Ei lähde käyntiin
Ei lähde käyntiin
Eli omassa saabissa on kyllä vikoja riittänyt.Nyt tuli sellainen vika ettei lähde käyntiin.Vaihdoin kyllä itsellä olleen käytetyn kampiakselin asentotunnistimen(vaihdoin varalta muutama vuosi sitten kun oli ongelmia moottorin kanssa),niin jätin varalle tuon käytetyn asentotunnistimen.Nyt kun ei lähtenyt käyntii(yritti mutta ei lähtenyt)niin vaihdoin tuo käytetyn asentotunnistimen ,niin auto lähti käyntiin.Luulin että vika korjautui,mutta ei Parin päivän päästä kun laitoin käyntiin auton hetkeksi niin lähti ihan hyvin käyntiin,mutta kun sammutin auton ketken päästä(kävi noin minuutin)ja yritin käyntiin noin 10 minuutin päästä niin taaskaan autoea ei saa käyntiin.Yrittää mutta ei käynnisty.Oliskokan taas mennyt tuo kampiakselin asentotunnistin Voiko tuota kampiakselin asentotunnistinta mitata yleismittarilla
Re: Ei lähde käyntiin
Aloin tutkimaan autoa uudestaan kun pakkanen hellitti tääällä Oulussa.Kokeilin että tuleeko bensaa,bensaa tulee.Ostin varalta boschin kampiakselin asentotunnistimen.Aloin tutkimaan sytytystulppia.Mikään tulppa ei antanut kipinää tulpan kären välissä,vaan kipinä tuli sytytystulpan rungon ja eristeen välistä.Teki näin joka tulpalla.Vanhat tulpat olivat Bosch FR 5 KI 332 S .Ostin uudet sytystulpat NGK PFR6T-10G.Laitoin uudet tulpat paikalle,niin lähti heti käyntiin.Itellä oli ainaski tulpissa vika.Ihmeellistä että kaikki tulpat olit rikki.
Re: Ei lähde käyntiin
Elä osta vääriä tulppia monta viestiketjua näistä puolista/tulpista eikä ollut tarkoitus kettuilla, vitsikkäänä heitin jälkiviisauksia
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: Ei lähde käyntiin
Tulpat eivät ole olleet rikki, vaan ne eivät käy Trionic 8 järjestelmään
Tästä on runsaasti juttua, että pitää olla oikeat tulpat ja vielä selitystäkin, että miksi näin.
Lyhyesti: tulpaa ei käytetä pelkästään sytytyskipnään vaan myös jatkuvaan johtavuusmittaukseen palotilassa. Väärällä tulpalla tuo ei onnistu ja siksi ei käynnisty.
Tästä on runsaasti juttua, että pitää olla oikeat tulpat ja vielä selitystäkin, että miksi näin.
Lyhyesti: tulpaa ei käytetä pelkästään sytytyskipnään vaan myös jatkuvaan johtavuusmittaukseen palotilassa. Väärällä tulpalla tuo ei onnistu ja siksi ei käynnisty.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ei lähde käyntiin
Hyvä nyrkkisääntö:
Mihinkään vakiokuntoiseen suorasytkämoottoriin ei ole mitään syytä laittaa muita kuin valmistajan suosittelemia/listaamia tulppia. Erikseen sitten viritetyt vehkeet ja tilanteet, joissa oikeasti tietää mitä tekee.
Mihinkään vakiokuntoiseen suorasytkämoottoriin ei ole mitään syytä laittaa muita kuin valmistajan suosittelemia/listaamia tulppia. Erikseen sitten viritetyt vehkeet ja tilanteet, joissa oikeasti tietää mitä tekee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ei lähde käyntiin
Nuo bosch sytystulpat hommattiin pari kesää sitten kaverin toimesta ,kun piti ostaa ja tehdä vähän enemmän remonttia saabbiin(ohjaustehostimen pumppu leikkasi kiinni,jako meni sekaisin,kansiremppa,uusi ohjaustehostimenpumppu,nokka-akselit yms.) Muistelen että oli aina välillä myös käynnistysogelmaa.Välillä teki että kävi todella huonosti tyhjäkäyntiä.Kaasuun ei kärsinyt koskea heti,vaan piti antaa käydä hetken aikaa,niin taas toimi.Tätä ongelmaa teki aina joskus.
Katsotaan miten nyt noilla NGK PFR6T-10G tulpilla moottori toimii
Katsotaan miten nyt noilla NGK PFR6T-10G tulpilla moottori toimii