Nopeat kysymykset

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

AZP kirjoitti:
To Maalis 09, 2023 21:23
Osanumero 32026046 pitäis ainakin sopia sedaniin ja cabbeen.
Kiitokset!

9-3 koukkuja näyttäisi löytyvän helpommin kuin ng9-5 joten siitä syystä tällainen ratkaisu.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

99 GL kirjoitti:
Ma Maalis 13, 2023 15:17
AZP kirjoitti:
To Maalis 09, 2023 21:23
Osanumero 32026046 pitäis ainakin sopia sedaniin ja cabbeen.
Kiitokset!

9-3 koukkuja näyttäisi löytyvän helpommin kuin ng9-5 joten siitä syystä tällainen ratkaisu.
2018 sai ainakin vielä Koukkupajasta NG9-5:een sopivaa koukkua. Asennutin sellaisen K***xin piikkiin, kun vanha irrotettava koukku oli jämähtänyt kiinni autoon.

Kyselepä sieltä Koukkupajasta, ettei tarvitse "pilata" cabbea 😉👍
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Numba
"Viggen"
Viestit: 672
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Numba »

Jotenkin tuntuu, jotta jos ei cabbeen, niin kuinka nyt sitten NG9-5:seen. 8O
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Ti Maalis 14, 2023 06:40
99 GL kirjoitti:
Ma Maalis 13, 2023 15:17
AZP kirjoitti:
To Maalis 09, 2023 21:23
Osanumero 32026046 pitäis ainakin sopia sedaniin ja cabbeen.
Kiitokset!

9-3 koukkuja näyttäisi löytyvän helpommin kuin ng9-5 joten siitä syystä tällainen ratkaisu.
2018 sai ainakin vielä Koukkupajasta NG9-5:een sopivaa koukkua. Asennutin sellaisen K***xin piikkiin, kun vanha irrotettava koukku oli jämähtänyt kiinni autoon.

Kyselepä sieltä Koukkupajasta, ettei tarvitse "pilata" cabbea 😉👍
Ennemmin kyllä "pilaan" cabrion kuin 9-5 :?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
buubaa
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Huhti 22, 2014 23:50

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja buubaa »

Pissapoika lopetti toimintansa, ei tuu valoille eikä lasille. Onko näissä ollut jotain yleistä vaivaa siihen liittyen? Ja kyllä, nestettä on :lol:

Edit. Jaaha sinne oli patentoitu jonkun muun auton pumppu ja piuhat sähköteippi virityksillä. Virtaa ei tullut piuhoihin, rele ja sulake ehjiä. Viiksestä vetämällä kuuluu releestä naksahdus ja pyyhkijät alkaa pyyhkiin eli ilmeisesti pumpulle menevät johdot jostain rikki.
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Pa-tankin suojakaukalo, "säteilysuoja" näkyy olevan aikalailla näkkileipää. Kuinkahan tarpeellinen olisi olla kunnossa? Uusien saatavuus ainakin näyttää aika heikolta.
Sledge
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 19:32
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sledge »

Ekat ajot Aero SS NG (2003) kolkilla talven jäljiltä. Kaikki ok paitsi talven aikana vaihdettu vilkun viiksi...purkuautosta koko viiksi, vilkut toimii mutta vakkari ei. Onko neuvoja? Saisko techillä fixattua? Vai mitä mahtaa vaatia?

En ymmärrä miten se ei tunnista sitä. Tuskin mikään design niin muuttunut ettei tunnista todennäköisesti uudemman kolkin vakkaria
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Viiksi kunolla pohjassa?
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
387
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 387 »

Omassa piti ohjelmoida tekillä. Pitää olla turvapääsy että pystyy tekemään.
Hese
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja petrisa »

387 kirjoitti:
Su Huhti 23, 2023 07:17
Omassa piti ohjelmoida tekillä. Pitää olla turvapääsy että pystyy tekemään.
Ei kai nyt viikseä tarvi ohjelmoida 8O
Eihän siinä ole mitään "älyä". Pelkkiä kytkimiä ja vastuksia.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Jos ennestään ollu vakkari niin ei pitäis tarvita ohjelmointii.

Techillä näkis toimiiko napit, sen päädyn saa helposti auki. Jos liukujen kontaktit huonot niin ei anna ees pistää cruisee päälle.
JP vetten jossain projektissa on kuvaki tuosta purusta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Onko ollut aikaisemmin vakkari vai ei?
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Sledge
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 19:32
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sledge »

Palaan tähän vakkari hommaan. Juu on ollut vakkari alunperin. Heitin vanhan viiksen takaisin ja hienosti toimii vakkari. Vaihdon syy oli ja tulee olemaan lähinnä kosmeettinen kun se liukukytkin irronnut ja vakkari onneksi on-asennossa.

Vertailin viiksien valujen leimat, ja eri nrot niissä on. Kontaktipinnat katsoin ja totesin hyviksi. Kai se lienee techillä kerrottava Saabille et nyt sussa loisii uusi viiksi :?:
Sledge
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 19:32
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sledge »

Rikkinäisen ECU:n oireista kyselisin, että mimmosia olette kokeneet? Itsellä taitaa ECU vedellä viimeisiä kun oireet on outoja ja toisaikaisia. Hämminkiä startatessa ja antanut pari kertaa mm. gearbox malfunction herjaa, sammunut ja limb moodiin. Vikakoodin P1805 sieltä sain halpis OBD. Merkkihuolloksi itseään tituleeraava liike ei saanut vikakoodia lainkaan ja otin auton kotiin omaan hoitoon.

Kampiakselin asentotunnistimen juuri vaihdoin mutta ei auttanut. Joko ECU tai ECU:lle tulevassa johtosarjassa oman diagnoosini mukaan vika. Muita ehdotuksia ja oirekuvauksia vianhakuun?
Ipistöö
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Kesä 17, 2023 12:18

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Ipistöö »

Tuore saabisti heti kyselemässä tyhmiä.
Asiaan. - 06 1.8t paikallaan tyhjäkäynnillä käännellessä täristää rattiin, kierrokset yli 1500 niin vähenee ja yli 2000 tärräys loppuu kokonaan. Ajossa ei täristele lainkaan. Tehostin öljyt ylämerkissä ja kirkkaat, edellinen omistaja kertoi hiljattain vaihtaneensa pahamaineisen tehostimen Stefan ja huuhdelleensa järjestelmän. 120km kotimatkan jälkeen huomasin myös että öljysäiliön korkin välistä oli hieman hikoillut öljyä.
Liekö mahdollista että pumppu ottanut itseensä jos puurot ja vellit olleet sekaisin?
2006 9-3 1.8t Wagon
Vastaa Viestiin