1.8t ja lamdat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

1.8t ja lamdat

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Terve :facepalm_man:
Vaihdettu lamdat, siis molemmat mallia NGK. Edelleen herjaa vikakoodia p0037.

Akkukotelon alapuolelta isosta liittimesta alin johto, (olikonyt kelta vihreä tms) korjattu. Ei vaikutusta.

Jostain ilmeisesti johto poikki?
Pystyykö lamdoja ohjeimoimaan pois?


Hyvät ja selkeät mittausohjeet olisi hyvät.

Tekki antaa arvoja
O2S 1 preheating 0.00A
O2S 2 preheating 0.01A
O2S. 1. 0,46 V
O2S. 2. 0,60V

Molempien heatingit ovat 0% vaikka kone lämmin
Liikaaa romua
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 1.8t ja lamdat

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Vaihda Bosch-merkkiset lambdat. Saabin trionic moottorinohjausjärkestelmä hylkii oikeasti kaikkia muita kuin Boscheja.

Lisäksi mistä vuosimallista on kyse?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: 1.8t ja lamdat

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Ei lambdat lämpinä tarvitsekkaan lämmitystä.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4620
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.8t ja lamdat

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kakkos lambdan (taaempi) lämmityspiiri vialla.

Ei tarvitse lämpimällä koneella lämmitystä, mutta kylmällä koneella alussa kyllä, joten siksi herjaa tätä.
Lambdalle mene aina signalijohtimet ja lämmitysjohtimet. Muistaakseni lämmitysjohtimet ovat molemmat saman värisiä (ja valkoisia).

Lambdoja ei voi ohjelmoida pois, joten korjaa vika :wink:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: 1.8t ja lamdat

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Pakari kirjoitti:
Su Touko 31, 2020 04:08
Vaihda Bosch-merkkiset lambdat. Saabin trionic moottorinohjausjärkestelmä hylkii oikeasti kaikkia muita kuin Boscheja.

Lisäksi mistä vuosimallista on kyse?

2005, on varmaan normaalia, että vikakoodin nollaamisen jälkeen moottorin vikavalo syttyy vasta toisella käynnistyksellä?
Liikaaa romua
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: 1.8t ja lamdat

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

pvdriver kirjoitti:
Su Touko 31, 2020 06:46
Ei lambdat lämpinä tarvitsekkaan lämmitystä.


Lamdat ei lämpene vaikka kone olisi kylmä.
Liikaaa romua
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4620
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.8t ja lamdat

Viesti Kirjoittaja petrisa »

SAAB 900 TURBO 16 kirjoitti:
Su Touko 31, 2020 09:48
pvdriver kirjoitti:
Su Touko 31, 2020 06:46
Ei lambdat lämpinä tarvitsekkaan lämmitystä.


Lamdat ei lämpene vaikka kone olisi kylmä.
Niinpä juuri kun esilämmitys ei toimi.
Tästähän se vikakoodikin kertoo.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: 1.8t ja lamdat

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Mites sitten vian selvitys, mitataanko pisteet releeltä, vai mitenkä? En ainakaan vielä lähtisi vaihtamaan antureita jos sähköä on töpselille asti tarjolla.
Liikaaa romua
Vastaa Viestiin