NG 9-3 B207E viritysasiaa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 23:33
- Paikkakunta: Oulu
NG 9-3 B207E viritysasiaa
Tiedän, tiedän, aiheita ja lankoja asiasta on jo paljon mutta kysytään silti.
Auto : NG -08 (facelift) 1.8t
Ajettu: 237tkm
Elikkäs, tekisi mieli saada enemmän tehoa autosta irti.
Nykyiset muutokset , Jccarlsonin biopower softa ja 9-5 Sachs kytkinpaketti.
Paljonko kytkin kestää?
Mitä seuraavaksi?
Ilmansuodatinkotelon päivityksestä olen kuullut(2.0T), paljonkin hyötyä vielä näin "vakiona"?
Aeron turbo ja letkut(?)
3" DP
Mitkä suuttimet että voisi huoletta ajella 85:sella? Nykyisellä pelkällä biosoftalla tuntuisi tulevan fuelcuttia kun koittaa kiihdyttää niin jäänyt Re85:sella ajelut vähemmälle.
Kiitos ja anteeksi.
Saab 9-3 -08 1.8t
Re: NG 9-3 B207E viritysasiaa
Laitahan auto ensin kuntoon, jos ei kärsi e85 kiihdyttää. Virittämistä ennen sitä ei kannata toteuttaa, toki suunnitella voi...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 23:33
- Paikkakunta: Oulu
Re: NG 9-3 B207E viritysasiaa
Papumppu vaihdettu paripäivää sitten, re85:sta kokeiltu kesällä, silloin tuli fuelcuttia
Saab 9-3 -08 1.8t
Re: NG 9-3 B207E viritysasiaa
Mistä päättelet, ett fuelcut kyseessä? Ettei kuitenkin olisi yleisempi tulpat ja puolat?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 23:33
- Paikkakunta: Oulu
Re: NG 9-3 B207E viritysasiaa
Hmm, olet oikeassa, voi olla puolatkin. Muistelin että olisi huoltokirjan mukaan vaihdettu, tulpat on vaihdettu NGK -BKR7ES-11. Vaihdetaan puolat ja kokeillaan uudestaan
Saab 9-3 -08 1.8t
Re: NG 9-3 B207E viritysasiaa
Näissä on sitten se taika, että vain alkuperäiset Saab-puolat toimivat. Tarvikkeisiin, tai muiden valmistajien kuin Saabin paketteihin ei kannata puolissa sortua.
NGK BKR7ESC-11 on oikea tulppa. Enemmän viritetyissä vehkeissä on kärkiväliä pienennetty 0,9-1,0mm tienoille. Kun puolat vaihtuvat, niin samalla tietysti uusitaan tulpat, ettei vanhat tulpat aiheuta uusille puolille ongelmia.
NGK BKR7ESC-11 on oikea tulppa. Enemmän viritetyissä vehkeissä on kärkiväliä pienennetty 0,9-1,0mm tienoille. Kun puolat vaihtuvat, niin samalla tietysti uusitaan tulpat, ettei vanhat tulpat aiheuta uusille puolille ongelmia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 23:33
- Paikkakunta: Oulu
Re: NG 9-3 B207E viritysasiaa
Kyllä, edelliseen saabbiin vaihdoin alkuperäistä, pitää käydä puolat ja tulpat poistamassa motonetistä kun pystyy
Saab 9-3 -08 1.8t
Re: NG 9-3 B207E viritysasiaa
Huoltokirjat ovat lopulta vain satukirjoja joita toiset kirjoittaa oman muistin tueksi ja toiset nostaakseen myyntiarvoa. Mullaki autossa oli hienosti raapustettu satua uusista puolista ja juu olihan siellä uudet puolat, mutta ne olikin uudet käytetyt. Ei toki tarkota, että sun autossa ei olisi uudet kunnolliset osat kiinni, mutta tuommoinenkin mahdollisuus kannattaa pitää mielessä. Itse jatkoin perinnettä ja vaihdoin paremmat käytetyt puolat ja samalla softautuin vielä auton vakioksi, niin loppui pätkiminen. Tosin omaan satukirjaani kirjoitin "second hand ignition coils".Satokangas kirjoitti: ↑Ti Joulu 28, 2021 21:00Hmm, olet oikeassa, voi olla puolatkin. Muistelin että olisi huoltokirjan mukaan vaihdettu, tulpat on vaihdettu NGK -BKR7ES-11. Vaihdetaan puolat ja kokeillaan uudestaan
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Kaasari"
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 23:33
- Paikkakunta: Oulu
Re: NG 9-3 B207E viritysasiaa
Joltakin harrastajalta ostettu autoliikkeeseen kun oli klubin kilvenaluset valmiina.
Saab 9-3 -08 1.8t