Minulla ei ole suoraa vertailukohtaa TiD vs. TTiD kun on 1.9TiD ja 2.0TTiD, mutta jälkimmäinen kuluttaa kaupunkiajossa 1-2 litraa satasella enemmän kuin ensin mainittu. Varmasti chippaamalla saisi sen kulutuksen pienemmäksi.Eski kirjoitti: ↑Ke Kesä 03, 2020 06:54Ja tuon ruman moottorin äänen tyhjäkäynnillä saa korjattua valitsemalla TTiDin Tietenkään se ei kokonaan poistu avossa katto auki, mutta kovakattoisessa ei kuulu mitään raksutusta auton sisään edes tyhjäkäynnillä... Muutenkaan ttid ei ole mitenkään huono vaihtoehto, jos siihen on huollot tehty ja erityisesti jakoremmi vesipumppuineen vaihdettu (huoltovälisuositus 100K) ja jos autolla on ajettu yli 200K, niin imusarja on todnäk vaihtokunnossa etenkin jos EGR on toiminnassa...
Eski
Lähinnä sapettaa moottorin ääni tyhjäkäynnillä auton ulkopuolella. Ei se ajaessa kuulu.
TTiD on kyllä kulkupuolensa puolesta parempi vaihtoehto kuin TiD.
Mutta jos menee kustannukset edellä, niin sitten vaihtoehto olisi TiD.
Ei tarvitse taistella kovettuvan O-renkaan kanssa 0W40 öljynkäytön vuoksi, eikä mahdollisesti kahden erillisen mankkuvenan kanssa, jos jompi kumpi niistä porsii.
Avojen TiD vs. TTiD:stä: katselin toissa päivänä AutoScoutista (vai olikohan se sittenkin Mobile.de?) diesel-cabbeja. Niitä oli siellä myynnissä 34 kpl, joista ainoastaan 7 kpl oli TTiD:tä. Olisikin kiva saada jostain statistiikkaa noiden 2004-2012 avojen volyymeista varusteittain ja moottoreittain aivan kten NG9-5:sta on tehty. Joko noita TTiD:eitä on tehty huomattavasti vähemmän kuin TiD:eitä, tai sitten omistajat pitävät niitä pidempään, eivätkä ne tule myyntiin samalla volyymilla kuin TiD:t.