Mistähän voisi tulla vaimea ääni, joka kuuluu, kun rattia kääntää keskiasennosta oikealle
Ääni kuuluu vain juuri siinä kohtaa, kun rattia alkaa kääntämään aivan keskeltä oikealle eikä missään muussa kohtaa käännellessä kuulu mitään. Ääni on hyvin vaimea urahdus. Se ei kuulu, jos rattia kääntää vasemmalle. Ääni ei kuulu auton ulkopuolella. Johtuneeko siitä, että dieselkone raksuttaa ja peittää sen alleen.
En tiedä, kun ajossa se ei kuulu, että peittyykö se muihin ajoääniin vai eikö se silloin muutenkaan kuulu. Parkissa kääntäessä se kuuluu. Kuuntelin apumiehen käännellessä auton ulkopuolella, että kuuluuko se mcpherson tuennasta, mutta mielestäni se ei kuulu. Ja muutenkin se pitäisi kyllä tuolloin kuulua koko ajan rattia käännellessä. Lähinnä ajattelin kääntölaakeria.
Itse ajattelin äänen tulevan ohjaustehostimesta. Ohjausakseli kantaa äänen hyvin auton sisään, jolloin sen havaitsee vain sieltä käsin. Autossa on tuo sähköhydraulinen ohjaustehostin. Säiliössä on hydraulinestettä mittatikun mukaan ihan maksimissa eikä mitään vuotoja ole missään.
Onkohan kenelläkään ollut mitään samanlaista tapausta tai muuten jotain ajatusta tähän....
Rattia kääntäessä vaimea urahdus
Rattia kääntäessä vaimea urahdus
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)