Startti mykäksi akun vaihdon jälkeen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4635
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Startti mykäksi akun vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja petrisa »

tiki kirjoitti:
Su Maalis 21, 2021 14:31
Napaan 85 tulee tulee 12,04v napaan 30 ei mitään. Startata ja mitata en yksin pysty. 85 ja 87 kun yhdistää ni starttaa.
Eihän se voi startata, jos napaan 30 ei tule mitään. Siinä kuuluu olla jatkuva jännite (+30 eli akkujännite).
Napaan 85 tulee jännite, kun virrat päällä, ja 86 napa maadoitetaan starttivaiheessa, tällöin rele vetää eli "naksahtaa". Startti ei kuitenkaan pyöri, kun navassa 30 ei ole jännitettä.

Näyttää vahvasti siltä, että maxi sulake 31 on palanaut tai sen johdotuksessa vikaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Startti mykäksi akun vaihdon jälkeen

Viesti Kirjoittaja cc »

Akulta sähkökeskukseen tuleva kaapeli ilmeisesti ok, kun kerran muut komponentit siellä saa virtaa. Jos se 31 iso sulake on ok, niin menee vaikeaksi.
Sen sähkökeskuksen sisällä ei ole varsinaista johdotusta. Koko roska on tehty kahdesta päällekkäisestä piirilevystä. Kyl senkin varmaan korjaa
jos esimerkiksi huonoja juotoksia, mutta ei kaikkein hauskin homma. Tuolta videolta selviää rakenne, kaverilla ollut ongelmaa lasinpyyhkijän
releen kannassa: https://www.youtube.com/watch?v=kWShjV37Rq8
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Vastaa Viestiin