Voisko joku lukea vikakoodit pk seudulla

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Saab93_
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Syys 17, 2021 19:12

Voisko joku lukea vikakoodit pk seudulla

Viesti Kirjoittaja Saab93_ »

Keskikulutus noussut 10 litralla ennen 10l nykyään 20 litraa ja luiston esto yms toimi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Voisko joku lukea vikakoodit pk seudulla

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Pääkaupunkiseudulla on ymmärtääkseni kaikista suurin Tech2 -kattavuus, joten katso täällä foorumilla olevaa keskustelua pääkaupunkiseudulla olevista Tech 2:ista.

Itseltäni löytyy "vain" MDI, jolla voi diagnosoida NG9-5:sta ja Opelin Insigniaa 2010-2013.
Tietokoneessa on Tech2Win -ohjelma, mutta en ole vielä kokeillut sitä NG9-3:een :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Voisko joku lukea vikakoodit pk seudulla

Viesti Kirjoittaja Risto »

petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Voisko joku lukea vikakoodit pk seudulla

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Turbo Sensonic kirjoitti:
La Tammi 01, 2022 11:11
Tietokoneessa on Tech2Win -ohjelma, mutta en ole vielä kokeillut sitä NG9-3:een :roll:
Mistä tuollaisen ohjelman saa ja siihen kuuluvan obd-usb palikan?

Mahtaako tämä vastata Tech2 testeriä. OpCom sinällään toimii hyvin NG9-3:ssa, mutta asetuksiahan sillä ei voi oikein muuttaa. Uusien laitteiden liittämisestä/ohjelmoinnista nyt puhumattakaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Voisko joku lukea vikakoodit pk seudulla

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

petrisa kirjoitti:
Ke Tammi 05, 2022 10:29
Turbo Sensonic kirjoitti:
La Tammi 01, 2022 11:11
Tietokoneessa on Tech2Win -ohjelma, mutta en ole vielä kokeillut sitä NG9-3:een :roll:
Mistä tuollaisen ohjelman saa ja siihen kuuluvan obd-usb palikan?

Mahtaako tämä vastata Tech2 testeriä. OpCom sinällään toimii hyvin NG9-3:ssa, mutta asetuksiahan sillä ei voi oikein muuttaa. Uusien laitteiden liittämisestä/ohjelmoinnista nyt puhumattakaan.
Tilatessani MDI:n sen mukana tuli kovalevy, jossa oli "piratisoitu" GDS2 -ohjelma, jolla pystyy diagnosoimaan NG9-5:ia (mahdollisesti myös saman ikäisiä Opelin Inkkuja) ilmaiseksi 28 000 päivää.
Kovalevyn mukana tuli myös MDI:lle tarkoitettu Tech2Win -ohjelma, joka on tarkoitettu vanhempien Saabien (NG900 -> NG9-3) diagnosointiin.

Menin paikalliseen tietokoneliikkeeseen, josta saa ostettua myös käytettyjä (yritys)tietokoneita ja löin kovalevyn liikkeen hemmon käteen: "tarvitsen tähän läppärin, jolla voin käyttää kovalevyn ohjelmia". Kundi sanoi, että viikon päästä voin käydä hakemassa tietokoneen.

Viikon päästä hain sen ja hyvin on toiminut, mutta en olekaan koskaan päivittänyt sitä :wink: 8)

Olen yrittänyt hakea netistä tietoa mitä tuolla Tech2Winillä pystyy tekemään alkuperäiseen Tech2:een verrattuna. Ei ole valitettavasti kuitenkaan löytynyt tarkempaa tietoa, enkä ole vielä ehtinyt kokeilla tuota meidän cabbeen.

Meillä on erään klubilaisen kanssa yhteisomistuksessa Tech2. Hän sanoi minulle, että todennäköisesti tuolla Tech2Winillä ei pysty tekemään kaikkia samoja juttuja mitä tuolla Tech2:lla pystyy. Emme ole kuitenkaan pystyneet varmentamaan asiaa. Saattaa olla, että turvapääsyjen kanssa on ongelmia. Täytyy kokeilla jossain vaiheessa.

Muutama klubilainen on pyytänyt diagnosoimaan tuolla heidän OG9-5:sta/NG9-3:sta, mutta olen toistaiseksi kieltäytynyt, kun ei ole vielä kokemusta asiasta. Siksi olen toistaiseksi diagnosoinut vain NG9-5:ia, poistanut niistä vikakoodeja jne. Ohjelmointeja en ole tehnyt, koska se vaatisi Orion (tai heidän palveluntuottajansa) serverille menon, joka muistaakseni maksaa nykyään 50 € / päivä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin