Linjamuunnin
Linjamuunnin
Elikkäs oon aika uusavuton näitten juttujen kans mutta mulla on 9-3 2004 ilmeisesti neljällä kaiuttimella varustettu auto. Oon kuullu että ilmeisesti tuosta karvalakki mankasta ei lähde juurikaan bassoa joten olisiko ihan turhaa ostaa linjamuunnin jotta saisin penkinalta tulevilta johdoilta signaalit vahvistimelle ja siitä subbarille. (tiivistettynä jytäisikö subbari normaalisti vai olisi ihan oleton)
Re: Linjamuunnin
4- kaiuttimen systeemissä ei ole penkin alla vahvistinta eikä tässä järjestelmässä saa mistään muualtakaan sähköistä audiolinjasignaalia. Kaikki on optisessa muodossa.
Linjasignaalin saa aikaiseksi vain ottamalla joko etu tai taka kaiuttimilta (tai molemmilta 4-kanavaisen) kaiutintasoisen signaalin linjamuuntimelle(muuntimille). Tämän voi sitten muokata korjaimella joko vahvistimen omalla tai erillisellä sopivaksi omalle bassovahvistimelle. Korjainta tarvitaan, koska 4-kaiuttimen systeemissä alimmat bassot on suodatettu. Korjaimella ne voidaan korostaa takaisin.
Itselläni on ex Saabissa ollut tuollainen systeemi ja se toimi .
Linjasignaalin saa aikaiseksi vain ottamalla joko etu tai taka kaiuttimilta (tai molemmilta 4-kanavaisen) kaiutintasoisen signaalin linjamuuntimelle(muuntimille). Tämän voi sitten muokata korjaimella joko vahvistimen omalla tai erillisellä sopivaksi omalle bassovahvistimelle. Korjainta tarvitaan, koska 4-kaiuttimen systeemissä alimmat bassot on suodatettu. Korjaimella ne voidaan korostaa takaisin.
Itselläni on ex Saabissa ollut tuollainen systeemi ja se toimi .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Linjamuunnin
No tuossa ylempänä on topiikki jossa melko kattavasti tietoo viewtopic.php?f=15&t=138679
Tarvikesoittimen asentamalla saa mm. bt-yhteyden extrana.
Oliko petrisa:lla joku dsp välissä millä sait suodatetut bassot korostettua?
Tarvikesoittimen asentamalla saa mm. bt-yhteyden extrana.
Oliko petrisa:lla joku dsp välissä millä sait suodatetut bassot korostettua?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Linjamuunnin
Ei ollut DSP:tä, joskin se kävi mielessä.
Vahvistimessa vain oli "riittävän" hyvät säädöt niin homma hoitui sillä. Tämä edellytti alipäästösuotimelle riittävää jyrkkyyttä eli käytännössä n. 18 dB/oct. Kun tällöin asetti rajataajuuden 120 Hz:paikkeille ja vahvistimesta vahvistus riittävän suurelle, niin äänestä tuli yllättävän hyvä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Linjamuunnin
Petrisa omistanut mun in aikaisemmin koska mulla on jonkunmoinen johtohässäkkä takakontissa? ajattelin sinne jotakin jykevämpää laitella, mutta ei ole jaksanut eli mielenkiinnolla lueskelen mikä ja miten se toimii
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: Linjamuunnin
Muuten varmaan voisi ollakin, mutta allekirjoituksen 1.8t ss ei täsmää (minulla oli 2.0t ss).
Olihan siellä minun ex Saabissa takakontissa johtohässäkkää, mutta hyvin asennettu , kun tuon bassovahvistimen lisäksi myös Avitalin murtohälytin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Linjamuunnin
Hehee heitinkin vähän vitsinpuoleisesti olis tietenkin voinut olla, mistäpä sitä tietää noi ei ole kovin nätisti kyllä tehty vaan "hengailevat" siellä miten sattuu ihmetyttikin alussa että mikä homma kun ekstrakaapelit vedetty roikkumaan takakonttiin täytys vissiin vähän siistiä noita kun jaksaisi, joulunahan tässä olis aikaa kun alkaa 2viikon lomautus niin touhuta kaikennäköstä tekis ajoissa niin ei olis kerralla niin paljoa tekemistä
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010