Termos,
vanha kutina on alkanut vaivata, ja tekisi mieli palata saab- kantaan. Kiikarissa jotain tämänkaltaista:
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/12557203
eli 2.0T Biopower Vectoria tai parempaa.
Mitäs tuosta SC face-lift mallista kannattaisi olla tarkistelemassa/potkimassa?
9-3 SC:tä katsellut
9-3 SC:tä katsellut
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: 9-3 SC:tä katsellut
Jos tarkotus on hyvä ostaa ja pitää pitkään, mitä hinnasta vois päätellä, niin ruosteet Ja siis inhorealistisesti, ei pelkkiä kaaria kuvista tutkimalla. Muu remontti onki sit helppoa ja halpaa (ite tehtynä).
Toinen sitte on huoltokirja. Tuos meinaan on 15 tkm huoltoväli.
Toinen sitte on huoltokirja. Tuos meinaan on 15 tkm huoltoväli.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: 9-3 SC:tä katsellut
Joo ruosteet on ehkä pahin ongelma noissa. Ei siis sen enempää kuin muissakaan samanikäisissä autoissa, mutta 13v ei ole enää ihan nuori.
Alustan kolinat kannattaa kuunnella kuoppaisella tiellä, tosin ne on lopulta aika halpoja osia. Koeajolla kannattaa varmaan vetäistä muutama täyskaasukiihdytys ja katsoa ettei auto nyi tai pätki, puolat on näissä meinaan kohtalaisen yleinen vikapaikka. Jakopään rohinat kuunteluun, ketjukone mutta usein jakopää vaihtokunnossa jossain 200 tkm kohdalla. Voi toki kestää paljon pidempäänkin.
Testaan penkinlämmittimet, ne on usein rikki varsinkin kuskin penkissä.
Muuten ihan normaalit käytetyn auton tarkastukset tietenkin.
Alustan kolinat kannattaa kuunnella kuoppaisella tiellä, tosin ne on lopulta aika halpoja osia. Koeajolla kannattaa varmaan vetäistä muutama täyskaasukiihdytys ja katsoa ettei auto nyi tai pätki, puolat on näissä meinaan kohtalaisen yleinen vikapaikka. Jakopään rohinat kuunteluun, ketjukone mutta usein jakopää vaihtokunnossa jossain 200 tkm kohdalla. Voi toki kestää paljon pidempäänkin.
Testaan penkinlämmittimet, ne on usein rikki varsinkin kuskin penkissä.
Muuten ihan normaalit käytetyn auton tarkastukset tietenkin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: 9-3 SC:tä katsellut
Tänks. Täytyy varmaan käydä kurkkaamassa jokunen, niin saa referenssiä. Tarkoitus olisi tosiaan pitää pidempään, alkaa olla viimeisiä hetkiä ostaa pitkäikäinen polttoainekäyttöinen auto, ja nauttia Saab- ajosta. Jos sopiva yksilö löytyy, niin ruostesuojaukset alkuun ei ole ollenkaan pois suljettu vaihtoehto.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314