Kolkki B207 ei ahda

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4620
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Kolkki B207 ei ahda

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Lisään vielä että myös useat yleiskapulatesterit riittävät lambdasignaalin seuraamiseen, koska moottorin ECU:n OBD-liitäntä onn standardoitu. Kannattaa tämä tarkistaa ennenkuin suinpäin ryntää pumppua vaihtamaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kolkki B207 ei ahda

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ettei nyt sitten kuitenkin olisi bypassin kalvo ja/tai turbon mankkuvenat? Pumppu joko tuottaa, tai ei tuota ja koska auto joskus toimii normaalisti, niin ennemmin kyllä epäilisin tuota kalvoa ensisijaisesti.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4620
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Kolkki B207 ei ahda

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Pakari kirjoitti:
Ma Loka 18, 2021 10:34
Ettei nyt sitten kuitenkin olisi bypassin kalvo ja/tai turbon mankkuvenat? Pumppu joko tuottaa, tai ei tuota ja koska auto joskus toimii normaalisti, niin ennemmin kyllä epäilisin tuota kalvoa ensisijaisesti.
Voi olla bypass tai magneettiventtiilitkin. Silloin myös vedot on kateissa, mutta pauke putkessa viittaisi polttoainesyöttöön.

Pumpun tuottoahan (litraa/h) ei oltu mitattu vaan sen paine (bar). Paine voi olla normaali, kun tuottoa ei vaadita. Kun suuttimet ovat pitkään auki (kulutus huipussaan) kiihdytyksessä ja ahtamistilanteessa myös jakotukin paineesäädin nostaa painetta suuttimille, niin silloin saattaa pumpun paine laskea kovan kulutuksen takia. Seos menee laihalle ja alkaa rytkytys sekä pauke. Aloittajan mukaan on juuri edellä kuvatusta ongelmasta kyse, koska mainitsi, että "pitkässä vedätyksessä".

Joten minun tulkintani mukaan ei toimi joskus ja joskus taas toimii, vaan normaaliajossa toimii aina ja vastaavasti aina vedätyksessä ei toimi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Suchros
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Maalis 13, 2021 11:08
Paikkakunta: Lahti

Re: Kolkki B207 ei ahda

Viesti Kirjoittaja Suchros »

JOS päätyy vaihtamaan polttoainepumpun: keksi LVI-kaveri jolla akkuleikkuri ilmastointiputkia varten (leikataan nykyään ei rälläköidä kun hidas ja palaa pinnoite) - vaihdoin juuri kesällä pumpun. Poralla pieni reikä, tuollainen sähkösaksi (esim makita) leikkaa mukavan reiän ja vaihtaa pumpun. Sitten onkin reikä, voi olla fiksua hitsata siihen (ehjään pyöreään metallinpalaseen joka on leikattu pois) pari olkapäätä tms ja ilmastointiteipillä kiinni.

Noin ikäänkuin teoriassa, jollei halua tapella auton nostamisen, tankin irroittamisen yms. kanssa (kuten AP kirjoitti aiemmin suunnitelmana).
Saab 9-3 2004 ns3f(? olikohan, katsotaan rekkari kun ehtii...). Saab/Scania parhaita ajaa !
Myydään tuo nyt siis yksi sylinteri ei paineita, viewtopic.php?p=1296008#p1296008
petromies
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Kolkki B207 ei ahda

Viesti Kirjoittaja petromies »

Jos ei oo lvi-kaveria ni hakee puuilosta 15€ nakertaja pihdit. Aloitusreikä poralla klo 13 seudulle ja leikkaa reiän, mutta ei kokonaan irti. Taittaa sitten vaan läppänä sivuun.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Vastaa Viestiin