Rattilukkovika, ei tunnista avainta

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
vienoka
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: To Marras 19, 2009 19:29

Rattilukkovika, ei tunnista avainta

Viesti Kirjoittaja vienoka »

Tervehdys
Nyt on tullut 9-3 Tids aut .2007 peliin sähkövika. Ilmoittaa SID.ssä rattilukkovika ja silloin tällöin , ei tunnista avainta.
Olen vaihtanut patterit avaimiin. Ovia ei saa lukkoon kaukosäädöllä. sisältä napista kyllä. Välillä rattilukko oikeasti jää kiinni kun yrittää kääntää virtaa päälle, ei reagoi mihinkään , mutta uudelleen ja uudelleen yrittämällä herää ratti henkiin, ilmoittaa kuitenkin viasta.

Onko mitään tehtävissä, vanhaan autoon ei enää viitsisi uhrata satasia.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Terveisin
Kari Vienola
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Rattilukkovika, ei tunnista avainta

Viesti Kirjoittaja SS »

Vika on todennäköisemmin joko itse rattilukossa tai CIM moduulissa, ainakin jälkimmäisissä on ollut paljon vikoja. Myös kaukosäätö viittaisi CIM moduuliin kun kaukosäädön vastari on siinä.

Ainakin ebayssa cimmin piirilevyjä on joskus ollut kohtuuhintaan, mutta käytetyn piirilevyn tai koko moduulin kanssa tarvitaan yksi sen kanssa paritettu avain jotta uusien avaimien ohjelmointi onnistuu.

Toki ihan eka kannattaisi lukea techillä vikakoodit.

Edittiä: Tietty ihan ekana voi kokeilla vaikkapa heilutella CIM moduulin takana olevaa liitintä jos vaikka olisi joku kosketushäiriö. CIM on siis se purkki jossa viiksikytkimet on kiinni.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Rattilukkovika, ei tunnista avainta

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Jatketaas asiaan liittyvää
Ei tunnista avainta ja rattilukko ei päällä. Mikä voisi olla?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Rattilukkovika, ei tunnista avainta

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Jamppa kirjoitti:
Su Loka 17, 2021 11:11
Jatketaas asiaan liittyvää
Ei tunnista avainta ja rattilukko ei päällä. Mikä voisi olla?
Vahvasti vaikuttaa CIM vialta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Suchros
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Maalis 13, 2021 11:08
Paikkakunta: Lahti

Re: Rattilukkovika, ei tunnista avainta

Viesti Kirjoittaja Suchros »

SS kirjoitti:
Pe Heinä 24, 2020 19:09
Ainakin ebayssa cimmin piirilevyjä on joskus ollut kohtuuhintaan, mutta käytetyn piirilevyn tai koko moduulin kanssa tarvitaan yksi sen kanssa paritettu avain jotta uusien avaimien ohjelmointi onnistuu.
Hei, minulla on vain 1 avain mutta joku on kai pikaliimannut ratin kiinni, joten en saa sitä auki. Jos vaihtaa CIM niin täytyykö ratti napata irti jollakin keinoin ? Yritetty on jopa sen stadilaisen kaupan toimesta...

Eri asian korjausvideossa oli juurikin CIM maadoitus (vaikka on raudalla tarvitsee erillisen ?) korjasi jonkin vian.
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Rattilukkovika, ei tunnista avainta

Viesti Kirjoittaja SS »

Suchros kirjoitti:
Ti Loka 19, 2021 20:02
SS kirjoitti:
Pe Heinä 24, 2020 19:09
Ainakin ebayssa cimmin piirilevyjä on joskus ollut kohtuuhintaan, mutta käytetyn piirilevyn tai koko moduulin kanssa tarvitaan yksi sen kanssa paritettu avain jotta uusien avaimien ohjelmointi onnistuu.
Hei, minulla on vain 1 avain mutta joku on kai pikaliimannut ratin kiinni, joten en saa sitä auki. Jos vaihtaa CIM niin täytyykö ratti napata irti jollakin keinoin ? Yritetty on jopa sen stadilaisen kaupan toimesta...

Eri asian korjausvideossa oli juurikin CIM maadoitus (vaikka on raudalla tarvitsee erillisen ?) korjasi jonkin vian.
Kyllä ratti täytyy saada irti koska CIM on rattiakselin ympärillä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin