Ostaako Saab 9-3?
Ostaako Saab 9-3?
Olen ajatellut palata kymmenen vuoden jälkeen Saabin käyttäjäksi Silmiini on osunut yksi varteenotettava ehdokas mutta kun Saabia ei enää valmisteta, kannattaako edes ajatella sen hankkimista kakkosautoksi ?
Toinen vaihtoehto olisi tietenkin kunnostaa vanha kunnon 900S (vm90, seisyt pihalla tuon 10 vuotta) käyttöön mutta siihen ei aika ja taito minulla riitä.
Toinen vaihtoehto olisi tietenkin kunnostaa vanha kunnon 900S (vm90, seisyt pihalla tuon 10 vuotta) käyttöön mutta siihen ei aika ja taito minulla riitä.
Re: Ostaako Saab 9-3?
Ehdottomasti kannattaa, eikä ole mikään 2-auto… jollei Suomesta löydy hyvää valmiiksi laitettua, polokaseen naapuriin tai etelämmäs hakemaan. Etelämpi parempi; tod näk ruosteettomampia ja hyvinkin pidettyjä.
Re: Ostaako Saab 9-3?
Vuosi sitten pohdin samaa että ostaisiko kolkin, siis ihan ainoaksi autoksi, isäni kommentti oli että "ei kannata", kysyin miksei, "koska kuollut merkki" ilman tarkempia perusteluja no ostinpa silti eikä ole kaduttanut, eikä merkin olemassaolemattomuus kyllä millään lailla ole haitannut.
9-3 SS 2.0t BioPower Vector 2008 A, ”Snow Silver”
Ex: 9-3 SS 2.0t Vector 2003 A, ”Midnight Blue”
Ex: 9-3 SS 2.0t Vector 2003 A, ”Midnight Blue”
Re: Ostaako Saab 9-3?
Suht tuoreessa - oiskohan ollu 07/2021 - Tuulilasissa oli käytettyjen autojen vertailussa tarkasteltu neljää autoa, joista yksi oli Saab 9-3. Oli saanut arvion "Kannattaa ostaa".
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Re: Ostaako Saab 9-3?
Suurta osaa suomalaisten suosituimmista käyttöautoista ei enää valmisteta, vaikka merkki olisikin hengissä. Toki, tiettyjä osahaasteita saattaa tulla vastaan aiemminkin, mutta ei se, ettei Saabia valmisteta, tee automaattisesti olemassaolevasta Saabista huonoa autoa.
Ittelle näitä ostetaan eikä iskälle tai kaverille. Jos tykkäät ja hinta kohtaa tuotteen niin osta poi ja nauti
Ittelle näitä ostetaan eikä iskälle tai kaverille. Jos tykkäät ja hinta kohtaa tuotteen niin osta poi ja nauti
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ostaako Saab 9-3?
näkyy pitävän hyvin arvonsa, kun on vain oikea malli ja erittäin hyvässä kunnossa. Tämä yksilö meni 425000kr kaupaksi. Hinnat pysynee vakaana tai nousseet vähemmän ajetuissa autoissa viimeisen vuoden aikana.
https://www.ttela.se/nyheter/regionalt/ ... 1.50496797
https://www.ttela.se/nyheter/regionalt/ ... 1.50496797
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ostaako Saab 9-3?
Pakostakin menee ns. kakkosautoksi koska ykkönen on 7-paikkainen ja sellaista vaihtoehtoa ei löytyne.
Re: Ostaako Saab 9-3?
^7-paikkaisena löytyy kyllä Saab 95
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ostaako Saab 9-3?
Merkin valmistuksen loppuminen ei ole mikään syy, varaosa- ja huoltopuoli toimii edelleen. Ehkä suurempi syy voi olla se, ettei kovin uutta yksilöä enää löydy ja pikkuhiljaa ruoste alkaa vaivaamaan. On näissä omat ongelmansa, mutta niin on kaikissa merkeissä.
Jos kriteerinä on päästä luotettavasti paikasta a paikkaan b voi ostaa jonkin Toyotan, jos taas arvostaa vaikkapa ajettavuutta tai jonkinlaista suorituskykyä ei Saab ole lainkaan hassumpi valinta.
Jos kriteerinä on päästä luotettavasti paikasta a paikkaan b voi ostaa jonkin Toyotan, jos taas arvostaa vaikkapa ajettavuutta tai jonkinlaista suorituskykyä ei Saab ole lainkaan hassumpi valinta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ostaako Saab 9-3?
Samaa mieltä.
Siksi ostinkin tasan kaksi vuotta sitten vielä Saabin. Edelleen osia, kun niitä joskus kuitenkin tarvitsee, niin löytyy hyvin.
Nyt jos olisin ostamassa autoa niin se olisi vähän siinä ja siinä, että ostaisinko enää Saabia. Syynä on tuo näiden mallien ikä ja lähinnä kilometrit, joita tahtoo väkisinkin olla jo 200+ tkm.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ostaako Saab 9-3?
Alle satatuhatta ajettuja Saabia löytyy melkein joka mallista, vaikka juuri nyt ei ole edes myynti boomi. Ruotsissa paljon autoja, joilla ajetaan vain 5000km vuodessa.
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... =20&q=saab
https://www.blocket.se/annonser/hela_sv ... =20&q=saab
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ostaako Saab 9-3?
Ei nekilsat paljoa tunnu kun vaihtaa uudet puslat, jouset ja iskarit. Kori on niin jäykkä että ei miljoonassakaan nitku senvertaa kun joku riisikuppi tehtaalta lähteissään ruoste tietysti raiskaa jos ei ole hoidettu.
Tuo mun ex 9-5 oli 400K mennyt ja ovien saranoissa ei ollut yhtään väljää… mees koittamaan jotain patonkia jolla on rullattu 100K, jo lonksuu.
Tuo mun ex 9-5 oli 400K mennyt ja ovien saranoissa ei ollut yhtään väljää… mees koittamaan jotain patonkia jolla on rullattu 100K, jo lonksuu.
Re: Ostaako Saab 9-3?
Ainii, :ssa on vielä se plussa, ettei tule modernimpia saati jotain patterivetosia vastaan, uusinta mallia ajatonta muotoilua
Re: Ostaako Saab 9-3?
Kyllä niitä 9-3 ¨batteversioita¨ liikkuu täällä Trollhättanissa. Nevs testaa niillä jotain, näkyy silloin tällöin kaupungilla ja tien päällä. Ne autot ei ole tietenkään yleisessä käytössä.
https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... i-sverige/
https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... i-sverige/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ostaako Saab 9-3?
Lukaisin tuon jutun e-näköislehtenä kirjaston sivuilta.
Vähävikaiselta ja vähän huomauttamista tuossa Saabissa oli. Useassa muussa saman jutun autossa oli toisin. Silti kaikissa oli maininta "kannattaa ostaa".
Ihmetystä vain herätti Saabin kohdalla mainittu latausjännite 13,5V. Se todettiin hyväksi
Olikohan tuossa painovirhe.
Kyllä 13,5V on alakanttiin. Varmaan mitanneet sen akun navoista ja huonot akunkengän kaapelin liitokset (tyypppivika dieseleissä) tässä aiheuttavat tuon. Ei tosin ollut niin huono kuin minulla nykyistä TTiD:tä ostaessa, 12,8V
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)