Ei se eSIDin keskikulutus välttämättä näytä väärin.benicio kirjoitti: ↑Ti Elo 10, 2021 11:39Olen aika tarkkaan samassa tilanteessa kuin ketjun avaaja, eli myös pienen budjetin 250tkm ajettu -08 TID automaatti tuli hankittua.
Muutama tyhmä kysymys:
-SID ei näytä keskikulutusta, vaan ---. Mistä johtuu? Tilanne ei muutu vaikka koittaisi nollata. Löin autoon eSidin kiinni ja se kyllä näyttää kulutukset, mutta laskee sen ilmeisesti eri arvoista. ESidin kulutus on karkeasti ehkä n litran liian pieni, eli sekalaisessa ajossa n 5,5l/100km.
-Nightpanelin, Sportin, mittarivalojen napit on ihan dead/kovat. Ei kai nämä nyt kuitenkaan mitään lisävarusteita ole olleet? Auto on siis Linear. Pitänee kurkata mitä paneelin takaa löytyy.
-Auto liikahtaa liikennevaloista viiveettömästi, mutta siinä 2000rpm kohdalla joutuu vähän maanittelemaan. Ihan täyskaasulla saan aikaiseksi pölläytyksen ja kerran myös limited performancen ja vikakoodin P02345b, eli ahdot jääneet pyydetystä 4sek tai jotain? Tasaisella kiihdytyksellä liikkuu kyllä ihan hyvin. Vakkari saattaa myös tipahtaa pois pelistä jyrkässä ylämäessä, eli nopeus jää tavoitteesta ennen kuin vaihtaa alaspäin.
-ESidin ilmamassa näyttää tyhjäkäynnillä lukemaa 50kg/h. Edit: sammuksissa näyttää 1kg/h. Kiihdytyksessä isoimmillaan n 450 kg/h. Onko tuossa järkeä, vai onko liikaa? Turbon paineet näyttää pienimmillään -0,02 bar ja isoimmillaan 1,3bar. Ilmavuotoa en ainakaan yläpuolen letkuista havainnut. Läppien tanko on paikallaan, mutta todella löysä.
DPF on poistettu.
Edit: muutettu mafin maksimi, muistin väärin.
Meillä cabbessa keskikulutus tällä hetkellä 5,9 litraa satasella.
Se on muutama sata kiloa kevyempi kuin meillä oleva NG9-5. Cabben korin rakenteet painavat, joten auto on yllättävän painava.
Läppien tanko kannattaa vaihtaa stydimpään versioon, joka toimii paremmin.
Hae eBaysta nimellä "Alfa/Opel/Saab manifold swirl flap rod". Sen kun asentaa paikalleen, moottorin käytös muuttuu huomattavasti positiivisempaan suuntaan.