Obd liittimen johto irti
Obd liittimen johto irti
Vielä koitan tutkia vanhaa saabbia (Saab 9-3 2003 2.0 t uudempi korimalli) .Vikakoodinlukia ei yhdistynyt autoon.Tutkin autosta obd liitintä niin yksi johto oli kokonaan irti liittimestä,ja muutama johto löysällä.Nyt ongelmä on että mihin kohtaan liittimeen tulee yksi musta johto?
Tässä liittimessä olevat johdot jotka ovat paikallaan,ja niiden järjestys
1 liittimessä vihreä johto
3 liittimessä musta johto
6 liittimessä vihreä johto
14 liittimessä valkoinen johto
16 liittimessä valko/punainen johto
Nämä johdot on siis auton obd liittimessä
Yksi musta johto on irrallaan,enkä tiedä mihin se tulee.Onkohan nuo muutkaan johdot oikeassa paikassa+
Osaako kukaan auttaa asiassa? Kiitos
Tässä liittimessä olevat johdot jotka ovat paikallaan,ja niiden järjestys
1 liittimessä vihreä johto
3 liittimessä musta johto
6 liittimessä vihreä johto
14 liittimessä valkoinen johto
16 liittimessä valko/punainen johto
Nämä johdot on siis auton obd liittimessä
Yksi musta johto on irrallaan,enkä tiedä mihin se tulee.Onkohan nuo muutkaan johdot oikeassa paikassa+
Osaako kukaan auttaa asiassa? Kiitos
Re: Obd liittimen johto irti
Irtonainen musta tulee neloseen tai vitoseen. Ja se toinen musta, kolmonen, on väärässä paikassa, on myös neloseen tai vitoseen menevä.
Molemmat on maita, käytännössä ei väliä miten päin laittaa, mutta vitoseen tuleva signaalimaa on luultavasti ohuemmalla johdolla.
Eli jos noista johdoista saa tolkkua, laita paksumpi musta neloseen ja ohuempi vitoseen. Muut näytäis olevan oikein, mutta ykkösestä ja kutosesta ei tiedä ovatko oikein päin, molemmat kun samaa väriä.
Molemmat on maita, käytännössä ei väliä miten päin laittaa, mutta vitoseen tuleva signaalimaa on luultavasti ohuemmalla johdolla.
Eli jos noista johdoista saa tolkkua, laita paksumpi musta neloseen ja ohuempi vitoseen. Muut näytäis olevan oikein, mutta ykkösestä ja kutosesta ei tiedä ovatko oikein päin, molemmat kun samaa väriä.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Obd liittimen johto irti
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Obd liittimen johto irti
Kiitos hyvistä neuvoista. Pitääpä laittaa johdot oikein
Re: Obd liittimen johto irti
Kuka näitä piuhoja säätää
Molemmat maajohdot eli mustat pielessä: toinen väärässä paikassa ja toinen irti. Eipä tarvi ihmetellä, jos ei pistoke toimi testerillä, kun maa puuttuu.
Molemmat maajohdot eli mustat pielessä: toinen väärässä paikassa ja toinen irti. Eipä tarvi ihmetellä, jos ei pistoke toimi testerillä, kun maa puuttuu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Obd liittimen johto irti
Laitoin johdot oikeisiin kohtaan Obd liittimeen.Mittarina minulla on vain halpa(paska) iCarsoft VOL V1.0 - Volvo/Saab vikakoodinlukija.Lukiaan tulee virrat päälle,ja alan lukemaan tietoja autosta.Mittari lukee autosta tiedot mutta lopussa mittari ilmoittaa:D 0001 No system configuration information.
Tarkoittaako tämä tieto ettei Ecuun saa yhteyttä? Vai mitä tarkoittaa? Kiitos
Tarkoittaako tämä tieto ettei Ecuun saa yhteyttä? Vai mitä tarkoittaa? Kiitos
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Obd liittimen johto irti
Eikö tuosta puutu yksi piuha ruskea/keltainen ????? Wissin kuvassa 7-piuhaa ja tuossa vain 6.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Obd liittimen johto irti
Ei kyllä löydy kun 6 piuhaa. Pitääpä huomenna tutkia johto nippua tarkemmin, ettei vaan ole katkaistu tuota johtoa. Mitenhän muilla onko 6 vai 7 johtoa?
Re: Obd liittimen johto irti
Oiskohan kelta-ruskealla, jotain dieseli koneen kanssa tekemistä
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Obd liittimen johto irti
OBD pistokkeessa käsittääkseni pitäisi olla vähintään 6 piuhaa, joita Tech2 testeri tarvitsee.
Pistokkeeseen on kytketty P- väylä (2 johtiminen can), I- väylä, jännite sekä kaksi maajohdinta. Pinnit järjesteyksessä 6, 14, 1, 16, 4 ja 5. Seitsemäs johdin on (jos siis on) K-väylä ja se on pinnissä 7.
Minun käsitykseni mukaan Tech2 ei tätä (K-väylä) tarvitse, mutta yleistesteri kapuloista en tiedä varmaksi. Tämä K-väylä on standardi väylä, mutta liikennöinniltään hidas. P-väylänä can-väylä on nopea. Ja siten taas I-väylä on Saab spesifistinen.
Pistokkeeseen on kytketty P- väylä (2 johtiminen can), I- väylä, jännite sekä kaksi maajohdinta. Pinnit järjesteyksessä 6, 14, 1, 16, 4 ja 5. Seitsemäs johdin on (jos siis on) K-väylä ja se on pinnissä 7.
Minun käsitykseni mukaan Tech2 ei tätä (K-väylä) tarvitse, mutta yleistesteri kapuloista en tiedä varmaksi. Tämä K-väylä on standardi väylä, mutta liikennöinniltään hidas. P-väylänä can-väylä on nopea. Ja siten taas I-väylä on Saab spesifistinen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Obd liittimen johto irti
Olisko nuo mustat väärinpäin. 4 ajoneuvonmaa, 5 singnaalimaa
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Obd liittimen johto irti
Ei sinne seiskaan tule piuhaa tässä. Onkohan liitinpinnat nyt varmasti niin että testerin pistoke saa kontaktin.
Sitten on ne vihreät johdot navoissa 1 ja 6. Kutonen ja 14 on "parit" eli can-vayläjohdot. Jos johtonippua vähän seuraa kauemmas liittimestä nämä johdot pitäsi olla kierretty, siis 6-vihreä ja 14 valkoinen. Muut johdot kulkee nipussa "vapaasti". Tarkista että se kutosen vihreä tulee tuosta kieretystä parista.
Voiko testata jollain toisella testerillä, ihan sellainen halpa bt-palikka torgue liten kanssa on toiminut.
https://saabwisonline.com/images/9440/img-f4/f4i04.jpg
Sitten on ne vihreät johdot navoissa 1 ja 6. Kutonen ja 14 on "parit" eli can-vayläjohdot. Jos johtonippua vähän seuraa kauemmas liittimestä nämä johdot pitäsi olla kierretty, siis 6-vihreä ja 14 valkoinen. Muut johdot kulkee nipussa "vapaasti". Tarkista että se kutosen vihreä tulee tuosta kieretystä parista.
Voiko testata jollain toisella testerillä, ihan sellainen halpa bt-palikka torgue liten kanssa on toiminut.
https://saabwisonline.com/images/9440/img-f4/f4i04.jpg
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Obd liittimen johto irti
Maadotuksilla, nelosella ja vitosella ei käytännössä väliä miten päin ovat, menevät vain eri mutterin alle koriin. Ne vois kyllä yleismittarilla tarkistaa että ei ole vastusta tai katkosta välissä, siis mittaus pinistä koriin.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Obd liittimen johto irti
Tarkistin että 6,14 liittimen johdot tulee nipusta jossa on vihreä ja valkoinen johto uhdessä nipussa.Eli johdot ovat oikein ecu liittimessäTarkistin myös että mustat maajohdot olevat maassa.Meneekö nuo kaikki johdot eculle? Löytyykö sähkökaaviota mistä näkisi mihin nuo johdot menee obd pidstokkeelta?
Re: Obd liittimen johto irti
Eli obd littimen 1 vihreä johto menee cimmille.4 ja 5 liittimen mustat johdot menee maahan (nämä johdot ovat kunnossa menee maahan).6 liittimen vihreä johto menee cimmille. 14 liittimen valkoinen johto menee cimmille.16 liittimen johto menee akulle(tulee virta)
Eli ilmeisti noissa johdoissa jotka mene cimmille(obd liitin 1,14,6) on jotain vikaa? Vai onko näin jos cim on rikki niin vikakoodinlukia ei lue vikoja?
Eli ilmeisti noissa johdoissa jotka mene cimmille(obd liitin 1,14,6) on jotain vikaa? Vai onko näin jos cim on rikki niin vikakoodinlukia ei lue vikoja?