B207R aamusauhut

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Avatar
Airokolkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: La Joulu 12, 2020 16:46

B207R aamusauhut

Viesti Kirjoittaja Airokolkki »

Morjens,

Onkohan näissä ng kolkeissa jokin yleinen syypää aamun kylmäkäynnistyksen pieneen siniseen pöllähdykseen?

T7 koneissa tuppaa männänrenkaat, turpo taikka huohotus olemaan syypää, mutta vielä ei ole meikäläiselle valjennut onko näissä T8 vehkeissä vastaavia.

Koneella on tällä hetkellä ajeltu sen 150tkm mutta mitsulla alkaa olemaan mittarissa jo 280tkm, pientä välystä siellä tuntui olevan, tosin vain poikittaista. Öljyä kuluu tasasen tappavaan tahtiin, muttei mitenkään katastrofaalisen nopeaa, ainakaan toistaiseksi. Tulpat näyttivät täysin normaaleilta, joten kovinkaan paljoa öljyä ei palotilassa pala, tai sitten viina tekee puhdistustyötään
Saab 9-5 Aero Combi -05, Stage1 Biopower, KA
Saab 9-3 Aero Combi TTiD -08, KA
Saab 96 V4 -75, HA
Saab 9-5 Sedan -01 Biopower, EX
Saab 9-3 Aero Sedan -05 Stage3 Biopower, EX
Avatar
MatiasMan
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2021 16:23
Paikkakunta: Joensuu

Re: B207R aamusauhut

Viesti Kirjoittaja MatiasMan »

Moi. Yksi syypää öljysavuuttamiselle voi olla imusarjan huohotinvettiili. Se on sellainen suunnilleen mustekynän muotoinen pitkä muovisuppilo, jonka vaihto vaatii imusarjan irrotuksen. Tästä löytyy wissistä ihan ohje kuinka testata ja tiedote, kuinka voi aiheuttaa öljysauhuja putken päästä käynnistäessä, kun sieltä pääsee venttiilin kautta suoraan öljyä imusarjaan. Uusia saa vielä kaiketi marmoritiskiltä, eikä maltaitakaan maksa.
05 Saab 9-3 SS 1.8t 5mt linear
Vastaa Viestiin