eSID palikka -näppärä apuri

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Numba
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja Numba »

Juu, menee asiat sekaisin. Joku laskennallinen logiikka on tuossa akun lämpötilassa.
Tässä samalla ihmettelen tuota moottorin lämpötilan käyttäytymistä. Sitä kuitenkin anturi mittaa ja joku asia muuttuu, kun ottaa lämpöä moottorista koppiin.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4624
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Normaalit ne lämmöt on. Ei ne nouse ylemmäs eikä ole mitään vikaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Numba
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja Numba »

Juu, on on. Mutku 10 km pysyy 78⁰C, ja samantien nousee lukema 15-20 sekunnissa 80⁰C, kun käännät cabiiniin lämmityksen isommalle. Ja jopa palasi takaisin 78⁰C, kun käänsi lämmöt normaaliin.

Oisko se sitten termostaatti, mikä reakoi noin nopeasti. :?: Havainto se on turhankin havainto :mrgreen:
Numba
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja Numba »

Onpa pirun pitkä pääsiäinen :mrgreen:
Mirqe
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Loka 05, 2020 18:39

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja Mirqe »

Lainataa ketjua vähän:

Auto 1.9tid automaatti -09.

Ulkolämpötila esim. 22’c.
Esidi näyttää imuilman lämpötilaa 67’c.
Moottorinlämmöt 83’c

Onko imuilman lämpötila turhan korkea? Vikavaloja ei pala eikä muistissa vikoja..
-MARZCO-
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2019 14:25

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja -MARZCO- »

Turbo Sensonic kirjoitti:
La Loka 09, 2021 15:27
APS kirjoitti:
La Loka 09, 2021 09:46
Turbo Sensonic kirjoitti:
La Loka 09, 2021 08:38


Siinä on kunnon näytöllä varustettu Joying :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=IjkJhUJt1Ug
Juurikin tuota olen suunnitellut :D Ihan en ole varma, että miten istuu Saabin muotoihin, mutta tuollaisiahan ne taitaa olla nykyautoissa. Pari kuvaa, jos unleashed laittaisi tuosta asennettuna. 7" ja 8" näytöt omaan silmään liian pienia.

Vielä kun saisi OLED-näytöllisenä.
Meillä on QLED -näytöllä oleva 7". Nopea prossa, 6GB/128GB RAM/ROM.
Pesee nopeudessa NG9-5:ssa olevan Witsonin koska tahansa, ja soundikin on parempi kuin Witsonissa.

https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4dv4X5ZP
Oisko sulla kuvia antaa Navi päällä ja peruutuskameran kuvaa?
Marko Hooo
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

-MARZCO- kirjoitti:
To Kesä 09, 2022 12:10
Turbo Sensonic kirjoitti:
La Loka 09, 2021 15:27
APS kirjoitti:
La Loka 09, 2021 09:46


Juurikin tuota olen suunnitellut :D Ihan en ole varma, että miten istuu Saabin muotoihin, mutta tuollaisiahan ne taitaa olla nykyautoissa. Pari kuvaa, jos unleashed laittaisi tuosta asennettuna. 7" ja 8" näytöt omaan silmään liian pienia.

Vielä kun saisi OLED-näytöllisenä.
Meillä on QLED -näytöllä oleva 7". Nopea prossa, 6GB/128GB RAM/ROM.
Pesee nopeudessa NG9-5:ssa olevan Witsonin koska tahansa, ja soundikin on parempi kuin Witsonissa.

https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4dv4X5ZP
Oisko sulla kuvia antaa Navi päällä ja peruutuskameran kuvaa?
Moi!

Peruutuskameraa minulla ei vielä tuossa ole, mutta radiossa on naviappseina Waze, Sygic ja Google Maps.
Näkymä on samanlainen kuin puhelimessakin vaaka-asennossa.

Peruutuskameran olen harkinnut asentavani, mutta mieluiten langattoman, jotta ei tarvitse vetää piuhoja.
Kojelautakamerakin tuli tuon paketin mukana, mutta en ole vielä asentanut sitä, kun on ollut erillinen kojelautakamera.

Nopea prossa ja QLED -näyttö. 7" näyttö ei ole se suurin, mutta ei alkuperäisen navinkaan näyttö ole edes sitä 7":aa.
Olen ajatellut joskus vaihtaa tuon isompaan, mutta kun tuo toimii niin hyvin ja näyttö vaikuttaa laadukkaalta, niin on jäänyt vaihtamatta.

Olen laittanut tuohon kaikki appsit, mistä vain tuntuisi olevan hyötyä: Tankille, Torque, Driversnote -kilometrikorvausohjelma, Spotify, Deezer YouTube Music, YLE Areena, Elisa Viihde. Lisäksi bluetooth HF toimii hyvin, eli jos sellaista ei ole autossa alunperin ollut, niin senkin puolesta on hyvä ostos.

Voin mä käydä räpsäisemästä tuosta muutaman kuvan ja käydä linkittämässä tänne.

Terveisin
Tomi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja SS »

Tuolla muutama kuva samalla prossulla olevasta Joying merkkisestä 9" ruudulla: https://photos.app.goo.gl/6qymL9DnDthuds6y8

Miinus pienestä taustakohinasta äänessä (ei huomaa liikkeellä ollessa) ja muutamasta softabugista.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-MARZCO-
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2019 14:25

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja -MARZCO- »

Turbo Sensonic kirjoitti:
To Kesä 09, 2022 15:30
-MARZCO- kirjoitti:
To Kesä 09, 2022 12:10
Turbo Sensonic kirjoitti:
La Loka 09, 2021 15:27


Meillä on QLED -näytöllä oleva 7". Nopea prossa, 6GB/128GB RAM/ROM.
Pesee nopeudessa NG9-5:ssa olevan Witsonin koska tahansa, ja soundikin on parempi kuin Witsonissa.

https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... 4c4dv4X5ZP
Oisko sulla kuvia antaa Navi päällä ja peruutuskameran kuvaa?
Moi!

Peruutuskameraa minulla ei vielä tuossa ole, mutta radiossa on naviappseina Waze, Sygic ja Google Maps.
Näkymä on samanlainen kuin puhelimessakin vaaka-asennossa.

Peruutuskameran olen harkinnut asentavani, mutta mieluiten langattoman, jotta ei tarvitse vetää piuhoja.
Kojelautakamerakin tuli tuon paketin mukana, mutta en ole vielä asentanut sitä, kun on ollut erillinen kojelautakamera.

Nopea prossa ja QLED -näyttö. 7" näyttö ei ole se suurin, mutta ei alkuperäisen navinkaan näyttö ole edes sitä 7":aa.
Olen ajatellut joskus vaihtaa tuon isompaan, mutta kun tuo toimii niin hyvin ja näyttö vaikuttaa laadukkaalta, niin on jäänyt vaihtamatta.

Olen laittanut tuohon kaikki appsit, mistä vain tuntuisi olevan hyötyä: Tankille, Torque, Driversnote -kilometrikorvausohjelma, Spotify, Deezer YouTube Music, YLE Areena, Elisa Viihde. Lisäksi bluetooth HF toimii hyvin, eli jos sellaista ei ole autossa alunperin ollut, niin senkin puolesta on hyvä ostos.

Voin mä käydä räpsäisemästä tuosta muutaman kuvan ja käydä linkittämässä tänne.

Terveisin
Tomi
Moro moro!

Kiitos infosta👍🏽 ja joo, mielellään kyl kattois kuvinakin miltä näyttää. Onks navin puheet suomeks vai lontooks?
Tuleeks päivityksiä usein?

Itselle ei tolla koolla niin merkitystä, reseluutio enemmänkin ratkaisee, ja siihen Pakki kamera AHD ni eiköhän siitä hyvä tulis. Ei oikee pixseli mössöä viiti ainakaa kattoa :facepalm_man:
Marko Hooo
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

-MARZCO- kirjoitti:
Pe Kesä 10, 2022 09:48
Turbo Sensonic kirjoitti:
To Kesä 09, 2022 15:30
-MARZCO- kirjoitti:
To Kesä 09, 2022 12:10


Oisko sulla kuvia antaa Navi päällä ja peruutuskameran kuvaa?
Moi!

Peruutuskameraa minulla ei vielä tuossa ole, mutta radiossa on naviappseina Waze, Sygic ja Google Maps.
Näkymä on samanlainen kuin puhelimessakin vaaka-asennossa.

Peruutuskameran olen harkinnut asentavani, mutta mieluiten langattoman, jotta ei tarvitse vetää piuhoja.
Kojelautakamerakin tuli tuon paketin mukana, mutta en ole vielä asentanut sitä, kun on ollut erillinen kojelautakamera.

Nopea prossa ja QLED -näyttö. 7" näyttö ei ole se suurin, mutta ei alkuperäisen navinkaan näyttö ole edes sitä 7":aa.
Olen ajatellut joskus vaihtaa tuon isompaan, mutta kun tuo toimii niin hyvin ja näyttö vaikuttaa laadukkaalta, niin on jäänyt vaihtamatta.

Olen laittanut tuohon kaikki appsit, mistä vain tuntuisi olevan hyötyä: Tankille, Torque, Driversnote -kilometrikorvausohjelma, Spotify, Deezer YouTube Music, YLE Areena, Elisa Viihde. Lisäksi bluetooth HF toimii hyvin, eli jos sellaista ei ole autossa alunperin ollut, niin senkin puolesta on hyvä ostos.

Voin mä käydä räpsäisemästä tuosta muutaman kuvan ja käydä linkittämässä tänne.

Terveisin
Tomi
Moro moro!

Kiitos infosta👍🏽 ja joo, mielellään kyl kattois kuvinakin miltä näyttää. Onks navin puheet suomeks vai lontooks?
Tuleeks päivityksiä usein?

Itselle ei tolla koolla niin merkitystä, reseluutio enemmänkin ratkaisee, ja siihen Pakki kamera AHD ni eiköhän siitä hyvä tulis. Ei oikee pixseli mössöä viiti ainakaa kattoa :facepalm_man:
No jos käyttää Wazea, se käyttää online-karttoja, eli ei tarvitse päivittää.

Vaimon lähtiessä työmatkalle jenkkeihin muutama vuosi sitten ostin elinikäiset karttapäivitykset Sygic:iin, johon tulee karttapäivitykset 4 kertaa vuodessa.

Lähes kaikki naviapplikaatiot puhuvat nykyään suomea.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-MARZCO-
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2019 14:25

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja -MARZCO- »

SS kirjoitti:
To Kesä 09, 2022 18:51
Tuolla muutama kuva samalla prossulla olevasta Joying merkkisestä 9" ruudulla: https://photos.app.goo.gl/6qymL9DnDthuds6y8

Miinus pienestä taustakohinasta äänessä (ei huomaa liikkeellä ollessa) ja muutamasta softabugista.
Moro! Ihan näppärän näkönen, eikä taida peittää mitää juurikaan :roll: mistähän se kohina johtuu? Oliko kallis? Ja ilmeisesti ihan toimiva laite
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja SS »

-MARZCO- kirjoitti:
Ma Kesä 13, 2022 11:40
SS kirjoitti:
To Kesä 09, 2022 18:51
Tuolla muutama kuva samalla prossulla olevasta Joying merkkisestä 9" ruudulla: https://photos.app.goo.gl/6qymL9DnDthuds6y8

Miinus pienestä taustakohinasta äänessä (ei huomaa liikkeellä ollessa) ja muutamasta softabugista.
Moro! Ihan näppärän näkönen, eikä taida peittää mitää juurikaan :roll: mistähän se kohina johtuu? Oliko kallis? Ja ilmeisesti ihan toimiva laite
Kohina johtunee siitä että radion vahvistin hieman kohisee ja sen perässä on auton oma vahvari joka vahvistaa kohinaa. Linjalähdöissä taas oli muita häiriöitä, eli noilta osin laitteessa on sanomista. Olen nyt kuitenkin tuota hienoista taustakohinaa jo yli vuoden kuunnellut eikä ole höirinnyt.

Laite oli tämä: https://www.joyingauto.eu/9-inch-1din-a ... tereo.html
Tuohon päälle noin 100e asennussarja ja Connects2 rattinappiadapteri. Ei se peitä, mutta mukitelineen näyttö blokkaa. Ajatus oli modata näyttöä ja upottaa kojelaudan tasoon, mutta meni liian hankalaksi.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Numba
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja Numba »

eSID antoi vikakoodeja, mutta mistäs noiden merkitys löytyy?

Dieselistä

B14400F (H) CIM
B045200 (H) AHM
tids -08 | biopower -11
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5255
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Pikainen apu löytyy mm. tuolta. https://saabwisonline.com/
Esidin vikakoodit on näköjään yhdessä pötkössä, oikea muoto on B1140 0F sekä B0452 00.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Numba
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: eSID palikka -näppärä apuri

Viesti Kirjoittaja Numba »

Kiitoksia
Vastaa Viestiin