TT-thermo
Re: TT-thermo
https://sabatp.kuvat.fi/kuvat/
Akun kun ottaa pois niin kotelon pohjalla näkyy torx kantainen pultti. Lämmittimen kiinnitysrauta tulee tämän pultin alle kiinni ja itse lämmitin jää akkukotelon ulkopuolelle.
Akun kun ottaa pois niin kotelon pohjalla näkyy torx kantainen pultti. Lämmittimen kiinnitysrauta tulee tämän pultin alle kiinni ja itse lämmitin jää akkukotelon ulkopuolelle.
Viimeksi muokannut Sabaton93, Ma Joulu 06, 2021 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: TT-thermo
Hyvä kuva, samaa paikkaa ajattelin itsekin tänään konehuonetta tutkiessa. Ei tule kennon alapuolelle, mutta toimii ilmeiseti kuitenkin asiallisesti, nykymalli ei taida niin vaativa sijoituksen suhteen ollakaan. Motonetistä oli muotoletkut loppu, Biltsusta sai, pitää hakea vielä pätkä suoraa 16mm:stä. Kiitos avusta, huomenna asentelemaan.
966
966
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: TT-thermo
Ei tarvii olla kennon alapuolella vaan nestepinnan alapuolella joka mitataan paisuntasäiliön pinnasta. Suositus oli 20cm alle tämän. Tänäänkin oli reilu 12h lämmityksessä. Aamulla laitoin töihin lähtiessä ja illalla käymään kun - 31 näytti mittari. Riittää lyhyempikin aika, mutta ei jaksa värkätä ajastinkellon kanssa.
Re: TT-thermo
Nyt on TT-thermo paikallaan, tässä, 2.0T Sentronic -06, on joku ohjainboksi siinä missä kuvassa on asennettu TT. Laitoin tuloletkun alapuolelle ja TT:n hieman taaemmaksi (rintapeltiin päin) johon sopi hyvin, kiinnitysrauta 90 asteen mutkalle ja akkukotelon kylkeen kiinni. Ei tosiaan tullut kuin pari desiä nestettä ulos. Pumppu hurisee ja aamulla pääsee ihmettelemään lämmitystehoa. Oli kyllä viimehetki tutkia Defan haaroituskappaletta ja verkkovirran syöttörasiaa, oli todella hauraita ja liitinpinnat mustia ja syöpyneitä, 16v vanhoja, piti ostaa uusi haaroitin ja 0,5m jatko.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: TT-thermo
Tänä aamuna ulkolämpö tosin vain -1, mutta moottorin lämpö +31astetta 30min. lämmityksellä, olen tyytyväinen.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: TT-thermo
Se neste mahtaa olla kauttaaltaan 31⁰C, kun tt-thermo kierrättää nestettä. Etanolissa on alkuperäinen lämmitin, mutta en tiedä onko säteily- vai lohkolämmitin. Esidin mukaan parhaat lämmöt on olleet 2h lämmityksellä 51⁰C, mutta lämpötila tippuu sinne 30⁰C paikkeille, kun neste alkaa kiertää.
tids -08 | biopower -11
Re: TT-thermo
Lämpökameran kuvaa moottorista. Pihalla pakkasta noin -20 ja kottero ollut lämmityksessä tunnin verran. Lämpötilan nappasi koneen edessä kulkevasta metallisesta vesiputkesta.
Ihan hyvä keksintö tuo on.
Re: TT-thermo
Mulla oli töissä parkkipaikalla TT-Thermo (1000 W) päällä 2 h ulkolämpötilan ollessa -20 astetta. Laitoin eSID:stä näkymään koneen lämmöt ennenkuin käynnistin. Moottorin lämmöt oli 43 astetta. Auto käyntiin ja lämpötila lähti siitä pikkuhiljaa nousemaan
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: TT-thermo
Pätevältä vaikuttaa, olis kyllä kiva eberinkin kaverina, kun lähtöajat ei oo niin kiveen kirjoitettuja, mutta 2h sähköä tarjolla.
tids -08 | biopower -11
Re: TT-thermo
Työpaikan parkkipaikalla tehtiin muutostöitä kesän aikana ja tuli uudet tolpat. Niissä voi ohjelmoida itse lämmitysajaksi muunkin kuin 2 h. En muista mitä kaikkia eri aikavaihtoehtoja oli, mutta periaatteessa vaikka koko työpävän ajaksikin. Tässä on varmaankin ajateltu hybridi- ja sähköautojen latausta uusia tolppia kehiteltäessä. Moottorin ja sisätilan lämmitykseen se esiasetettu 2 h kyllä riittää.
Itse en muutoin lämmitystä tarvi, kun on käytössä lämmin talli, poislukien kyläreissut. Niissäkin on sitten lämmitys käytössä peräti jatkuvalla virralla.
Itse en muutoin lämmitystä tarvi, kun on käytössä lämmin talli, poislukien kyläreissut. Niissäkin on sitten lämmitys käytössä peräti jatkuvalla virralla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: TT-thermo
Moro.
1kW TT-Thermo pelaa hyvin, mutta onko muilla samanlainen toiminta, kun lämmittää 1/2 - 1 tuntia, moottori käy hetken (n.5s.) epämääräisesti, kuin saisi liian rikkaan seoksen, ehtii juuri peruuttaa kylmästä tallista ulos, kun käynti tasaantuu. Auto ilmeisesti käyttää ulko- ja moottorinlämpöantureita moottorinohjaukseen ja näiden epäsuhta saa sen "sekoilemaan", kunnes "järki" löytyy, vai onko muita parempia "selityksiä" asiaan ja mahdollisia korjaustoimenpiteitä.
1kW TT-Thermo pelaa hyvin, mutta onko muilla samanlainen toiminta, kun lämmittää 1/2 - 1 tuntia, moottori käy hetken (n.5s.) epämääräisesti, kuin saisi liian rikkaan seoksen, ehtii juuri peruuttaa kylmästä tallista ulos, kun käynti tasaantuu. Auto ilmeisesti käyttää ulko- ja moottorinlämpöantureita moottorinohjaukseen ja näiden epäsuhta saa sen "sekoilemaan", kunnes "järki" löytyy, vai onko muita parempia "selityksiä" asiaan ja mahdollisia korjaustoimenpiteitä.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: TT-thermo
Tuttu ongelma bensa malleissa. Ilmenee jopa tavallisella lohkolämmittimellä.966 kirjoitti: ↑Ti Tammi 11, 2022 13:25Moro.
1kW TT-Thermo pelaa hyvin, mutta onko muilla samanlainen toiminta, kun lämmittää 1/2 - 1 tuntia, moottori käy hetken (n.5s.) epämääräisesti, kuin saisi liian rikkaan seoksen, ehtii juuri peruuttaa kylmästä tallista ulos, kun käynti tasaantuu. Auto ilmeisesti käyttää ulko- ja moottorinlämpöantureita moottorinohjaukseen ja näiden epäsuhta saa sen "sekoilemaan", kunnes "järki" löytyy, vai onko muita parempia "selityksiä" asiaan ja mahdollisia korjaustoimenpiteitä.
Joku sekaannus siinä on rikastuksessa. Kuulemma ongelma poistuu, jos ei käynnistä heti kun on ottanut piuha irti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: TT-thermo
Jännä. Mulla tuota ilmenee, jos käynnistää joku 5-10min 2h lämmityksen päätyttyä. Tavallisella calix lohkolämmittimellä. Ennen lämmityksen päättymistä, kun starttaa niin ei mitään ongelmaa.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05