Saab 9-3 1.8i kierrokset moottoritiellä
Saab 9-3 1.8i kierrokset moottoritiellä
Tuollaisen sain halvalla nyt hetken ajettuani olen ihmetellyt et onko normaalia että tuossa on kierrokset moottoritiellä n.120km/h yli 3500rpm? 100km/h n.3100-3200rpm.
Re: Saab 9-3 1.8i kierrokset moottoritiellä
Kyllä se vapari jauhaa. 33kmh per 1000 rpm versus 46kmh per 1000rpm turbomalleissa.
https://saabwisonline.com/b3/9-3/2006/4 ... 7/speed-2/
https://saabwisonline.com/b3/9-3/2006/4 ... 7/speed-2/
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-3 1.8i kierrokset moottoritiellä
Tuohon saa varmaan laatikon tai ainakin isompien vaihteiden rattaat vaihdettua? Toki miten jaksaa, aika vähän tehoja. Eli samantien 2.3T sisään? Ei varmaan iso homma osaavalle.
Re: Saab 9-3 1.8i kierrokset moottoritiellä
2.3 T8-koneet on vähän kiven alla...
Mutta joo, ihan syystä siinä on tiheämpi aski kuin ahdetuissa, kun vaparissa tuppaa voima keskittymään ylärekisterin puolelle.
Mutta joo, ihan syystä siinä on tiheämpi aski kuin ahdetuissa, kun vaparissa tuppaa voima keskittymään ylärekisterin puolelle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saab 9-3 1.8i kierrokset moottoritiellä
Noo, laittaa sit 2.0t:n on siinäkin vakiona hönkää jo reilusti enempi kun tuossa vakiossa. Varmaan tuon 1.8:n turbotus on aika rahanhukkaa vaihtokoneeseen verrattuna?
Onkohan noissa kiinnikkeet yms about samat? Saabin filosofian mukaan voisi kuvitella olevan. Lohko on varmaan eri, vai onko?
Onkohan noissa kiinnikkeet yms about samat? Saabin filosofian mukaan voisi kuvitella olevan. Lohko on varmaan eri, vai onko?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9-3 1.8i kierrokset moottoritiellä
Viisilovinen tiheästi välitetty laatikko, jolla on yritetty "korvata" vaparin kulkupuolta.
Siksi nuo kierrokset motarilla ovat niin korkeat.
Täysin eri moottori kuin B207:n vaihtoehdot.Soki kirjoitti: ↑Su Elo 29, 2021 19:38Noo, laittaa sit 2.0t:n on siinäkin vakiona hönkää jo reilusti enempi kun tuossa vakiossa. Varmaan tuon 1.8:n turbotus on aika rahanhukkaa vaihtokoneeseen verrattuna?
Onkohan noissa kiinnikkeet yms about samat? Saabin filosofian mukaan voisi kuvitella olevan. Lohko on varmaan eri, vai onko?
Kyseessä on Opelissakin käytetty 1.8 -litrainen 122hv vapari, jossa on jakopään hihna ketjun sijasta. Tuota myytiin korkean autoveron maihin 2005-2009. Minulla oli vm. 2005 työsuhdeautona 2004-2008.
Eräs klubilainen kertoi, että Saabilla oli aikanaan tarkoituksena turbottaa tuo GM -pohjainen moottori, mutta katsoivat sen kehittelyn tulevan liian kalliiksi, joten käyttivät kaikkiin nelisylinterisiin bensamoottoreihin B207:aa eri tehomäärillä. 1.8t ja 2.0t ovat rakenteeltaan samanlaisia, 2.0T:ssä on mm. eri turboahdin ja männät.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Saab 9-3 1.8i kierrokset moottoritiellä
Eiköhän se siis oo ihan ok! En asialle sen enempää aio tehdä kun väliaikaseksi auto jää vain. Ihmettelin vain kun vaikka monta vapari bensa autoo on ollut niin harvassa noin kirjeellä kierrokset on.
Re: Saab 9-3 1.8i kierrokset moottoritiellä
^No, vuoden vanhassa 75hp Renault Cliossa kierrokset on vielä korkeammalla maantienopeuksissa. Välitetty todellakin vain kaupunkikäyttöön, kun vitosen voi tyrkätä jo 50kmh pykälään. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saab 9-3 1.8i kierrokset moottoritiellä
Ainakaan ei tarvitse pelätä B207:ssa olevia jakoketju- ja venttiiliongelmia
Taisi olla NG9-3:n luotettavin bensakone
Ei ole mikään raketti, vaan täytyy kierrättää saadakseen sen kulkemaan.
Niin kuin tuossa kirjoitin aiemmin, jos välitykset olisivat harvemmat, ei tuo auto kiihtyisi edes sitä mitä se nyt kiihtyy.
Käytiin sillä mun työsuhdeautolla Trollhättanin Saab -festareilla 2005.
Neljä kundia kyydissä ja auto takaisintulomatkalla niin täynnä autonosia kuin sedaniin vain sopi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007