Lasinpesunesteen tasoanturi

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Lasinpesunesteen tasoanturi

Viesti Kirjoittaja SS »

Minkälainen anturi näissä on, onko tuolla koho joka voi jumiutua? Lakkasi toimimasta ja WIS oheistaa irrottamaan etupuskurin vaihtoa varten.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Lasinpesunesteen tasoanturi

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Anturi on "putkilo", jonka sisällä uimuri kytkin.
Puskurin kuori pitää irroittaa vasemmalta puolelta, jotta säiliöön pääsee käsiksi. Säiliön kyljessä anturille oma kolo, johon se on painettu paikalleen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
tounison
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Marras 27, 2021 19:55

Re: Lasinpesunesteen tasoanturi

Viesti Kirjoittaja tounison »

Sama projekti täälläkin alkamassa. Herjaa koko ajan että neste vähissä vaikka purkki täynnä.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Lasinpesunesteen tasoanturi

Viesti Kirjoittaja SS »

Mulla päinvastoin. Onkohan mitään mahiksia koittaa tökkiä anturia sisäkautta?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Mirqe
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Loka 05, 2020 18:39

Re: Lasinpesunesteen tasoanturi

Viesti Kirjoittaja Mirqe »

Helppo homma. Omaan juuri vaihdoin, kun lakkasi ilmoittamasta kun neste vähissä.

Vasemmalta edestä sisälokasuojan 3 ruuvia pois (vai kaksi?)

Puskurin reunasta ulospäin vetämällä sai anturin kunnolla esille. Liitin auki anturi ylös ja uusi paikalleenn n.10min meni vaihdossa..
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Lasinpesunesteen tasoanturi

Viesti Kirjoittaja SS »

Kiitoksia vinkeistä, operaatio suoritettu onnistuneesti. Tosin avasin 5 ruuvia että sisälokaria sai helpommin raotettua ja sitä ennen irrotin pyörän :D

Vanhassa anturissa oli joku muovilastu kohon vieressä eikä se ilmeisesti sen takia liikkunut kunnolla. No, nyt on uusi anturi paikoillaan ja taatusti toimii.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin