P0033

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Jokke14
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2021 12:18

P0033

Viesti Kirjoittaja Jokke14 »

Eli ongelmana jatkuva P0033 koodi. Kaikki ratkaisut mielestäni on kokeiltu. Eli:
Bypass kalvo vaihdettu
Alipaineletkut kaikki vaihdettu
Mankkuvena uusi
Bypass kotelo on tiivis.
Koodi tulee yleensä vedätyksen jälkeen kun vaihtaa. Pari vetoa voi onnistua ihan ok, mutta sitten ikäänkuin kalvo ei liikkuisi ja ”sihahduskin” on paljon vaimeampi, eli ei päästäisi paineita kunnolla pois. Missä tässä enää voisi olla vika?
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4620
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: P0033

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Jokke14 kirjoitti:
La Loka 09, 2021 18:53
Eli ongelmana jatkuva P0033 koodi. Kaikki ratkaisut mielestäni on kokeiltu. Eli:

Mankkuvena uusi
Minkä magneettiventtiilin vaihdoit (turbon vai imusarjan päällä)?
Pitää vaihtaa molemmat :wink:

Kumpikin vaikuttaa tuohon ongelmaan, kun imusarjan päällä oleva aukaisee bypass-kalvon ja turbon päällä vastaavasti hukkaportin. Molempien täytyy toimia viiveettä, jotta vaihdon yhteydessä vedätyksen jälkeen ei tule ahtoputkeen liiallista ylipaine sysäystä.

Hukkaportin eli turbon päällä oleva voi toimia ahtopaineen säädössä ongelmitta vaikka tuossa edellisessä tilanteessa se ei toimi. Ahtopaineen säätöön osallistuu myös aktiivisesti kaasuläppäkotelo.

Tarkemmin ottaen koko säätö perustuu ilmamassan säätöön eikä ahtopaineeseen. Siksi vedätyksessä ei tule ongelmia vaikka magneettiventtiili olisi hiukan hidas, mutta vaihdon yhteydessä kaasuläpän mennessä kiinni syntyy ahtoputkeen liian suuri ylipaine ellei bypass ja hukkaportti toimi riittävän nopeasti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Jokke14
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2021 12:18

Re: P0033

Viesti Kirjoittaja Jokke14 »

Voikos turbon kello olla jumissa? On meinaa kohta 400 tuhatta rullattu
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4620
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: P0033

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Et vastannut kysymykseeni :(

Jos turbon hukkaportin kello jumittaa, niin silloin pitäisi olla ongelmaa vedätyksessä: joko ali tai yliahtamista :idea:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Jokke14
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2021 12:18

Re: P0033

Viesti Kirjoittaja Jokke14 »

Hups. Näin käy kun kiireessä kirjottaa. Ja siis molemmat on uusia turbon päällä ja imusarjan päällä.
Vastaa Viestiin