eeberin ihme ongelmat

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Hankanen
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Touko 27, 2020 09:32

eeberin ihme ongelmat

Viesti Kirjoittaja Hankanen »

Auto on Saab 93 1.9 ttid -08. Eeberi ei oo toiminu ja tänään aloin sitä tutkimaan, koska huomiseksi lupaa -28 pakkasta. Lämmitin ei oo muuta tehnyt ku joskus väläyttäny sekunnin merkkivaloa.
Uuden akun eilen vaihdoin, 85ah Bocshilaisen. Tänään pistin auton piuhan perään ja sieltä löytyi sellaset viat kuin alijännite, ja B0481 Lisä-/seisontalämmitin Ylilämpö/ylikuumeneminen ja B0482 Lisä-/seisontalämmitin, ylikuumentunut.

No eihän siinä mitään, mutta kun niitä ei pystynyt nollaamaan. Onko jollain ollu vastaavaa vikaa ?
Mietin ,että oisko sieltä jotku lämpötunnistimet menny rikki ja lähettävät koko ajan väärää tietoa vai miksi se nollaus ei onnistunut.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: eeberin ihme ongelmat

Viesti Kirjoittaja SS »

Ohjainlaitevika on yksi mahdollisuus vaikkei kai yleensä noin oireilekaan. Täältä löytyy paljon keskustelia eberistä: viewtopic.php?f=48&t=88865

Viimeisillä sivulla jollain oli vastaavaa ongelmaa mutta ratkaisua ei tainnut vielä löytyä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Hankanen
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Touko 27, 2020 09:32

Re: eeberin ihme ongelmat

Viesti Kirjoittaja Hankanen »

Okei, pitääpä tutustua.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13220
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: eeberin ihme ongelmat

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kävikö auto hetken jännitteettömänä akun vaihdossa, vai piditkö varavirtalähteellä autossa koko ajan sähköt? Meinaan että Eberin vikatila voi nollautua myös katkaisemalla laitteelta sähköt hetkeksi, se onnistuu esim. irrottamalla Eberin liitin tai ottamalla akusta kenkä hetkeksi irti. Mutta jos akun vaihdossa auto oli jo jännitteettömänä, niin tämä on siis jo kokeiltu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Hankanen
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Touko 27, 2020 09:32

Re: eeberin ihme ongelmat

Viesti Kirjoittaja Hankanen »

No nyt sen sai nollattua kun löytyi oikea laite. Ei näemmä ihan joka testerillä sitä tehdäkkään,koska tämä oli neljäs. No molemmat ylikuumenemisvikakoodit tuli sitte heti takas kun käynnisti eeberin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9390
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: eeberin ihme ongelmat

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kannattaa kokeilla Eberiä käyntiin ihan käyttämällä avain virtalukossa -metodilla, useitakin kertoja, jos lähtee eberi käyntiin, niin sen kannattaa antaa käydä niin kauan kuin käy, ja käyttää uudestaan, ihan sama vaikka akusta loppuu virta, Saab on helpompi saada käyntiin kuin Eberspächer! :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hankanen
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Touko 27, 2020 09:32

Re: eeberin ihme ongelmat

Viesti Kirjoittaja Hankanen »

ng900aero kirjoitti:
Ma Joulu 28, 2020 00:57
Kannattaa kokeilla Eberiä käyntiin ihan käyttämällä avain virtalukossa -metodilla, useitakin kertoja, jos lähtee eberi käyntiin, niin sen kannattaa antaa käydä niin kauan kuin käy, ja käyttää uudestaan, ihan sama vaikka akusta loppuu virta, Saab on helpompi saada käyntiin kuin Eberspächer! :D
Se ei edes yritä ku pari sekunttia ja lyö nuo vikakoodit ja on mykkä sen jälkeen.
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: eeberin ihme ongelmat

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Näyttääkö lämpötilat järkeviä lukemia? Numeerinen vikakoodi? Vai eikö lämpötilojen loogisuutta edes katseltu. Jos ei niin paska testeri tai asentaja. Kahdessa sekunnissa (toinintotestib aikana) ei laite voi ylikuumentua.
Vastaa Viestiin