Saab 9-3 etupää kolina rattia käännettäessä
Saab 9-3 etupää kolina rattia käännettäessä
Tere!
-03 9-3 vaihdettu iskunvaimentimet ja yläpään laakerit ja vaihtamisen jälkeen aloitti kolisemaan etupäästä rattia käännettäessä molempiin suuntiin. Onkohan jollain ollu samaa ongelmaa tai onko ideoita missä vika?
-03 9-3 vaihdettu iskunvaimentimet ja yläpään laakerit ja vaihtamisen jälkeen aloitti kolisemaan etupäästä rattia käännettäessä molempiin suuntiin. Onkohan jollain ollu samaa ongelmaa tai onko ideoita missä vika?
Re: Saab 9-3 etupää kolina rattia käännettäessä
Eihän vaan olis jääny joku paikka löysälle? Iskarin ylämutu tms.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9-3 etupää kolina rattia käännettäessä
Viittaisi oireet kyllä vahvasti sinne yläpäihin.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Saab 9-3 etupää kolina rattia käännettäessä
Nyt olisi tietenkin hyvä tietää mitkä oli oireet ja syyt tehtyyn remonttiin?
Jos ajatellaan niin, että iskarit vaihdetaan niiden huonon toiminnan takia eikä muita oireita ollut, on nämä remontin jälkeiset äänet tuleet jonkun asennusvirheen vuoksi. Toinen mahdollisuus on, että jokin on rikottu.
Kääntämisen seurauksena tuleva ääni ei oikein voi johtua muusta kuin jousesta tai kääntölaakerista. Uudella kääntölaakerilla se on aika epätodennäköinen joten jousen vaurio tai sen asennusvirhe voisi olla syynä.
Tai sitten... tuliko koiranluu varmasti kiristettyä iskaritolppaan Tämä kyllä pitäisi varsin kovaa kolinaa kuopissa(kin).
Jos ajatellaan niin, että iskarit vaihdetaan niiden huonon toiminnan takia eikä muita oireita ollut, on nämä remontin jälkeiset äänet tuleet jonkun asennusvirheen vuoksi. Toinen mahdollisuus on, että jokin on rikottu.
Kääntämisen seurauksena tuleva ääni ei oikein voi johtua muusta kuin jousesta tai kääntölaakerista. Uudella kääntölaakerilla se on aika epätodennäköinen joten jousen vaurio tai sen asennusvirhe voisi olla syynä.
Tai sitten... tuliko koiranluu varmasti kiristettyä iskaritolppaan Tämä kyllä pitäisi varsin kovaa kolinaa kuopissa(kin).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 etupää kolina rattia käännettäessä
Remontti tehtiin koska auto kolisi etupäästä jos ajoi monttuihin tai hidasteisiin. Remontin jälkee oli hetken hiljaista ja nyt on tullut tämä uusi kolina joka on siis vain kääntäessä ei montuissa tai töyssyissä...petrisa kirjoitti: ↑To Touko 28, 2020 16:25Nyt olisi tietenkin hyvä tietää mitkä oli oireet ja syyt tehtyyn remonttiin?
Jos ajatellaan niin, että iskarit vaihdetaan niiden huonon toiminnan takia eikä muita oireita ollut, on nämä remontin jälkeiset äänet tuleet jonkun asennusvirheen vuoksi. Toinen mahdollisuus on, että jokin on rikottu.
Kääntämisen seurauksena tuleva ääni ei oikein voi johtua muusta kuin jousesta tai kääntölaakerista. Uudella kääntölaakerilla se on aika epätodennäköinen joten jousen vaurio tai sen asennusvirhe voisi olla syynä.
Tai sitten... tuliko koiranluu varmasti kiristettyä iskaritolppaan Tämä kyllä pitäisi varsin kovaa kolinaa kuopissa(kin).
Re: Saab 9-3 etupää kolina rattia käännettäessä
Onko pyöränpultit jälkikiristetty?
Re: Saab 9-3 etupää kolina rattia käännettäessä
Tuo vika viittaa kyllä erittäin vahvasti kallistuksen vakaajan koiranluuhun. Joskus tämä ei ole auttanut niin vika on ollutkin iskarin yläpään tukilautasessa.
Aivan ensimmäisenä vaihtaisin koiranluut. Eivät ole kalliit ja helppo vaihtaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)