Ostamassa 9-3sta..
Ostamassa 9-3sta..
Hei olen ostamassa 2.0 turboa ja nää saabit on sen verran uus juttu minulle että onko jotain tiettyjä asioita mitä kannattaisi katsoa enne ostamista? Vinkkejä, neuvoja tms
Re: Ostamassa 9-3sta..
Lääkitys on hyvä olla kohdallaan
Re: Ostamassa 9-3sta..
Täällähän sitä tietoa on viewtopic.php?f=15&t=154251
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ostamassa 9-3sta..
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ostamassa 9-3sta..
Jos haluaa tapella pikkuvikojen ja isompienkin kanssa sekä jakari pysyy kädessä ja remonttitalli on tiedossa niin oiva valinta. Muutamat varaosatkin alkavat olla kiven alla tai ainakin ebayssa.
Mutta autonahan se on ihan jämy.
Mutta autonahan se on ihan jämy.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Ostamassa 9-3sta..
Käytetyn auton kanssa on aina tuurista kiinni minkälaisen yksilön sattuu saamaan, ei nuo yleisimmätkään viat kaikissa yksilöissä toistu. Hyviä pelejä nämä on.
Varaosien kanssa ei ole isoa ongelmaa todennäköisesti vielä pitkään aikaan, niin paljon näitä on liikenteessä. Taisipa suomessa NG9-3 määrä olla jopa kasvussa.
Varaosien kanssa ei ole isoa ongelmaa todennäköisesti vielä pitkään aikaan, niin paljon näitä on liikenteessä. Taisipa suomessa NG9-3 määrä olla jopa kasvussa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ostamassa 9-3sta..
Kyllä tuo NG9-3 on varaosien saatavuudeltaan vielä toista luokkaa kuin esimerkiksi NG9-5 ja 9-4x.
Jos haluaa pelata varman päälle, niin Cadillac BLS:ään (Trollhättanin tehtaalla NG9-3:n samaan aikaan valmistettu "sisarmalli") saa sellasiakin varaosia, joita NG9-3:een ei välttämättä tällä hetkellä saa:
https://www.youtube.com/watch?v=ygqa0STlUjs
Kaikista varmin malli on 1.9TiD(s). Siinä ei ole riskiä jakoketjun porsimisesta, ja moottorilla ajaa helposti sen 500 - 600tkm.SS kirjoitti: ↑Ti Kesä 02, 2020 17:11Käytetyn auton kanssa on aina tuurista kiinni minkälaisen yksilön sattuu saamaan, ei nuo yleisimmätkään viat kaikissa yksilöissä toistu. Hyviä pelejä nämä on.
Varaosien kanssa ei ole isoa ongelmaa todennäköisesti vielä pitkään aikaan, niin paljon näitä on liikenteessä. Taisipa suomessa NG9-3 määrä olla jopa kasvussa.
Nyt varmaan joku sanoo, että "ei ikinä dieseliä". Niin minäkin ajattelin vielä kaksi vuotta sitten, mutta nyt kun on ajanut noilla dieseleillä, niin niissä ei ole mitään muuta huonoa kuin moottorin ääni tyhjäkäynnillä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ostamassa 9-3sta..
Ja tuon ruman moottorin äänen tyhjäkäynnillä saa korjattua valitsemalla TTiDin Tietenkään se ei kokonaan poistu avossa katto auki, mutta kovakattoisessa ei kuulu mitään raksutusta auton sisään edes tyhjäkäynnillä... Muutenkaan ttid ei ole mitenkään huono vaihtoehto, jos siihen on huollot tehty ja erityisesti jakoremmi vesipumppuineen vaihdettu (huoltovälisuositus 100K) ja jos autolla on ajettu yli 200K, niin imusarja on todnäk vaihtokunnossa etenkin jos EGR on toiminnassa...
Eski
Eski
Re: Ostamassa 9-3sta..
Aloittaja katselee 2.0t eli bensakonetta jakopää/tasapainoketjuineen ja "pätkii kiihdyttäessä" ominaisuuksineen.
1.9tid 8v on sitte jo erijuttu. Oikea peruskone ilman imusarjahärpäkkeitä ym.
1.9tid 8v on sitte jo erijuttu. Oikea peruskone ilman imusarjahärpäkkeitä ym.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: Ostamassa 9-3sta..
Ei se ääni mitään, mutta se julmettu vapina autossa kylmänä tyhjäkäynnilläTurbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Kesä 03, 2020 06:23dieseleillä, niin niissä ei ole mitään muuta huonoa kuin moottorin ääni tyhjäkäynnillä
Ja dieselvero tietenkin, mutta toi kustannuspuoli nyt on sellainen että ei karkuun pääse, kun bensasaabeissakin vuosiverot jo ihan messevät ja ainetta menee ei ihan vähän.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ostamassa 9-3sta..
Tuo pätkiminen nyt ei ole paha ongelma, kun siitä pääsääntöisesti pääsee uusimalla puolan. Mikäli sitä nyt edes tulee. Se ei siis ole ominaisuus tässä koneessa.
Tuo T8 B207 on todella hyvä kone.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ostamassa 9-3sta..
^ voin vahvistaa tämän. Omani on nyt pojalla ajossa, mittarissa yli 300tkm. Kone ja voimansiirto alkuperäistä pl. kaasuläppäkotelo ja normaalit huolto-osat.
edit: ja termari on vaihdettu myös
edit: ja termari on vaihdettu myös
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ostamassa 9-3sta..
Eikös se johdu kaksoismassavauhtiksesta ja siitä, että se pitäisi vaihtaa?
Se riippuu siitä, kuinka paljon ajaa vuodessa. Noin 9000 km/vuosi tuo diesel jo kannattaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ostamassa 9-3sta..
Ei johdu kaksoismassavauhtipyörästä, koska omat kokemukset on automaattivaihteisesta, jossa ei kyseistä vehjettä ole.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K