MapTunerX LED ENABLER APP

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
HCB
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Marras 10, 2017 00:03

MapTunerX LED ENABLER APP

Viesti Kirjoittaja HCB »

https://www.maptunparts.com/maptunerx/m ... n-app.html

Onko kukaan vielä päässyt kokeilemaan tätä?
Lupailevat että softan sisäänajettua voipi käyttää LED-polttimoita huoletta ilman vikailmoituksia, ilman että laittelee konkkaa tai muita härpättimiä väliin.

Sivulla mainitaan että seuraavat toimisivat:
High beam
Low beam
Fog lights
Positions lights/DRL
License plate lights
Reverse lights

Täytyy laittaa testiin jahka joutaa, tämän jälkeen olisi tarkoitus LEDittää kaikki mitä voi.
Onko LED polttimoiden laitto facelift NG 9-3 ajovaloihin plug and play vai pitääkö H7 kannan pidikkeen kanssa vekslata? Mites sumarit ja pitkät?
Saab 9-3 SS 2.0t Vector -08
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: MapTunerX LED ENABLER APP

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tech 2:lla "kerrot" autolle, että autossa on xenonit, niin LEDejä voi käyttää ilman ongelmia.

LEDejä varten sinun täytyy purkaa alkuperäisten polttimoiden kiinnitysraudat niiden liittimistä, jotta saat kiinnitettyä LEDit paikalleen. Toinen vaihtoehto on ostaa erilliset kiinnitysraudat. Minä valitsin noista jälkimmäisen. Maksoivat saman verran kuin lyhyjen valojen LED-polttimot, mutta tällöin halogeenit voi helposti heittää takaisin katsastusta varten.

Pitkien valojen tilalle on vaikeampi saada sellaisia LEDejä, joissa on tuuletin polttimon päässä. Ne ovat sen verran pitkiä, että pitkien valojen suojakansi ei mahdu enää paikalleen. Siksi minä heitin ennen lyhyissä valoissa olleet Osramin Nightbreakerit pitkien tilalle vaihtaessani lyhyet valot LEDeiksi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: MapTunerX LED ENABLER APP

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tech2:lla kun kerrot autolle, että on xenonit, niin edelleen sumarit, rekisterikilvenvalot yms. jäävät vilkkumaan, kun sinne ledit laittaa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: MapTunerX LED ENABLER APP

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Tobbana kirjoitti:
Pe Kesä 18, 2021 08:53
Tech2:lla kun kerrot autolle, että on xenonit, niin edelleen sumarit, rekisterikilvenvalot yms. jäävät vilkkumaan, kun sinne ledit laittaa.
Se on juuri näin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: MapTunerX LED ENABLER APP

Viesti Kirjoittaja petrisa »

On sinällään mielenkiintoinen tuo Maptunin laite, jos se todellakin poistaa käytön aikaisen pulssisähkön ja lepotilan testipulssin myös noista muista polttimoista mitä on mainittu :roll:

Itselläni on facelift SC, jossa parkit edessä ja takana ledejä jo vakiona, mutta rekkari valojen muuttaminen ledeille sopivaksi olisi kiinnostava. Sumuvalot edessäkin on, mutten niihin näe tarvetta ledeille enkä myöskään takasumuvaloille tai peruutusvaloille.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: MapTunerX LED ENABLER APP

Viesti Kirjoittaja anv »

petrisa kirjoitti:
Pe Kesä 18, 2021 09:20
... tai peruutusvaloille.
Minä olen laittanut peräkärryyn kaksi leditankoa peruutusvaloiksi. Ne vilkkuvat ikävästi ajaessa vaikka hälytyksiä ei tulekaan, koska myös yksi tavallinen hehkulankapolttimo peruutusvalona. Tosin saappi on nykyisin pojalla, mutta lainailee mun kärryä aina välillä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: MapTunerX LED ENABLER APP

Viesti Kirjoittaja petrisa »

anv kirjoitti:
Pe Kesä 18, 2021 10:28
petrisa kirjoitti:
Pe Kesä 18, 2021 09:20
... tai peruutusvaloille.
Minä olen laittanut peräkärryyn kaksi leditankoa peruutusvaloiksi. Ne vilkkuvat ikävästi ajaessa vaikka hälytyksiä ei tulekaan, koska myös yksi tavallinen hehkulankapolttimo peruutusvalona. Tosin saappi on nykyisin pojalla, mutta lainailee mun kärryä aina välillä.

Tästä peräkärryn trailermodulista olen joskus aiemmin kirjoittanutkin.
Valot toimii kärryssä kunhan on yksi tavallinen poltin paikallaan. Vaikka sumuvalo. Pulssitettua sähköä tulee polttimoille. Siitä sitten seuraa tätä välkkymistä. Tämä Maptunin laite tuskin vaikuttaa trailermodulin toimintaan, kun siitä ei ainakaan ole mitään mainintaa. Jos se poistaisi sieltäkin tämän pulssituksen niin se vasta hienoa olisi. Kärryssä jos missä LED polttimot olisivat paikallaan.
Ongelma on sitten poltinvikadiagnostiikan kanssa :roll:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Re: MapTunerX LED ENABLER APP

Viesti Kirjoittaja upi »

Olemme kaverin kanssa suunnitelleet pienen elektroniikkakortin, joka poistaa välkynnän ja vikakoodit valoista.
Sitä voi käyttää lisäpitkissä H7 ja sumuvaloissa H8 lisäkuorman kanssa.
Sumuvalojen yhteenlaskettu kuorma pitää olla 2,5A, ettei vajaasta kuormasta tule vikaa.
Kortin pieni koko mahdollistaa sen sijoittamisen esim. hyvin lisäpitkien sisälle Led H7 lampun kanssa.
Samaa korttia voi käyttää myös vaikka rekkarikilven valojen muuttamiseksi Led valoiksi.
Testiin on myös tulossa toinen kortti, jota voi käyttää sport sedanin ja avon jarru / takavalojen muuttamiseksi Led polttimoille.
Näitä on testattu ja käytetty 2008 ja uudemmissa autoissa.
Tällä hetkellä on ensimmäinen tuotantosarja myynnissä ja kysynnän mukaan valmistuu lisää.

Ainakaan itsellä ei ole ollut ongelmia löytää 2008 ja 2011 vm. autoihin Led lamppuja puhaltimella, jotka sopivat umpioihin molempiin valoihin.
Omassa vm. 2011 autossa olen korvannut kääntyvät Xenonit Led lampuilla, suunnittelemalla H7 Led lampuille sovitusosat ja tulostin ne hiilikuituvahvisteisesta nylonista.
Samasta materiaalista olen myös tulostanut sopivat asennusosat lisäpitkien H7 Ledeille.
HCB
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Marras 10, 2017 00:03

Re: MapTunerX LED ENABLER APP

Viesti Kirjoittaja HCB »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Pe Kesä 18, 2021 06:52
Tech 2:lla "kerrot" autolle, että autossa on xenonit, niin LEDejä voi käyttää ilman ongelmia.

LEDejä varten sinun täytyy purkaa alkuperäisten polttimoiden kiinnitysraudat niiden liittimistä, jotta saat kiinnitettyä LEDit paikalleen. Toinen vaihtoehto on ostaa erilliset kiinnitysraudat. Minä valitsin noista jälkimmäisen. Maksoivat saman verran kuin lyhyjen valojen LED-polttimot, mutta tällöin halogeenit voi helposti heittää takaisin katsastusta varten.

Pitkien valojen tilalle on vaikeampi saada sellaisia LEDejä, joissa on tuuletin polttimon päässä. Ne ovat sen verran pitkiä, että pitkien valojen suojakansi ei mahdu enää paikalleen. Siksi minä heitin ennen lyhyissä valoissa olleet Osramin Nightbreakerit pitkien tilalle vaihtaessani lyhyet valot LEDeiksi.

Joo, ostin tuollaiset kiinnitysraudat https://i.ebayimg.com/images/g/h94AAOSw ... s-l500.jpg
Hyviä vinkkejä, kiitos!
Saab 9-3 SS 2.0t Vector -08
HCB
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Marras 10, 2017 00:03

Re: MapTunerX LED ENABLER APP

Viesti Kirjoittaja HCB »

upi kirjoitti:
La Kesä 19, 2021 17:48
Olemme kaverin kanssa suunnitelleet pienen elektroniikkakortin, joka poistaa välkynnän ja vikakoodit valoista.
Sitä voi käyttää lisäpitkissä H7 ja sumuvaloissa H8 lisäkuorman kanssa.
Sumuvalojen yhteenlaskettu kuorma pitää olla 2,5A, ettei vajaasta kuormasta tule vikaa.
Kortin pieni koko mahdollistaa sen sijoittamisen esim. hyvin lisäpitkien sisälle Led H7 lampun kanssa.
Samaa korttia voi käyttää myös vaikka rekkarikilven valojen muuttamiseksi Led valoiksi.
Testiin on myös tulossa toinen kortti, jota voi käyttää sport sedanin ja avon jarru / takavalojen muuttamiseksi Led polttimoille.
Näitä on testattu ja käytetty 2008 ja uudemmissa autoissa.
Tällä hetkellä on ensimmäinen tuotantosarja myynnissä ja kysynnän mukaan valmistuu lisää.

Ainakaan itsellä ei ole ollut ongelmia löytää 2008 ja 2011 vm. autoihin Led lamppuja puhaltimella, jotka sopivat umpioihin molempiin valoihin.
Omassa vm. 2011 autossa olen korvannut kääntyvät Xenonit Led lampuilla, suunnittelemalla H7 Led lampuille sovitusosat ja tulostin ne hiilikuituvahvisteisesta nylonista.
Samasta materiaalista olen myös tulostanut sopivat asennusosat lisäpitkien H7 Ledeille.
Oletko tehnyt empiiristä tutkimusta minkä valmistajan LEDit ovat kestävimmät/kirkkaimmat? Näitä merkkejä ja malleja kun on about miljoona erilaista.
Saab 9-3 SS 2.0t Vector -08
Vastaa Viestiin