juuri katsastettu.

Liike, jolla paljon autoja ja kauppa käy, ei tietenkään voi joka ikistä autoa syynätä kuin autotohtori. Toki jonkin verran näitä tohtoroituja autoja myynnissä on ja, ellei juuri itselle mieleinen auto ole, niin voihan sen vaatia tehtäväksi ja palaa vasta sitten asiaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Facebookin puolellahan on useampi saabisti joka on noita saabeja ruotsista hakenu muille.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
387
"Hirsch"
Viestit: 914
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja 387 »

Mullekin toi klubilainen. on yhteyshenkilö ruotsissa joka voi tarkastaa auto.
Hese
Tomi V
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

petrisa kirjoitti:
La Touko 16, 2020 16:28
Mikäli vaihtoehtona on linear tai vector penkit, niin on syytä muistaa, että linearin penkit eivät ole pelkästään verhoilun suhteen erilaiset vaan eroja on koko penkissä. Vectorin penkit on paremmat selvästi kuin linearin.

On kai niitä vectorin penkkkejä vaihdettu linear malliin. Sitä en vain muista miten tuo sähkösäädön johtosarjan kanssa joutui puuhastelemaan.
Itselläni on käyny myös mielessä tuo penkkien vaihto tuohon lineariin. Esim vectorin puolinahkaiset. Miullahan tuossa linearissa on sähkösäätoinen kuljettajan istuin ilman muistia niin käykö tuohon vastaavilla toiminnoilla oleva vectorin penkki heittämällä paikoilleen vai onko niissä kiinnityksissäkin jotain eroja.

Ruotsin puolelta löytyisi noita penkkejä mutta useasti ovat farmarista otettu. Tuota farmarin takapenkkiähän ei vissiin saa sedaniin käymään millään?
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

petrisa kirjoitti:
Ma Touko 18, 2020 09:57
Tarkoittaako tuo että Saabit on vikaisia?
Joten edelleen jatkan samasta, yhden automerkin perusteellako teet johtopäätöksen tästä asiasta?
No joku täälläkin on välttänyt NG9-5:n hankkimista, koska on pelännyt sen vikoja.
Jos hankkii tuollaisen TiD:n tai TTiD:n, niin ei se mielestäni ole mikään erityisen vikainen (koputtaa puuta).
petrisa kirjoitti:
Ma Touko 18, 2020 09:57
Tuo öljypainemerkkivalon nopea välähdys jää todella helposti huomaamatta tai, jos huomaakin, niin se on hyvin siinä ja siinä onko se jopa normaalia. Eihän missään autossa, missä tuo öljynpainevalo yleensä palaa koko ajan (tässä Saabissahan se yllätys yllätys sammuu, kun antaa olla virrat vain päällä, muttei heti käynnistä), niin sammu heti, vaan vasta hetken päästä auton käynnistytyä. Joten tätä asiaa en alkuunkaan pistäisi myyjäliikkeen piikkiin. Kun tässä Saabissa pistää virrat päälle ja samantien startaa, niin tuota välähdystä ei tule. Merkkivalot palavat siellä vielä, kun on menossa tämä check- tarkistus ja välähdys jää tapahtumatta jääden tarkistuksen alle.
Kyllä minä ainakin kiinnitin heti huomiota siihen, että ajotietokoneeseen ilmestyi näyttöön tuosta herjaava varoitusteksti, vaikka en aiemmin tiennytkään tuosta tyyppiviasta yhtään mitään. Googlettamalla sain sen selville. Kun vikailmoitus on ajotietokoneen näytössä 10-30 sekunnin ajan, niin kyllä se olisi pitänyt huomata myös kyseisessä myyntiorganisaatiossa.
petrisa kirjoitti:
Ma Touko 18, 2020 09:57
Myös penkinlämmittimien toiminta jää usein kokeilematta auton ollessa lämpimässä tai ulkonakin on kesäkelit.
Auto tuli ostettua lokakuussa 2018. En tiedä, koska se oli tullut liikkeeseen, mutta tuo on niitä perusjuttuja, joita tarkistaisin valojen lisäksi.
Jos autossa olisi ollut joku mekaaninen vika (raidetangon päät tms.), niin sitä ei välttämättä huomaisi, mutta itse tsekkaisin auton sähkölaitteet, ennen kuin ostaisin sen.
petrisa kirjoitti:
Ma Touko 18, 2020 09:57
Tuo valoasia, xenonien korkeussäätö ja putteelliset LED valot, nyt olisi pitänyt pystyä huomaamaan. Jarrujen tilanne on taas se, että oireilivatko ne mitenkään, palat loppu ja kuului rahina vai mitä. Nämäkin jääneet taatusti noteeraamatta, mikäli auto on ollut juuri katsastettu.
Oikean takapyörän laakeri loppu (piti ääntä), jarrut ravistivat. Kyllä se olisi pitänyt huomata autoa sisäänostaessa, aivan kuten tuo Xenon -valojen korkeussäädön anturi.
petrisa kirjoitti:
Ma Touko 18, 2020 09:57
Liike, jolla paljon autoja ja kauppa käy, ei tietenkään voi joka ikistä autoa syynätä kuin autotohtori. Toki jonkin verran näitä tohtoroituja autoja myynnissä on ja, ellei juuri itselle mieleinen auto ole, niin voihan sen vaatia tehtäväksi ja palaa vasta sitten asiaan.
Näinhän sitä yleisimmin sanotaan. Kyllä minä ihan oman bisneksen kannalta tsekkaisin melko perinpohjin myyntiin tulevan auton, jotta bisneksessä ei pre-postit kärsisi siitä, että autoa korjataan jälkikäteen yrityksen piikkiin. Toisaalta kyseisellä firmalla ei itsellään ole mitään korjauspalvelua, ja ehkä heillä on myös jonkinlainen "vakuutus" siihen, jos autoa joutuu korjaamaan yrityksen piikkiin.

Tuon auton korjaaminen maksoi kyseiselle firmalle 3 500 - 4 000 €, minulle se maksoi vain ajan ja vaivan, kun siinä olevat viat laitettiin kondikseen.
Tuosta Xenon -hommasta joutui vähän taistelemaan, mutta muut korvattiin mukisematta.
Huomasin itse nuo viat autossa, mutta päätin silti ostaa sen, koska noita mustia TTID:eitä ei hirveästi ole kaupan Suomessa (on suomiauto).


Totta kai tuolla bisnesmallilla joku hopeanharmaa Toyota Corolla on lähes pomminvarma ja suht viaton myyntikohde verrattuna johonkin vähänkin harvinaisempaan autoon, jolloin kyseisen yrityksen ei tarvitse panostaa auton korjaamiseen. Pysyy pre-postitkin kurissa :wink:

No nyt kun tietää kyseisen yrityksen toimintamallin, voi joko 1) olla ostamatta sieltä yhtään mitään, tai 2) asennoitua siihen, että pahimmassa tapauksessa kulutat muutaman päivän siihen, että autosta korjataan siinä olevat viat yrityksen piikkiin.

Summa summarum: autoon olen tyytyväinen (vaikka varustetaso ei olekaan kaikista parhain, koska on suomiauto), mutta oman ja muiden autoista kuultujen kokemuksien perusteella en lähtisi ostamaan tuolta enää yhtään mitään.

Heidän bisnesideansa perustuu nopeaan varastokiertoon ja kohtuullisiin hintoihin. Olisikin mielenkiintoista saada jonkinlaista tilastotietoa siitä, mitkä ovat heidän keskimääräiset autojen korjauskustannukset. Sillä Plusturvalla saa toki taklattua jotkut autoon liittyvät taloudelliset riskit, mutta jos käy huono tuuri, niin silloin pre-postit voi heittää suurestikin.

Itse yrittäisin eliminoida suurimman osan riskeistä mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jos olisin töissä kyseisellä alalla.


Nyt ollaan kyllä eksytty aika kauas alkuperäisestä aiheesta, mutta minä kävisin kyllä itse hakemassa auton joko Ruotsista tai Virosta sen sijaan, että laittaisin jonkun firman hakemaan sitä minulle. Keski- ja Etelä-Eurooppa olisi sitten aivan toinen juttu. Sieltä en välttämättä lähtisi itse hakemaan, vaan antaisin sen jonkun alan yrityksen hoidettavaksi. Mukavuus ennen kaikkea :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja mikan »

Nyt en oikein ymmärrä. Jos huomasit autoa ostaessa kaikki nuo viat (öljynpaine, xenon, jarrut, penkkigrillit jne), niin silti ostit auton. Eikö olisi ollut fiksumpaa etsiä joku parempikuntoinen?

t. Mika

ps. Penkkejä: https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Saab/ ... la/?page=1
Viimeksi muokannut mikan, Ti Touko 19, 2020 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja VKe »

No sekaannutaan viä tähänkin taistoon 8)

Turbosensonic osti siis käytetyn auton. Kun sitten vikoja etittiin niitä löytyi ja hän sai kaikki viat korjautettua myyjn piikkiin, toki vääntämällä.

Paskan osti, paskan möivät, paska myyjä :x

Siitä nyt jäi paha mieli vaikka auto tulikin kuntoon. Noin se joskus menee.
Sininen Saab 9-3, '99
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kaukana ollaan aiheesta, se on selvä ja tämä on muutoin tältä osin tässä, paitsi vielä mainitsen tuosta öljynpainevalosta.

Se ei käynyt ilmi, että jo ajotietokonekin hälytti asiasta. Se on jo sitten ihan eri juttu. Yleensähän käsittääkseni se mittariston valo vain välähtää alle sekunnin.

Onhan se Saab vaikea enää löytää käytettynä, kun on paljon erilaisia kriteereitä. Yksi merkittävimmistä lienee vuosimalli ja ajokilometrit. Siihen päälle kun lisätään moottori, vaihteistotyyppi ja Vector/aero varustus, väri ja korimalli, niin saakin jo oikein etsiä.

Viime vuonna vuosi sitten itselläni oli vähän sma homma.
Kriteerinä oli alle 200 tkm ajettu automaatti TTiD farkku. Näissä jo yleensä taitaa olla aina Vector varustus niin se ei tuottanut ongelmia. Lisäksi automaatti on myös tämän koneen kanssa aika yleinen. Väri ei ollut kovin suuri ongelma, kunhan ei ole missään nimessä valkoinen. Myöskään hopea ei kiinnosta. Plussaa oli sitten ehdottomasti xenon valot. Lisäksi ehdoton edellytys oli laatikon öljynvaihto.

Nyt en enää edes muista mitä kaikkia vaatimuksia aloittajalla olikaan, mutta sellaista se on auton etsintä, aina ei ole helppoa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Tomi V
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

Tomi V kirjoitti:
Ma Touko 18, 2020 18:58
petrisa kirjoitti:
La Touko 16, 2020 16:28
Mikäli vaihtoehtona on linear tai vector penkit, niin on syytä muistaa, että linearin penkit eivät ole pelkästään verhoilun suhteen erilaiset vaan eroja on koko penkissä. Vectorin penkit on paremmat selvästi kuin linearin.

On kai niitä vectorin penkkkejä vaihdettu linear malliin. Sitä en vain muista miten tuo sähkösäädön johtosarjan kanssa joutui puuhastelemaan.
Itselläni on käyny myös mielessä tuo penkkien vaihto tuohon lineariin. Esim vectorin puolinahkaiset. Miullahan tuossa linearissa on sähkösäätoinen kuljettajan istuin ilman muistia niin käykö tuohon vastaavilla toiminnoilla oleva vectorin penkki heittämällä paikoilleen vai onko niissä kiinnityksissäkin jotain eroja.

Ruotsin puolelta löytyisi noita penkkejä mutta useasti ovat farmarista otettu. Tuota farmarin takapenkkiähän ei vissiin saa sedaniin käymään millään?
Niin vielä palatakseni tähän ketjun aiheeseen niin onko jollain varmaa tietoa että onko tuon vector penkin runko niin erilainen että se ei käy lineariin vai tarkoitettiinko tällä että runko on penkin sisällä erilainen että on mukavammat ja paremmat toppaukset saatu siihen.

Ihan vaan sillä kysyn kun on vakavasti ollut harkinnassa että vaihdan nuo istuimet kunhan hyvät löydän niin ei turhaan tule hankittua sellaisia että ne ei käy mitenkään.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
automies
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Re: Penkkien verhoilun vaihto, kangas -> nahka

Viesti Kirjoittaja automies »

Pakko vielä kommentoida, kun kerran tuon Kamux-kortin vedin esiin.

Itselläni ei siis ole mitään etuja tai sidoksia ko putiikkiin ja suhtautumiseni sinänsä neutraali.

En tiedä enkä usko olevan yhtään autoliikettä, joka ottaa vaihtoauton vastaan ja korjaa sen kuntoon ennen myyntiä. Kaunis ajatus, mutta sillä ei business pysy pystyssä. Tietysti myyntiä haittaavat viat korjataan, mutta se otetaan huomioon jo sisäänoston vaihtoarvossa.

Se, mitkä viat huomataan ja/tai päätetään korjata, vaihtelee varmasti sekä liike- että ihan myyjäkohtaisesti. Vastaavasti ostajaehdokkaat vaihtelevat, osalle riittää, että auto liikkuu about suoraan, osa nipottaa kuluneesta avaimenperästä.

Syy miksi Kamux-kortin tähän nostin, on edelleen validi. Jos haluaa auton ulkomailta huolettomasti, niin homma onnistuu. Ostat käytännössä valitsemasi auton katsastettuna Suomen kilpiin, jolloin Kamux hoitaa myös siihen liittyvät korjaukset. Tietysti voidaan kiistellä onko auto hyväksytyn maahantuontikatsastuksen jälkeen ehjä ja hyvä vai ei.
Viimeksi muokannut automies, Ti Touko 19, 2020 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Vastaa Viestiin