9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Ei saa mutta oli aikaisemmin kommentti että vanhoissa di- kasetti oli kätevämpi irrottaa kun sytytys yhdessä ja samassa paketissa. Tosin yhden pytyn kohdalta piiputtaessa joutuu sitten uusimaan koko 300€ kasetin kun irtopuolilla selviää sillä 100€ yhdellä..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
^ja esim. neobrothersilta reilusti alle satasen kappale. Marmori näkyy nyt nyhtävän reilusti yli. :/
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Ok no niin ajattelinkin ns.järkevästi kun miettii
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Meillä pihalla saba kasetilla ja volleja toinen S40 2 puolaa + 2kpl johdot systeemillä ja toinen S60 jossa puola suoraan joka pytyllä puola.
Nopein irrottaa kasetti ja tulpatkin helpoin vaihtaa tuohon sabaan, S40 halvalla ngk puolat 38€ kpl tilasin virosta ja on toiseksi nopein purkaa sekä S60 bosch saa 90€ kpl suomesta joutuu purkaa jo muutakin roipetta edestä että 4-5 pyttyjen puolat saa pois,, 1-3 riittää pelkän suojakopan irrotus..
Nopein irrottaa kasetti ja tulpatkin helpoin vaihtaa tuohon sabaan, S40 halvalla ngk puolat 38€ kpl tilasin virosta ja on toiseksi nopein purkaa sekä S60 bosch saa 90€ kpl suomesta joutuu purkaa jo muutakin roipetta edestä että 4-5 pyttyjen puolat saa pois,, 1-3 riittää pelkän suojakopan irrotus..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Mitä sitä enää jankkaamaan kasetista, kun tähän trionic 8:iin ei voi laittaa kasettia vaan yksittäisen puolan jokaiselle pytylle.
Jyväskylässä tosiaan ProCarService on ainakin paikka, jossa Tech löytyy ja pitäisi löytyä myös alkuperäinen puolakin. Mikäli ei siis halua käytettyä tai Motonetin puolaa, vaikka se kai on Mitsun tekemä alkuperäinen.
Jyväskylässä tosiaan ProCarService on ainakin paikka, jossa Tech löytyy ja pitäisi löytyä myös alkuperäinen puolakin. Mikäli ei siis halua käytettyä tai Motonetin puolaa, vaikka se kai on Mitsun tekemä alkuperäinen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Paikallaan olevissa puolissa lukee kaikissa mitsubishi / saab, eli luultavasti ne on alkuperäiset. ProCarService puhui puhelimessa, että nämä ngk bkr7esc‑11 olisi optimit etanolille ja ei välttämättä niinkään bensalle, sitten puhui niistä toisista ngk:n tulpista, että ne on omiaan bensalle. Muttei kuulemma kuitenkaan ole mikään rajoittava tekijä.petrisa kirjoitti: ↑La Elo 22, 2020 09:23Mitä sitä enää jankkaamaan kasetista, kun tähän trionic 8:iin ei voi laittaa kasettia vaan yksittäisen puolan jokaiselle pytylle.
Jyväskylässä tosiaan ProCarService on ainakin paikka, jossa Tech löytyy ja pitäisi löytyä myös alkuperäinen puolakin. Mikäli ei siis halua käytettyä tai Motonetin puolaa, vaikka se kai on Mitsun tekemä alkuperäinen.
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Nuo mainitut tulpat pitää olla, jos on etanolisofta, kun ne ovat kuparitulpat. Käyvät kyllä ihan yhtälailla bensallekin, kun etanolisoftaus on biopower/ flexfuel eli bensa/etanoli. Ne toiset tulpat on platinatulpat ja eivät sovellu etanolille.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Aivan. Kuulosti kaveri ainakin puhelimessa pätevältä, niin luulisi tuolla procarservicellä selviävän homma aavistuksen enemmän. Pystyykös tuohon mun b207l tekemään tuon etanolisoftan + stage 1 suoriltaan (kunhan viat on korjattu), vai vaatiiko jo ihan "raudan" vaihtoa?
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Jokos se tuli kuntoon? Ja kyllähän noita softaajia löytyy ja aika simppelisti onnistuu ilman isompia riippuen tietenkin paljonko tehoja haluaa , itselle tehtiin etanolisofta, siinä vaihtu isommat suuttimet /johtosarja ja pakoputkisto oli jo ns. Paremmin virtaava. Tällä setupilla mennään toistaseksi kun tuo kytkin ei kestä enempää myöhempänä tulee todennäköisesti lisää kunhan saa järeempää kytkintä ja isompaa ahdinta hommailtua
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Ei tullut kuntoon ja tänään itseasiassa saattoi ehkä se syyllinen (toivottavasti) löytyäkin. Eli tänään koulusta -> kotiin kun olin lähdössä ajamaan, niin parkkipaikalla virtoja laittaessa syttyi vikavalo ja sitten luin koodit, niin antoi P0606, ECM/PCM Processor. Tuo ilmeisesti viittaa ecuun?
Voisiko tuo rykiminen ja vaivalloinen tyhjäkäynti, kun kone on lämmin yms selittyä tuolla viallisella eculla, mikäli se sitä on? Jos en ihan mutuja puhu, niin tuo alkoi tuon vikavalon syttymisen jälkeen tuntumaan siltä, kuin olisi maf:n johto irti, eli ainakin alakierroksilla voimattomampi ja paikaltaan lähtiessä pitää vähän antaa enemmän kierroksia kuin aikasemmin.
Onko ecun puhdistamisesta mitään hyötyä vai onko tuo väistämättä sisäinen vika? Missä tuo ecu sijaitsee ja mitä pitää ottaa huomioon sitä irroittaessa / kiinnittäessä? Tuli myös mieleen, että jos joutuu "uuden" ecun hankkimaan, niin riittääkö että se on T8 ja käyttää sen jollain ohjelmoitavana vai minkälainen prosessi tämä on? Myös kiinnostaa tietää, että minkälainen hintalappu tälläiselle operaatiolle tulee..
*Edit* Käytin luetuttamassa vikakoodeja tech2:lla, mutta sillä ei saatu yhteyttä, mutta tuollainen geneerinen lukija toimii ongelmitta.
Voisiko tuo rykiminen ja vaivalloinen tyhjäkäynti, kun kone on lämmin yms selittyä tuolla viallisella eculla, mikäli se sitä on? Jos en ihan mutuja puhu, niin tuo alkoi tuon vikavalon syttymisen jälkeen tuntumaan siltä, kuin olisi maf:n johto irti, eli ainakin alakierroksilla voimattomampi ja paikaltaan lähtiessä pitää vähän antaa enemmän kierroksia kuin aikasemmin.
Onko ecun puhdistamisesta mitään hyötyä vai onko tuo väistämättä sisäinen vika? Missä tuo ecu sijaitsee ja mitä pitää ottaa huomioon sitä irroittaessa / kiinnittäessä? Tuli myös mieleen, että jos joutuu "uuden" ecun hankkimaan, niin riittääkö että se on T8 ja käyttää sen jollain ohjelmoitavana vai minkälainen prosessi tämä on? Myös kiinnostaa tietää, että minkälainen hintalappu tälläiselle operaatiolle tulee..
*Edit* Käytin luetuttamassa vikakoodeja tech2:lla, mutta sillä ei saatu yhteyttä, mutta tuollainen geneerinen lukija toimii ongelmitta.
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
En osaa enempiä tuohon vastailla, mutta tuolla ainakin samaa ongelmaa ollut ---->viewtopic.php?t=180572
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Tuon lukaisinkin. Kuulemma tuo nykiminen yms oireilu voi johtua suoraan tuosta ecusta, ainakin ulkomaalaisten foorumien perusteella. Mistä ja mihin hintaan tälläiseen saa ecun? Käytetty ja foorumilaisen kautta lienee fiksuinta?
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Jaa-a täältä varmaan kannattaa tiedustella ja tietysti jos purkuauto löytyy ym, en tiedä mitä maksaa uusi jos sellainen jostain löytyy Joku viisaampi osaa sen varmaan kertoa, itselläkin vasta ensinmäinen saabi menossa eli osittain opiskeluasteella vielä...
Edit:Tuohon ecun sijaintiin niin sehän on siinä muovikopan alla heti, kaksi isoa johtonippuliitintä siinä päällä kiinni. Tähänkin taisi löytyä ohjeet miten irroittaa
DubbelEdit... Maptunin sivuilla maksaa 466e+toim.kulut.... Halpaa siis, sitähän ei edes ole varastotavarana siellä, eli helpoin jos löytyy purkuauto tai jollakin ylimääräisenä varmaankin
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Ei ilmeisesti oo väliä mistä saabista tuo T8:n hommaa, kunhan on T8? Ilmeisesti koodaamalla hoidetaan sitten loput, kunhan on muutoin yhteensopiva ecu.
Re: 9-3 2.0t 175hp "rykii / nykii" täyskaasulla.
Vinkkinä, että ediag.fi osaa korjata ECUja.
9-3 SC 1.8t BioPower Vector M6 MY10 | 9-5 Wagon 2.3t BioPower Linear Sport M5 MY05
Ex: 9-3 SS 1.8t Linear A5 MY07, 9-3 2.0t SE MY99
Ex: 9-3 SS 1.8t Linear A5 MY07, 9-3 2.0t SE MY99