5-v automaattiloota nykii
5-v automaattiloota nykii
'08 automaattiloota on n. 3tkm ajan nykinyt etenkin 2->3 vaihteelle ja kovempaa kiihdyttäessä myös tipauttaessa vaihteen 5->4.
Öljyt kertaalleen vaihdettu eikä tuntunut auttavan lainkaan, seuraavaksi huuhtelumenetelmällä testaamassa.
Onko muilla tehnyt samaa ja vaatiko öljyjenvaihdon lisäksi muita toimenpiteitä?
Öljyt kertaalleen vaihdettu eikä tuntunut auttavan lainkaan, seuraavaksi huuhtelumenetelmällä testaamassa.
Onko muilla tehnyt samaa ja vaatiko öljyjenvaihdon lisäksi muita toimenpiteitä?
NG9-3 Vector '08 2,0t BioPower 230hv
#8208
#8208
Re: 5-v automaattiloota nykii
Ainakin näiden A6-laatikoissa on esiintynyt venttilipesän jumitusta, joka aiheuttaa nykimistä vaihdoissa. Omassakin ttidissä väli 5>4 tekee sitä välillä. Automaagilaatikoissa perus öljynvaihdossa vaihtuu noin puolet öljystä, jolloin tuosta venapesästä ei moska lähde mihinkään ja nykiminen jatkuu. Huuhteluvaihto olisi siis hyvä tehdä välillä. Sekin kannattaa vielä tarkistaa, että onko lootassa oikeat öljyt ja onko sitä oikea määrä?
Eski
Eski
Re: 5-v automaattiloota nykii
Ei käy ilmi, että kuinka paljon autolla ajettu ja oliko kuinka mones öljynvaihto laatikkoon
Huuhteluöljynvaihto on ehdottomasti paras tapa tehdä tuo huolto, kuten edellä Eski jo kertoikin. Ikävin tilanne on tietenkin siinä tapuksessa, että öljynvaihto on tehty ensimmäistä kertaa vasta yli 150 tkm ajettuna. Silloin voi olla jo myöhäsitä tehdä enää mitään. Mikäli öljyt on edes vaihdettu sillä normihuollon periaatteella, ei siis huuhtelemalla, ajallaan 110 tkm välein on kaikki todennäköisesti saatavissa kuntoon huuhteluöljynvaihdolla
Huuhteluöljynvaihto on ehdottomasti paras tapa tehdä tuo huolto, kuten edellä Eski jo kertoikin. Ikävin tilanne on tietenkin siinä tapuksessa, että öljynvaihto on tehty ensimmäistä kertaa vasta yli 150 tkm ajettuna. Silloin voi olla jo myöhäsitä tehdä enää mitään. Mikäli öljyt on edes vaihdettu sillä normihuollon periaatteella, ei siis huuhtelemalla, ajallaan 110 tkm välein on kaikki todennäköisesti saatavissa kuntoon huuhteluöljynvaihdolla
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 5-v automaattiloota nykii
Mulla pari viikkoo sitten vaihdettiin huuhtelumenetelmällä
Öljyt laatikkoon. -08 automaatti.
Ruotsista tuotu viime kesänä ja huoltovihkon mukaan 120tkm
Viimeksi vaihdettu ja nyt oli mittarissa 215tkm.
Ennen öljyjen vaihtoa teki 2-3 vaihteen väli että nosti 2 kierroksia ja sit vasta vaihtoi 3 sisään vähän nytkähtäen.
Nyt sekin korjaantui.
Tyyppi joka vaihtoi öljyt sanoi että oli vajausta ja mustat öljyt mutta ei kumminkaan haissu palanneelle öljyille.
Eli ei muuta kuin varaa aikaa pajalle
Öljyt laatikkoon. -08 automaatti.
Ruotsista tuotu viime kesänä ja huoltovihkon mukaan 120tkm
Viimeksi vaihdettu ja nyt oli mittarissa 215tkm.
Ennen öljyjen vaihtoa teki 2-3 vaihteen väli että nosti 2 kierroksia ja sit vasta vaihtoi 3 sisään vähän nytkähtäen.
Nyt sekin korjaantui.
Tyyppi joka vaihtoi öljyt sanoi että oli vajausta ja mustat öljyt mutta ei kumminkaan haissu palanneelle öljyille.
Eli ei muuta kuin varaa aikaa pajalle
Saab 9-3 -08
Ex: saab 9-3 sc -06 "Biopower"
saab 9-3 aero -02
Ex: saab 9-3 sc -06 "Biopower"
saab 9-3 aero -02
Re: 5-v automaattiloota nykii
Ajettu 225tkm, huoltokirjasta ei selvinnyt onko aiemmin vaihdettu mutta itse vaihtaessa ulos tullut neste oli vielä ihan terveen väristäkin.. Pitänee nyt vaan varailla huuhteluvaihto...ehdotuksia paikasta pk seudulla?petrisa kirjoitti: ↑La Helmi 20, 2021 11:09Ei käy ilmi, että kuinka paljon autolla ajettu ja oliko kuinka mones öljynvaihto laatikkoon
Huuhteluöljynvaihto on ehdottomasti paras tapa tehdä tuo huolto, kuten edellä Eski jo kertoikin. Ikävin tilanne on tietenkin siinä tapuksessa, että öljynvaihto on tehty ensimmäistä kertaa vasta yli 150 tkm ajettuna. Silloin voi olla jo myöhäsitä tehdä enää mitään. Mikäli öljyt on edes vaihdettu sillä normihuollon periaatteella, ei siis huuhtelemalla, ajallaan 110 tkm välein on kaikki todennäköisesti saatavissa kuntoon huuhteluöljynvaihdolla
NG9-3 Vector '08 2,0t BioPower 230hv
#8208
#8208
Re: 5-v automaattiloota nykii
Itse käytin syksyllä avon huollossa T. Holmbergilla, jossa myös vaihteistoöljyt vaihdettiin. Paikkaa on paljon kehuttu eikä itsellänikään siihen lisättävää ole.
Ilmeisen ammattitaitoinen putiikki ja todella asiallista palvelua.
Edit. http://www.autohuoltoholmberg.fi/
Ilmeisen ammattitaitoinen putiikki ja todella asiallista palvelua.
Edit. http://www.autohuoltoholmberg.fi/
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 5-v automaattiloota nykii
Täältä ääni Holmbergille.2.polvi kirjoitti: ↑La Helmi 20, 2021 19:03Itse käytin syksyllä avon huollossa T. Holmbergilla, jossa myös vaihteistoöljyt vaihdettiin. Paikkaa on paljon kehuttu eikä itsellänikään siihen lisättävää ole.
Ilmeisen ammattitaitoinen putiikki ja todella asiallista palvelua.
Edit. http://www.autohuoltoholmberg.fi/
Meidän molemmat Saabit käyvät siellä huollossa.
Minusta paras pääkaupunkiseudun -huolto
Eikä meiltä ole himasta matkaa sinne kuin 13 km
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: 5-v automaattiloota nykii
Toivottavasti on edes kerran vaihdettu. Muutoin voi olla "paskat housussa" eikä saa puhtaaksi enää millään. Huolto-ohjelman mukaan laatikon öljyt olisi pitänyt vaihtaa ja siitä merkintä huoltokirjaan.
Itse vaihdoin autoa 1,5 vuotta siten ja kaikki ne vaihdokit, joissa ei ollut tietoa laatikon öljynvaihdosta joutuivat pannaan välittömästi. Toki tietenkin mikäli ehdokkaaksi olisi tullut max 120 tkm ajettu tilanne olisi muuttunut.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 5-v automaattiloota nykii
Jos öljy oli terveen väristä, niin todnäk on vaihdettu. 225K ajetut liemet olisi takuulla pikimustat...
Eski
Eski
Re: 5-v automaattiloota nykii
Näin voisi olettaa, joten toivoa vielä on..
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Ruisku"
- Viestit: 146
- Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 5-v automaattiloota nykii
Ilmeisesti ensimmäinen erä öljyjä itse vaihdettu?Phaedr kirjoitti: ↑La Helmi 20, 2021 18:30Ajettu 225tkm, huoltokirjasta ei selvinnyt onko aiemmin vaihdettu mutta itse vaihtaessa ulos tullut neste oli vielä ihan terveen väristäkin.. Pitänee nyt vaan varailla huuhteluvaihto...ehdotuksia paikasta pk seudulla?petrisa kirjoitti: ↑La Helmi 20, 2021 11:09Ei käy ilmi, että kuinka paljon autolla ajettu ja oliko kuinka mones öljynvaihto laatikkoon
Huuhteluöljynvaihto on ehdottomasti paras tapa tehdä tuo huolto, kuten edellä Eski jo kertoikin. Ikävin tilanne on tietenkin siinä tapuksessa, että öljynvaihto on tehty ensimmäistä kertaa vasta yli 150 tkm ajettuna. Silloin voi olla jo myöhäsitä tehdä enää mitään. Mikäli öljyt on edes vaihdettu sillä normihuollon periaatteella, ei siis huuhtelemalla, ajallaan 110 tkm välein on kaikki todennäköisesti saatavissa kuntoon huuhteluöljynvaihdolla
Yksi suosittu vaihtoehto on vaihtaa osissa ne öljyt, mikäli aiemmista vaihdoista ei ole tietoa.
Vaihto-> 1000km vaihto -> 3000km vaihto.
Kerkeää jankit vähän liueta uusin öljyihin.
3,5litraa sieltä taitaa kerralla tulla. Toki eihän se huuhtelu montaa satasta maksa..
Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
Re: 5-v automaattiloota nykii
Jep, ilmeisesti A5-lootaan saa tehtyä huuhteluvaihdon, kuten 9-5:kin A5-lootaan? Näissä Aisinin A6-lootissa se ei ole mahdollista, joten ainoa liuotushoito on lootan sisäpesu, jota tarjoaa ainakin BG. Itse kyselin tällaista pesua Jyväskylässä, niin sen hinta öljyineen oli noin 500e. Mikään takuuvarma hommahan tuo ei ole, jos lootassa on oikeasti joku vika ja ainakin A6:n uuden venapesän on saanut jostain nettipuotista noin 600 eurolla, mutta onhan sen vaihtamisessakin oma hommansa ja vaatii taitavan gynekologin paikalle
Eski
Eski
-
- "Ruisku"
- Viestit: 146
- Liittynyt: Ma Loka 08, 2012 12:35
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 5-v automaattiloota nykii
^
Olipa hävyttömän kallista pesua. Täällä rannikolla Volvoihin erikoistunut paja teki ~250e huuhtelun A6 laatikkoon.
Olipa hävyttömän kallista pesua. Täällä rannikolla Volvoihin erikoistunut paja teki ~250e huuhtelun A6 laatikkoon.
Saab 900i 2.1 16v Combi Coupe
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
BMW R100 scrämbleri - 79
BMW K1 -92
BMW K1300R
#8359
Re: 5-v automaattiloota nykii
Eivät varmaankaan käyttäneet Saabin lootaan kuuluvaa AW-1 -öljyä, koska tarvittava 10 litraa sitä maksaa noin 200e.
Eski
Eski
Re: 5-v automaattiloota nykii
Onko tietoa miksei A6:n huuhtelupesu onnistuisi, eikö A5-lootaankin laiteta ne vaihtolaitteen letkut kiinni laatikon öljyjäähdyttimen letkuihin (tai ainakin toiseen niistä)?Eski kirjoitti: ↑Ma Helmi 22, 2021 08:19Jep, ilmeisesti A5-lootaan saa tehtyä huuhteluvaihdon, kuten 9-5:kin A5-lootaan? Näissä Aisinin A6-lootissa se ei ole mahdollista, joten ainoa liuotushoito on lootan sisäpesu, jota tarjoaa ainakin BG. Itse kyselin tällaista pesua Jyväskylässä, niin sen hinta öljyineen oli noin 500e. Mikään takuuvarma hommahan tuo ei ole, jos lootassa on oikeasti joku vika ja ainakin A6:n uuden venapesän on saanut jostain nettipuotista noin 600 eurolla, mutta onhan sen vaihtamisessakin oma hommansa ja vaatii taitavan gynekologin paikalle
Eski
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98