P0741 - Saab 9-3 2.0t 2006 auto

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
mikseymono
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: La Elo 07, 2021 22:14

Re: P0741 - Saab 9-3 2.0t 2006 auto

Viesti Kirjoittaja mikseymono »

No, se on ollut hyvä muutama viikko, kun olen ajanut ympäriinsä eri nopeuksilla ja kuluttanut kaksi tankkia polttoainetta.....Isän nopeus ja sinkku mid life crisis -nopeus :D ....ja se ei ole toistanut ongelmaa......ongelma, joka minulla on, pienessä päässäni on, että jos olisin maksanut korjaamolle sen korjaamisesta, en olisi huolissani siitä, että se menee vikaan uudestaan......... sillä välin Vaimo on löytänyt paljon muita uudenaikaisempia autoja (eivät näytä liian huonoilta TBH Renault Kadjar?).

Haluan jatkaa Saabillani, ja jos se tapahtuu uudelleen, voin ehkä kunnostaa TCC-solenoidin, mikä vaikuttaa loogiselta ja edulliselta seuraavalta vaiheelta, jonka voin tehdä itse.....ja sitten ehkä viedä sen korjaamolle arvioitavaksi....ja jos se ei onnistu.........

Katso tätä tilaa....

M
Saab 9-3 2.0t Vector 2006 Auto -
mikseymono
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: La Elo 07, 2021 22:14

Re: P0741 - Saab 9-3 2.0t 2006 auto

Viesti Kirjoittaja mikseymono »

PÄIVITYSHÄLYTYS..

Joten se tapahtui jälleen tänään... melkein 7 kuukautta sen jälkeen, kun se tapahtui viimeksi ja ainakin 5000 km katettu. Samanlaiset olosuhteet....mennessäni pienelle kukkulalle, vain minä ja Vaimo, menossa hitaasti joidenkin pyöräilijöiden perässä 20mph.....mennessäni pehmeällä potkulla alas kiihdytykseen ja bing bong, vaihdelaatikon toimintahäiriö merkki ilmestyy.

Nyt, tällä kertaa minulla on Tech 2..joten koodi on TCM P0741 64 "Lock up, Mechanical Fault". Kävin läpi vianmääritysmenettelyn ja ATF:n väri on edelleen kauniin vaaleanpunainen ja taso näyttää hyvältä kuumassa/käyvällä moottorilla.

Olen tyhjentänyt koodit Tech 2:lla ja pyöräyttänyt sen korttelin ympäri, ja kaikki on hyvin.... kuin sitä ei olisi koskaan tapahtunut.

Joten, tässä sitä ollaan....selkeästi jokin ei ole aivan kunnossa.....mutta epävarma siitä, mitä muuta pitäisi tehdä...WIS:n seuraava vaihe sanoo, että minun pitäisi vaihtaa vaihdelaatikko............ :)

Kaikki ehdotukset erittäin tervetulleita, kiitos.

Kippis,

M
Saab 9-3 2.0t Vector 2006 Auto -
Vastaa Viestiin