Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
https://m.nettiauto.com/saab/9-3/127201 ... 9&vifNav=Y
Tuollainen aero osui silmään. Onko kellään kokemusta tuosta kyseisestä yksilöstä? Huoltokirjan mukaan on jonkun aikaa suomessa ollut ja käyny viimekesänä procar servicellä huollossa.
Jos joku tunnistaa omistaneensa niin miulle voi kertoa kaikki hyvät ja huonot seikat tuosta
Hintavahan tuo toki on mut ainahan voi koittaa tinkiä jos muuten vaikuttaa ok autolta.
Tuollainen aero osui silmään. Onko kellään kokemusta tuosta kyseisestä yksilöstä? Huoltokirjan mukaan on jonkun aikaa suomessa ollut ja käyny viimekesänä procar servicellä huollossa.
Jos joku tunnistaa omistaneensa niin miulle voi kertoa kaikki hyvät ja huonot seikat tuosta
Hintavahan tuo toki on mut ainahan voi koittaa tinkiä jos muuten vaikuttaa ok autolta.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Onpas tosi siistiksi puunattu !!
Tsekkaa Traficomilta edellinen omistaja ja soita ihmeessä hänelle - ja kuulostele etenkin rivien välistä mitä autosta kuulet. Uskon että kertoo mieluusti kun asiallisesti&reilusti kyselee.
Tsekkaa Traficomilta edellinen omistaja ja soita ihmeessä hänelle - ja kuulostele etenkin rivien välistä mitä autosta kuulet. Uskon että kertoo mieluusti kun asiallisesti&reilusti kyselee.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Ja sitten kysy viä tuotakin:
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/12731135
Yhtä hieno!! Speksin mukaan oikea tehopakkauskin vielä... Parempi värikin, minusta...
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/12731135
Yhtä hieno!! Speksin mukaan oikea tehopakkauskin vielä... Parempi värikin, minusta...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Kiitos vinkeistä. Joo hieno olis tuo griffin kyllä. Harmi vaan kun ei ole liikkeessä kun pitäis tuo entinen saada vaihdossa. Saabin myymiseen saa varata vähintään puolivuotta jos ei ihan ilmatteeks halua antaa
Musta on kyllä hieno mutta hankala väri. Tuo minun vaihdossa lähtevä on saman värinen.
Musta on kyllä hieno mutta hankala väri. Tuo minun vaihdossa lähtevä on saman värinen.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Ensimmäisestä liikkeestä en ostaisi yhtään mitään.
Siistiksi on puunattu joo, alihankkijoiden toimesta.
Itse firmalla ei ole mitään kunnossapito-/puunaustoimintoja, vaan teettävät kaikki työt alihankkijoilla.
Tämä johtaa myös siihen, että autossa olevat mahdolliset viat jäävät ostajan korjattavaksi.
Ja vaikka autoliike maksaisi sen, aiheuttaa se vaivaa auton ostajalle.
NG9-5:ta korjattiin 3 500 €:lla tuon autofirman piikkin. Tuli muutaman kerran käytyä Länkkärissä ja Vähämaalla korjauttamassa autoa. Never again.
Olisiko se liikaa vaadittu, että auto käydään läpi jonkun niiden tekniikasta perillä olevan henkilön toimesta, ja siinä olevat viat ja puutteet korjataan ennen kuin se asetetaan myyntiin?
Perustelevat asiaa "nopealla varastokierrolla", minä kutsuisin sitä välinpitämättömyydeksi ja vahingon kiertoon laittamiseksi.
Kyseinen firma on muuten kuluttajavalituslautakunnan kärjessä kaikista autofirmoista. Miksihän?
Siistiksi on puunattu joo, alihankkijoiden toimesta.
Itse firmalla ei ole mitään kunnossapito-/puunaustoimintoja, vaan teettävät kaikki työt alihankkijoilla.
Tämä johtaa myös siihen, että autossa olevat mahdolliset viat jäävät ostajan korjattavaksi.
Ja vaikka autoliike maksaisi sen, aiheuttaa se vaivaa auton ostajalle.
NG9-5:ta korjattiin 3 500 €:lla tuon autofirman piikkin. Tuli muutaman kerran käytyä Länkkärissä ja Vähämaalla korjauttamassa autoa. Never again.
Olisiko se liikaa vaadittu, että auto käydään läpi jonkun niiden tekniikasta perillä olevan henkilön toimesta, ja siinä olevat viat ja puutteet korjataan ennen kuin se asetetaan myyntiin?
Perustelevat asiaa "nopealla varastokierrolla", minä kutsuisin sitä välinpitämättömyydeksi ja vahingon kiertoon laittamiseksi.
Kyseinen firma on muuten kuluttajavalituslautakunnan kärjessä kaikista autofirmoista. Miksihän?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Okei. Kiitos tästäkin tiedosta. Kyllähän sitä jos koeajolle lähden niin joku autoista enemmän kun minä ymmärtävä kaveri ottaa kyytiin ja eSID3 pistokkeeseen kiinni ja kunnon rääkki käydä antamassa niin saa ainakin selville jotain auton kunnosta
Jakoketjun yms äänet tietysti yrittää kuunnella samalla. Tämän mallin saabista on onneksi useamman vuoden kokemus niin tietää suurinpiirtein miltä sen pitää ajolleen tuntua ja kuulostaa.
Ja lähtökohtana kun pitää sen ettei kukaan vie ehjää autoa liikkeeseen vaihdossa niin ei hirveitä pettymyksiä tule sit kun sieltä ensimmäiset piilevät viat tulee esille
Jakoketjun yms äänet tietysti yrittää kuunnella samalla. Tämän mallin saabista on onneksi useamman vuoden kokemus niin tietää suurinpiirtein miltä sen pitää ajolleen tuntua ja kuulostaa.
Ja lähtökohtana kun pitää sen ettei kukaan vie ehjää autoa liikkeeseen vaihdossa niin ei hirveitä pettymyksiä tule sit kun sieltä ensimmäiset piilevät viat tulee esille
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Eikö tämä perustaja ja suurin omistaja kuulu tähän uskonnolliseen lahkoon?Turbo Sensonic kirjoitti: ↑To Maalis 03, 2022 07:19Ensimmäisestä liikkeestä en ostaisi yhtään mitään.
......
Kyseinen firma on muuten kuluttajavalituslautakunnan kärjessä kaikista autofirmoista. Miksihän?
Mielipide heillä on, että vääräuskoisia ym heidän lahkoonsa kuulumattomia saa huijata. Sama toistuu myös muissa ko lahkon omistamissa yrityksissä mm joukossa iso läjä "remppafirmoja".
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Kun lähtee sillä olettamalla, että automyyjät on rotuna kusettajia lähtökohtaisestikin, niin kyllä niiden kanssa pärjää. Ihan yhtä lailla kaikki pölhöt ja rantajuopotkin kusettaa, ne vaan myyvät myös uusia autoja, jolloin voivat piileskellä maahantuojan/valmistajan takana ja levitellä vain käsiään.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Joo kyllä pärjää kun pitää puolensa. No tähän kamuxiin olin kuitenkin yhteydessä. Ihan mukava myyjä oli ja asiallinen. Myös asiallisen tarjouksen teki. Ainut vaan kun tuo miun vaihdokki on päällisin puolin ja varmaan sisäisinkin puolin huomattavan paljon paremmassa kunnossa niin kaupanteko päättyi siihen. Laittoi siis lisäkuvia autosta whatsappiin. Ovat siis käytännössä saman hintaisia autoja. About 6000-7000 e noiden myyntihinta olisi.
Kun aikoinaan noin 5 vuotta sitten tein kaupat tuosta meidän farkku vectorista niin se maksoi saman kun tuo aero mitä harkitsin. Ja se on edelleen kosmeettisesti ja tehtyjen remppojen peruusteella kuin uusi tuohon nähden. Sitä en tosin ollut vaihtamassa. Ja tuohan taitaa olla suurinpiirtein samanlainen auto. Aeropaketti kun ei oo aeron tehoja kuiteskaan. Siis tuossa kamuxin autossa.
Jos tänäpäivänä tuollaisesta saabista pyydetään 10 900 e niin se täytyy kyllä olla todella hyvässä kunnossa että kukaan siitä sen maksaa.
Kun aikoinaan noin 5 vuotta sitten tein kaupat tuosta meidän farkku vectorista niin se maksoi saman kun tuo aero mitä harkitsin. Ja se on edelleen kosmeettisesti ja tehtyjen remppojen peruusteella kuin uusi tuohon nähden. Sitä en tosin ollut vaihtamassa. Ja tuohan taitaa olla suurinpiirtein samanlainen auto. Aeropaketti kun ei oo aeron tehoja kuiteskaan. Siis tuossa kamuxin autossa.
Jos tänäpäivänä tuollaisesta saabista pyydetään 10 900 e niin se täytyy kyllä olla todella hyvässä kunnossa että kukaan siitä sen maksaa.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Tämän minä olisin tuolla tarjouksella lähteny heti hakee. Vaikuttaa ainakin kuvien perusteella yhtä siistiltä kuin mitä tuo meidän farkku oli ostohetkellä.VKe kirjoitti: ↑Ke Maalis 02, 2022 16:56Ja sitten kysy viä tuotakin:
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/12731135
Yhtä hieno!! Speksin mukaan oikea tehopakkauskin vielä... Parempi värikin, minusta...
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Ei itsellä sinällään pahaa sanottavaa ole Kamuxin kanssa tehdyistä kaupoista. Nykyinen Saab on sieltä ostettu.
Ennen kauppoja havaitut puuteet luvattiin korjata ja kaupat syntyi. Puuteet myös korjattiin. Toinen takaoven lukko ja sähkölämmittin (säteily + sisähaara) luvattiin asentaa. Ne olivatkin autossa, mutta pistoke keulalla oli mennyt rikki ja työnnetty piiloon maskin taakse. Eli Kamux selvisi vain piuha uusimalla. Takaovesta meni vaihtoon sekä ohjaus- että lukkoyksikkö. Jumittunut mekanismi oli polttanut moottorin ja ohjausyksikön. Ei ollut ihan halpaa uusilla osilla.
Myöhemmin viikon päästä huomasin toisen takajarrusatulan vuotavan jarrunestettä. Vaihdoin uuden ja Kamux lähetti satulan hinnan tililleni.
Yhdessä asiassa periaatteessa olisi ollut parantamisen varaa. Ilmoituksessa ei mainittu mitään Eberistä, vaikka se on tässä autossa alkuperäinen. No, eihän se tietenkään myöskään toiminut moitteetta. Paloilmapuhaltimen ajoittainen vika.
Vertailun vuoksi eräs R-kirjaimella alkava Pohjanmaalta lähtöisin oleva liike korjasi vaihtoauton jälkiasenteisen Eberin myyntiin tulleeseen autoon. Tyttärelle ostin ko. liikkeestä vasta n. kuukausi sitten auton ja myyjä oli vasta käyttänyt Eberin huollossa, kun ei ollut toiminut. On väylään kytketty mutta silti jälkiasenteinen. Ja hienostihan se pelaa.
Ennen kauppoja havaitut puuteet luvattiin korjata ja kaupat syntyi. Puuteet myös korjattiin. Toinen takaoven lukko ja sähkölämmittin (säteily + sisähaara) luvattiin asentaa. Ne olivatkin autossa, mutta pistoke keulalla oli mennyt rikki ja työnnetty piiloon maskin taakse. Eli Kamux selvisi vain piuha uusimalla. Takaovesta meni vaihtoon sekä ohjaus- että lukkoyksikkö. Jumittunut mekanismi oli polttanut moottorin ja ohjausyksikön. Ei ollut ihan halpaa uusilla osilla.
Myöhemmin viikon päästä huomasin toisen takajarrusatulan vuotavan jarrunestettä. Vaihdoin uuden ja Kamux lähetti satulan hinnan tililleni.
Yhdessä asiassa periaatteessa olisi ollut parantamisen varaa. Ilmoituksessa ei mainittu mitään Eberistä, vaikka se on tässä autossa alkuperäinen. No, eihän se tietenkään myöskään toiminut moitteetta. Paloilmapuhaltimen ajoittainen vika.
Vertailun vuoksi eräs R-kirjaimella alkava Pohjanmaalta lähtöisin oleva liike korjasi vaihtoauton jälkiasenteisen Eberin myyntiin tulleeseen autoon. Tyttärelle ostin ko. liikkeestä vasta n. kuukausi sitten auton ja myyjä oli vasta käyttänyt Eberin huollossa, kun ei ollut toiminut. On väylään kytketty mutta silti jälkiasenteinen. Ja hienostihan se pelaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Ei se eSID välttämättä auta, mutta toki kannattaa tsekata auton vikakoodit ennen kuin tekee ostopäätöksen. Niin minäkin tein ennen meidän cabben ostopäätöstä.Tomi V kirjoitti: ↑To Maalis 03, 2022 07:43Okei. Kiitos tästäkin tiedosta. Kyllähän sitä jos koeajolle lähden niin joku autoista enemmän kun minä ymmärtävä kaveri ottaa kyytiin ja eSID3 pistokkeeseen kiinni ja kunnon rääkki käydä antamassa niin saa ainakin selville jotain auton kunnosta
Jakoketjun yms äänet tietysti yrittää kuunnella samalla. Tämän mallin saabista on onneksi useamman vuoden kokemus niin tietää suurinpiirtein miltä sen pitää ajolleen tuntua ja kuulostaa.
Ja lähtökohtana kun pitää sen ettei kukaan vie ehjää autoa liikkeeseen vaihdossa niin ei hirveitä pettymyksiä tule sit kun sieltä ensimmäiset piilevät viat tulee esille
Mutta kannattaa ehdottomasti tsekata esimerkiksi jarrut, valot, pyöränlaakerit, penkinlämmittimet jne., sillä kyseinen firma ei välttämättä ole tsekannut niitä ottaessaan auton myyntiin.
Meillä korjattiin NG9-5:sta:
-oikean takapyörän laakeri
-jarrut olivat aivan lopussa, joten ne vaihdettiin
-xenon -valojen korkeussäätö
-LED bar (korjasin itse ja otin siitä 500 euron alennuksen )
-"öljynimuputken" tiivisterengas
Hmm, olikohan siinä kaikki?
Korjauksen hinta oli yhteensä 3 500 € + omat menetetyt työtunnit. Onneksi olin silloin duunissa tanskalaisessa start-upissa, jossa ei ollut tulenpalava kiire, mutta kyllähän se auton vienti "sinne tänne ja tuonne" v*tutt*
Nyt joku voi sitten kysyä, että miksi ostit tuolta? No siksi, että tuota mallia (vaikka onkin karvalakki) on tehty 33 kpl.
Ilmeisesti kuuluu, kuten myös eräs rokotevastaisen kampanjan omannut/omaava kauppias sekä muutama rakennusfirmakin. Niillä on muuten aika kuivat pikkujoulutpetrisa kirjoitti: ↑To Maalis 03, 2022 09:23Eikö tämä perustaja ja suurin omistaja kuulu tähän uskonnolliseen lahkoon?
Mielipide heillä on, että vääräuskoisia ym heidän lahkoonsa kuulumattomia saa huijata. Sama toistuu myös muissa ko lahkon omistamissa yrityksissä mm joukossa iso läjä "remppafirmoja".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Joo ei toki esid kerro kaikkee mut kannattaahan toki vikakoodit tsekata ensin. Siitäkin voi jo päätellä jotain jos misfire ja nakulaskurit on nollilla niin todennäköisesti on nollattu systeemit juuri äskettäin syystä tai toisesta.
Miulle on auton korin kunto yksi iso tekijä myös vaikka se ei huippunopeuteen vaikutakkaan mutta silti. Tässä kamuxin yksilössä tarkempien kuvien myötä paljastui ruostetta ja naarmuja huomattavan paljon enemmän kun meidän kahdessa Saabissa yhteensä. Se riitti jo itselle päätökseen että en lähde edes koeajolle. Miulla on omassa autossa sen verran laitteita mitä en mukaan anna kun ne ei hintaa nosta kuitenkaan niin pitää olla melko varma tuon vaihdokin suhteen että viittii ne ruveta purkaa. Toki nuo jarrut renkaat yms kaikkien varusteiden toiminta pitää myös tsekata.
Ja tuohon uskonlahko hommaan. Minä en sellaiseen kuulu mutta meillä suomen suurimassa ränni ja kattofirmassa ei kyllä pikkujouluja yms mehulinjalla tarvii viettää ja muutenkin toiminta on omasta mielestä reilua. Työt tehdään niin kauan vaikka alustalähtien uusiksi jos asiakas ei ole tyytyväinen. Ja tiedän myös sen että nuo lahkolaiset osaa olla aika häikäilemätöntä sakkia. Se on juurikin niin että muita vääräuskoisia saa huijata. Kokemusta löytyy kyllä. Aiemmassa työpaikassa piti saunaillan jälkeen kotona lämmittää sauna uusiks että sai saunakaljat ottaa
Miulle on auton korin kunto yksi iso tekijä myös vaikka se ei huippunopeuteen vaikutakkaan mutta silti. Tässä kamuxin yksilössä tarkempien kuvien myötä paljastui ruostetta ja naarmuja huomattavan paljon enemmän kun meidän kahdessa Saabissa yhteensä. Se riitti jo itselle päätökseen että en lähde edes koeajolle. Miulla on omassa autossa sen verran laitteita mitä en mukaan anna kun ne ei hintaa nosta kuitenkaan niin pitää olla melko varma tuon vaihdokin suhteen että viittii ne ruveta purkaa. Toki nuo jarrut renkaat yms kaikkien varusteiden toiminta pitää myös tsekata.
Ja tuohon uskonlahko hommaan. Minä en sellaiseen kuulu mutta meillä suomen suurimassa ränni ja kattofirmassa ei kyllä pikkujouluja yms mehulinjalla tarvii viettää ja muutenkin toiminta on omasta mielestä reilua. Työt tehdään niin kauan vaikka alustalähtien uusiksi jos asiakas ei ole tyytyväinen. Ja tiedän myös sen että nuo lahkolaiset osaa olla aika häikäilemätöntä sakkia. Se on juurikin niin että muita vääräuskoisia saa huijata. Kokemusta löytyy kyllä. Aiemmassa työpaikassa piti saunaillan jälkeen kotona lämmittää sauna uusiks että sai saunakaljat ottaa
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Tuo olisi meikäläistä lähellä. En tosin vielä ole ruvennut kyselemään tuolla hinnalla, kun alkaa olla aika reilusti ikää (2007 käyttöönottopäivä), VIN- koodi viittaa johonkin 150hv malliin (ilmoituksessa 220hv), ja matkamittarista tuli rekkarihaulla seuraavat vähän epäloogiset tiedot:Tomi V kirjoitti: ↑To Maalis 03, 2022 11:42Tämän minä olisin tuolla tarjouksella lähteny heti hakee. Vaikuttaa ainakin kuvien perusteella yhtä siistiltä kuin mitä tuo meidän farkku oli ostohetkellä.VKe kirjoitti: ↑Ke Maalis 02, 2022 16:56Ja sitten kysy viä tuotakin:
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/12731135
Yhtä hieno!! Speksin mukaan oikea tehopakkauskin vielä... Parempi värikin, minusta...
Matkamittarilukema 124897 km (27.08.2021)
Matkamittarilukema 167301 km (31.08.2020)
Matkamittarilukema 167301 km (20.08.2020)
Muuten kyllä siistinnäköisessä kunnossa!
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Onko kenenkään täällä vaikuttavan entinen?
Nyt alkaa tuo maailmantilanne ja polttoaineen hinta olla kyllä sitä luokkaa, että on tyytyminen vaan ajella noilla nykyisillä kulkupeleillä.
Kunnollosen sähköpyörän hankinta on myös aina välillä ollut mielessä. Jos möisi toisen auton pois kokonaan. Toinen on pakko jättää vaimon töiden takia. Niitä ei pyörällä hoideta. Mutta oma n. 9 km matka vois harkita kunnon pyörällä ajaakkin. Eihän se olisi kun asennoitumis kysymys. Ladata vois työpaikalla
Kunnollosen sähköpyörän hankinta on myös aina välillä ollut mielessä. Jos möisi toisen auton pois kokonaan. Toinen on pakko jättää vaimon töiden takia. Niitä ei pyörällä hoideta. Mutta oma n. 9 km matka vois harkita kunnon pyörällä ajaakkin. Eihän se olisi kun asennoitumis kysymys. Ladata vois työpaikalla
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)