Käynnistys ongelmia.
Käynnistys ongelmia.
Olen ottanut plus johdoista hapettuneet pätkät pois, auto pelasi kuin buik 2 kktta nyt auto ei lähde käyntiin edes apukaapeleilla lisäksi startatessa tulee moottoritilasta sähkön hajua. Tuntuu että virta katoaa startatessa Auto on Saab 9-3 Tids 2008 vm.
Re: Käynnistys ongelmia.
Maadoitukset kori/moottori kunnossa?nyt auto ei lähde käyntiin edes apukaapeleilla lisäksi startatessa tulee moottoritilasta sähkön hajua. Tuntuu että virta katoaa startatessa
Oliko miinus apukaapeli akun navassa voiko moottorissa kiinni?
Ei kannata starttailla ennen vian löytymistä, jos sähkön hajua tulee.
Miinus johto kunnoltaan ok ja kiinnitys koriin / moottoriin puhdas?Olen ottanut plus johdoista hapettuneet pätkät pois
Akku kuitenkin kunnoltaan ok ja "täynnä"
Re: Käynnistys ongelmia.
Apukaapeleilla toisesta akusta. miinus miinuksen ja plussa plussaa. 13 volttia näytti yleismittari akusta otettuna. Nii että voi olla maa vika vai ? Miinuskaapeli on tehtaan akkukengässä kiinni prässättynä. Voisiko se olla hapettunut vai ? Akku oli ladattu täyteen ja on ostettu lokakuussa 75 ah efb.Voinko mä tehdä jonkin uuden patentin maapiuhan tilalle ?
Re: Käynnistys ongelmia.
Miinus kaapeleihin en ole koskenut ainostaan plus kaapeleita pätkittiin ja laitettiin uusi akkukenkä.Fighter kirjoitti: ↑Su Huhti 24, 2022 14:45Apukaapeleilla toisesta akusta. miinus miinuksen ja plussa plussaa. 13 volttia näytti yleismittari akusta otettuna. Nii että voi olla maa vika vai ? Miinuskaapeli on tehtaan akkukengässä kiinni prässättynä. Voisiko se olla hapettunut vai ? Akku oli ladattu täyteen ja on ostettu lokakuussa 75 ah efb.Voinko mä tehdä jonkin uuden patentin maapiuhan tilalle ?
Re: Käynnistys ongelmia.
Unohdin mainita että edellisenä päivänä sai startailla jonkin aikaa jotta auto lähti käyntiin ja startti pyöri kyllä hyvin.Fighter kirjoitti: ↑Su Huhti 24, 2022 14:47Miinus kaapeleihin en ole koskenut ainostaan plus kaapeleita pätkittiin ja laitettiin uusi akkukenkä.Fighter kirjoitti: ↑Su Huhti 24, 2022 14:45Apukaapeleilla toisesta akusta. miinus miinuksen ja plussa plussaa. 13 volttia näytti yleismittari akusta otettuna. Nii että voi olla maa vika vai ? Miinuskaapeli on tehtaan akkukengässä kiinni prässättynä. Voisiko se olla hapettunut vai ? Akku oli ladattu täyteen ja on ostettu lokakuussa 75 ah efb.Voinko mä tehdä jonkin uuden patentin maapiuhan tilalle ?
Re: Käynnistys ongelmia.
Kysymys kuuluu ?Saako tota saabbia kun on automaatti niin hinata perinteisin tavoin autolla?
Re: Käynnistys ongelmia.
Hinauksen matkaetäisyys ja nopeus hyvä tarkistaa. En tiedä mikä loota tuossa on, ehkä täällä jollain manuska on.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Käynnistys ongelmia.
Sähkön haju tulee moottorin takaanta sielläkö startti sijaitsee ?
Re: Käynnistys ongelmia.
Hajun lähde olisi hyvä paikallistaa aivan ensin.
Saab 9-3 Tids 2008 vm. startin paikkaa en tiedä.
Joku osaa varmaan kertoa?
Startin pultit tod näköisesti kiinni kunnolla,
auttaako startin koputtelu mitään ==> hiilet ehkä lopussa?
Pyöriikö startti, mutta hitaasti vaiko vaan "napsuu"
Voisi testata maadoituksen sillä, että laittaa sen miinus apukaapelin hyvään maadoituskohtaan moottorissa.
Re: Käynnistys ongelmia.
Sielläpä se moottorin takana majailee. Kannattaa tarkistaa tosissaan myös maakaapelin kunto, reilu kuukausi sitten pakettiautossa hävisi maakaapeliin lähes 1,5V, ei ryökäle jostain syystä halunnut aina lähteä käymään, viat loppui kuin vaihdoin maakaapelin. Sinulla todennäköisesti menee startin vaihdoksi, niin varmista sitten, että startti on automaattiin sopiva, minulle koettivat aikoinaan myydä ensin vääränmallisen startin. Pultit oli kyllä kiinni, mutta en muista, että olisi pitänyt kovinkaan paljoa ärräpäitä nakella.
Ja tossapa olisi hinaukseen apuja
Ja tossapa olisi hinaukseen apuja
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
#2678
Re: Käynnistys ongelmia.
0009 kirjoitti: ↑Su Huhti 24, 2022 19:09Hajun lähde olisi hyvä paikallistaa aivan ensin.
Saab 9-3 Tids 2008 vm. startin paikkaa en tiedä.
Joku osaa varmaan kertoa?
Startin pultit tod näköisesti kiinni kunnolla,
auttaako startin koputtelu mitään ==> hiilet ehkä lopussa?
Pyöriikö startti, mutta hitaasti vaiko vaan "napsuu"
Pyörii hitaasti nyt olen kahdella akulla testannut tämän. Tuntuu että virta ei vaan riitä pyörittämään.
Voisi testata maadoituksen sillä, että laittaa sen miinus apukaapelin hyvään maadoituskohtaan moottorissa.
Re: Käynnistys ongelmia.
Joonatan kirjoitti: ↑Su Huhti 24, 2022 19:25Sielläpä se moottorin takana majailee. Kannattaa tarkistaa tosissaan myös maakaapelin kunto, reilu kuukausi sitten pakettiautossa hävisi maakaapeliin lähes 1,5V, ei ryökäle jostain syystä halunnut aina lähteä käymään, viat loppui kuin vaihdoin maakaapelin. Sinulla todennäköisesti menee startin vaihdoksi, niin varmista sitten, että startti on automaattiin sopiva, minulle koettivat aikoinaan myydä ensin vääränmallisen startin. Pultit oli kyllä kiinni, mutta en muista, että olisi pitänyt kovinkaan paljoa ärräpäitä nakella.
Ja tossapa olisi hinaukseen apuja
[/quote ] Iso kiitos sinulle näistä
Re: Käynnistys ongelmia.
Tosiaan, näissä dieseleissä on vieläpä sopivasti tyyppivaivana heikentyvä liitos akun miinusnavan ja kaapelin välillä. Jos siis kyseinen kombo on vielä jostain syystä alkuperäinen, niin jo siinä on potentiaalista syyllistä kerrakseen - etenkin, jos ja kun kerran apuakunkin kaapeli on ollut suoraan siinä akunkengässä kiinni.
Apuakulta miinuskaapeli tosiaan kiinni moottoriin ja jos helpottaa, niin syyllinen on lähellä. Eikä siinä välttämäti tartte ees sitä apuakkua, jos sen apukaapelin vetää auton oman akun miinukselta suoraan moottoriin - sekin auttaa, jos vika on akun maakaapelissa.
Apuakulta miinuskaapeli tosiaan kiinni moottoriin ja jos helpottaa, niin syyllinen on lähellä. Eikä siinä välttämäti tartte ees sitä apuakkua, jos sen apukaapelin vetää auton oman akun miinukselta suoraan moottoriin - sekin auttaa, jos vika on akun maakaapelissa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Käynnistys ongelmia.
Akut on täysin kunnossa auto hinattiin korjaamolle. Ei auttanut vaikka laittoi käynnistys maapiuhan koneeseen kiinni ei millään tavalla ei edes toista akkua käyttäen.