TT-thermo

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

TT-thermo

Viesti Kirjoittaja 966 »

Kylmyys tuli taas. TT-thermo on kai hankittava, lohkari ei lämmitä juuri mitään lyhyehköillä lämmitysajoilla. Tuli hankittua kiinasta laite joka näyttää reaaliajassa kaikenlaista obd-portin kautta ja nyt kun näkee moottorilämmön ja vertaa ulkolämpöön, on ero olematon. Pari kysymystä TT-thermoon liittyen, auto on -06 2.0T, mikä malli (1000w?) ja kumpi lämppärin letkuista on lämppärille (sisään) menevä?( Ei ole wissiä käytössä). Onko kuvia asennetuista ja onko toimineet hyvin?
966
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

TT-Thermo on kyllä hyvä laite :D

Tuo keskikokoinen eli 1000 W on juuri sopiva n. 2 litraiseen koneeseen. En nyt kyllä muista tai löydä edes WIS:tä kumpi letku on kennolle menevä. Eiköhän sen saa selville sillä, että koneen ollessa lämmin laittaa lämmityslaitteen lämpötilan ja puhaltimen täysille ja kokeilee kumpi letku on lämpimämpi. Se lämpimämpi on kennolle menevä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

966 kirjoitti:
La Joulu 04, 2021 14:19
Kylmyys tuli taas. TT-thermo on kai hankittava, lohkari ei lämmitä juuri mitään lyhyehköillä lämmitysajoilla. Tuli hankittua kiinasta laite joka näyttää reaaliajassa kaikenlaista obd-portin kautta ja nyt kun näkee moottorilämmön ja vertaa ulkolämpöön, on ero olematon. Pari kysymystä TT-thermoon liittyen, auto on -06 2.0T, mikä malli (1000w?) ja kumpi lämppärin letkuista on lämppärille (sisään) menevä?( Ei ole wissiä käytössä). Onko kuvia asennetuista ja onko toimineet hyvin?
966
Sieltä sulle WIS ja EPC käyttöön 👍

http://saabworld.net/showthread.php?t=33310
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mfl
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Huhti 08, 2010 10:56

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja mfl »

Omaan tiisseliin asensin tt-thermon eberin ja sisäkennon väliin. Ihan pätevä vehjes.
Ei mikään maailman nätein asennus mutta eipä ole asentajakaan.

Kuva
Sabaton93
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Su Elo 15, 2021 15:05

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja Sabaton93 »

Omaan vastaavaan laitoin 1000w tt-thermon. Kuten yllä neuvottu niin tuntee kädellä kumpi letkuista kuumempi. Itse lämmitin tuli akkukotelon ja moottorin väliin. Kiinnitys mukana tulevalla raudalla akkukotelon pohjalla olevan kiinnityspultin alle. Pari reikää piti tehdä, mutta muuten simppeli homma. Voin illalla ottaa kuvan toteutuksesta.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Oliko noissa osassa myös asennusasennolla väliä?
Tai ainaki joskus oli...

Avoon tuollaista oon harkinnut kun keväällä saattaa aamut ja nahkapenkit olla turkasen kylmii vaikka iltapäivällä hyvin tarkeneekin.
Edit. Talvikäyttelyt ois mukavempii koneelle.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja 966 »

Mäkki käytössä, wissistä vain windows versio olemassa, kai.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Sabaton93
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Su Elo 15, 2021 15:05

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja Sabaton93 »

tetammi kirjoitti:
Su Joulu 05, 2021 14:28
Oliko noissa osassa myös asennusasennolla väliä?
Tai ainaki joskus oli...

Avoon tuollaista oon harkinnut kun keväällä saattaa aamut ja nahkapenkit olla turkasen kylmii vaikka iltapäivällä hyvin tarkeneekin.
Edit. Talvikäyttelyt ois mukavempii koneelle.
Asennolla ei enää uusissa väliä. Pikkuisen kun laittaa lähdön nousulle niin ei jää ilmaa lämmittimeen. Vastus tosin ei kärähdä vaikka ilmaa jäisikin kun ei ole suoraan nestetilassa.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

966 kirjoitti:
Su Joulu 05, 2021 14:40
Mäkki käytössä, wissistä vain windows versio olemassa, kai.
https://saabwisonline.com/
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja SS »

966 kirjoitti:
Su Joulu 05, 2021 14:40
Mäkki käytössä, wissistä vain windows versio olemassa, kai.
Vaikkapa VirtualBox virtuaalikone ja WIS & EPC siihen, noin olen itse toiminut niiden harvojen softien kanssa joita ei mäkille löydy. Toki se WIndowsin asennuspaketti tai image pitää jostain "löytää", itse olen asentanut nuo XP:n päälle.

Oispa hienoa jos joku tekisi valmiin virtuaalikoneen jossa kaikki softat asennettuna...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

tetammi kirjoitti:
Su Joulu 05, 2021 14:28
Oliko noissa osassa myös asennusasennolla väliä?
Tai ainaki joskus oli...

Avoon tuollaista oon harkinnut kun keväällä saattaa aamut ja nahkapenkit olla turkasen kylmii vaikka iltapäivällä hyvin tarkeneekin.
Edit. Talvikäyttelyt ois mukavempii koneelle.
Hommaa penkkien väriset taljat penkeille. Eivät ole talvella ja kylmässä niin ikävät istua, ennen kuin lämpeävät.

Vähän aikaa sai etsiä, että löysi beigen väriset taljat :wink:
Beige-mustia ei taas olisi löytänyt mistään, joten oli pakko tyytyä beigeihin.

Ei tuo cabbe lämpene niin nopeasti kuin diesel-NG9-5, mutta tuli viime perjantaina käytyä tankkaamassa se 15 km päässä, kun siellä oli ylivoimaisesti pääkaupunkiseudun halvinta dieseliä. 10 minuutin päästä alkoi jo puhaltaa lämmintä, eikä siitä kestänyt enää kauan, kun moottori oli lämmennyt kunnolla. Autossa lohkolämmitin ja tämä: https://www.virtasenkauppa.fi/maskisuoj ... uoja-31030
SS kirjoitti:
Su Joulu 05, 2021 23:15
966 kirjoitti:
Su Joulu 05, 2021 14:40
Mäkki käytössä, wissistä vain windows versio olemassa, kai.
Vaikkapa VirtualBox virtuaalikone ja WIS & EPC siihen, noin olen itse toiminut niiden harvojen softien kanssa joita ei mäkille löydy. Toki se WIndowsin asennuspaketti tai image pitää jostain "löytää", itse olen asentanut nuo XP:n päälle.

Oispa hienoa jos joku tekisi valmiin virtuaalikoneen jossa kaikki softat asennettuna...
Maciin Window 10 -emulaattori 👍
Minulla oli sellainen työskennellessäni 2018-2019 eräässä tanskalaisessa start-upissa.
Kaikki käyttivät Maciä, ja minähän en taas ole käyttänyt sellaista aiemmin lainkaan. Laitoin tietokoneeseen Windows 10 -emulaattorin ja homma toimi 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja 966 »

Jos ja kun TT:n asentaa bensapelissä akkukotelon alle, mitä lisäletkuja tarvitaan, letkun sisähalkaisija?
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja petrisa »

966 kirjoitti:
Ma Joulu 06, 2021 13:42
Jos ja kun TT:n asentaa bensapelissä akkukotelon alle, mitä lisäletkuja tarvitaan, letkun sisähalkaisija?
https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000xc.html
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja 966 »

17mm, hyvä tietää, täytyy varata tarpeelliset mukaan, kun asennus tapahtuu reilun 40km:n päässä kimppatallissa, puretulla autolla ei tarvikkeita enää haeta. Motonetistä taitaa löytyä sovittelemalla käyviä letkuja. Toinen asia - pakkasneste, mikä neste näissä on vakiona, pitää sitäkin varata mukaan, kaikki nesteet ei liene sekoituskelpoisia.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
966
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Joulu 29, 2005 18:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: TT-thermo

Viesti Kirjoittaja 966 »

Motonetin 16mm muotoletkut kaikki loppu, onneksi Biltemasta sai.
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Vastaa Viestiin