eeberin ihme ongelmat
eeberin ihme ongelmat
Auto on Saab 93 1.9 ttid -08. Eeberi ei oo toiminu ja tänään aloin sitä tutkimaan, koska huomiseksi lupaa -28 pakkasta. Lämmitin ei oo muuta tehnyt ku joskus väläyttäny sekunnin merkkivaloa.
Uuden akun eilen vaihdoin, 85ah Bocshilaisen. Tänään pistin auton piuhan perään ja sieltä löytyi sellaset viat kuin alijännite, ja B0481 Lisä-/seisontalämmitin Ylilämpö/ylikuumeneminen ja B0482 Lisä-/seisontalämmitin, ylikuumentunut.
No eihän siinä mitään, mutta kun niitä ei pystynyt nollaamaan. Onko jollain ollu vastaavaa vikaa ?
Mietin ,että oisko sieltä jotku lämpötunnistimet menny rikki ja lähettävät koko ajan väärää tietoa vai miksi se nollaus ei onnistunut.
Uuden akun eilen vaihdoin, 85ah Bocshilaisen. Tänään pistin auton piuhan perään ja sieltä löytyi sellaset viat kuin alijännite, ja B0481 Lisä-/seisontalämmitin Ylilämpö/ylikuumeneminen ja B0482 Lisä-/seisontalämmitin, ylikuumentunut.
No eihän siinä mitään, mutta kun niitä ei pystynyt nollaamaan. Onko jollain ollu vastaavaa vikaa ?
Mietin ,että oisko sieltä jotku lämpötunnistimet menny rikki ja lähettävät koko ajan väärää tietoa vai miksi se nollaus ei onnistunut.
Re: eeberin ihme ongelmat
Ohjainlaitevika on yksi mahdollisuus vaikkei kai yleensä noin oireilekaan. Täältä löytyy paljon keskustelia eberistä: viewtopic.php?f=48&t=88865
Viimeisillä sivulla jollain oli vastaavaa ongelmaa mutta ratkaisua ei tainnut vielä löytyä.
Viimeisillä sivulla jollain oli vastaavaa ongelmaa mutta ratkaisua ei tainnut vielä löytyä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: eeberin ihme ongelmat
Okei, pitääpä tutustua.
Re: eeberin ihme ongelmat
Kävikö auto hetken jännitteettömänä akun vaihdossa, vai piditkö varavirtalähteellä autossa koko ajan sähköt? Meinaan että Eberin vikatila voi nollautua myös katkaisemalla laitteelta sähköt hetkeksi, se onnistuu esim. irrottamalla Eberin liitin tai ottamalla akusta kenkä hetkeksi irti. Mutta jos akun vaihdossa auto oli jo jännitteettömänä, niin tämä on siis jo kokeiltu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: eeberin ihme ongelmat
No nyt sen sai nollattua kun löytyi oikea laite. Ei näemmä ihan joka testerillä sitä tehdäkkään,koska tämä oli neljäs. No molemmat ylikuumenemisvikakoodit tuli sitte heti takas kun käynnisti eeberin.
Re: eeberin ihme ongelmat
Kannattaa kokeilla Eberiä käyntiin ihan käyttämällä avain virtalukossa -metodilla, useitakin kertoja, jos lähtee eberi käyntiin, niin sen kannattaa antaa käydä niin kauan kuin käy, ja käyttää uudestaan, ihan sama vaikka akusta loppuu virta, Saab on helpompi saada käyntiin kuin Eberspächer!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: eeberin ihme ongelmat
Se ei edes yritä ku pari sekunttia ja lyö nuo vikakoodit ja on mykkä sen jälkeen.ng900aero kirjoitti: ↑Ma Joulu 28, 2020 00:57Kannattaa kokeilla Eberiä käyntiin ihan käyttämällä avain virtalukossa -metodilla, useitakin kertoja, jos lähtee eberi käyntiin, niin sen kannattaa antaa käydä niin kauan kuin käy, ja käyttää uudestaan, ihan sama vaikka akusta loppuu virta, Saab on helpompi saada käyntiin kuin Eberspächer!
Re: eeberin ihme ongelmat
Näyttääkö lämpötilat järkeviä lukemia? Numeerinen vikakoodi? Vai eikö lämpötilojen loogisuutta edes katseltu. Jos ei niin paska testeri tai asentaja. Kahdessa sekunnissa (toinintotestib aikana) ei laite voi ylikuumentua.