-08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
-08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Haulla löytyy paljon tekstiä aiheesta, mutta en ihan vastaavaa löytänyt. Potilaan oireena siis että pyörittää normaalisti mutta ei starttaa, vaikuttaa että ajonesto on päällä. Auto ei ilmoita vikoja, check ok. Naksahdusta ei kuulunut avainta virtalukkoon laitettaessa, akku käytetty jo irti, ei auttanut.
Olisiko Vantaa/Kerava/Tuusula/Sipoo jollain Tech 2 jolla voisi lukea koodit? Vai kokeillako vaihtaa uuden virtalukon paikoilleen?
Olisiko Vantaa/Kerava/Tuusula/Sipoo jollain Tech 2 jolla voisi lukea koodit? Vai kokeillako vaihtaa uuden virtalukon paikoilleen?
Saab 9-3 SC 2.0T etanoli muunnettu -08
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Avain on tunnistettu, kun virtalukko kääntyy ja auton startti pyörii. Vika ei siis ole virta tai rattilukossa. Rattilukko ei naksahdakaan akun irroituksen jälkeen ennenkuin autolla on ajettu vähän matkaa.
Turha arvata missä vika kun vaihtoehtoja on paljon mm. polttoaine pumppu tai painesäädin, kampiakselin tunnistin jne. Joten vaatii todellakin tutkimuksia.
Turha arvata missä vika kun vaihtoehtoja on paljon mm. polttoaine pumppu tai painesäädin, kampiakselin tunnistin jne. Joten vaatii todellakin tutkimuksia.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Mutta ajonestossa se vika ei ole. Saabeissa ei käytännössä koskaan ole ajonestovikoja, joten sen tutkintalinjat voit unohtaa.
Nouseeko kierroslukuviisari kun pyörität starttia? Jos viisari ei nouse, niin todennäköisin syy on silloin kampiakselin asentotunnistin.
Nouseeko kierroslukuviisari kun pyörität starttia? Jos viisari ei nouse, niin todennäköisin syy on silloin kampiakselin asentotunnistin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Kierrosluku mittari nousee kun starttia pyörittää, paineensäädin vaihdettu pari kk sitten, kun starttaili vähän nihkeästi, korjaantui silloin normaaliksi sillä.
Saisiko tuon bensapumpun testailtua kotikonstein?
Katsotaan josko saataisiin techillä koodit ulos autosta.
Saisiko tuon bensapumpun testailtua kotikonstein?
Katsotaan josko saataisiin techillä koodit ulos autosta.
Saab 9-3 SC 2.0T etanoli muunnettu -08
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Itelle kävi polttoaineen paineensäätimen kanssa vahinko, että asennuksessa meni o-rengas poikki ja aiheutti hetken päästä ongelmia käynnistyksessä. Liukastitko o-renkaan kun vaihdoit säädintä, vai pistitkö sen kuivana paikoilleen?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Ota katuharja/ sählymaila tms ja koputtele bensatankin pohjaa reippaasti. Jos alkava pumppuvika ni saattaa auttaa.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Tai helpompi ottaa takapenkin istuinosa sivuun ja rengasavaimella vaikka hakata sitä pumpun kohtaa. Tuo tosiaan auttaa monesti kun pumppu alkaa mennä niin pääsee ajamaan edes jonkun matkan vaikka korjaamolle tai kotia. Bensakiskolta myös aika helppo ottaa se liitin irti jos haluaa tarkistaa tuleeko bensaa kun starttuuttaa.Ota katuharja/ sählymaila tms ja koputtele bensatankin pohjaa reippaasti. Jos alkava pumppuvika ni saattaa auttaa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Paineensäätimen käytin irti, kaikki tiivarit oli ehjiä ja kiskosta ainakin valui reilusti bensaa. Myös tankki koputeltu, mutta ei apua..
Saab 9-3 SC 2.0T etanoli muunnettu -08
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Itsellä oli vastaavat oireet pari viikkoa sitten ja meni hinaushommiksi. Korjaamolla vaihdettiin etummainen lambda ja taas pelittää.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Ei riitä valuminen ruiskukoneen käynnistykseen. Pitäisi olla ihan reilu paine siellä.
Enpäs olisi uskonut lambdan voivan aiheuttaa käynnistysongelmia...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Täytyy kokeilla vielä startatessa nostaako paineet kiskolle, tuo oli huomiona paineensäädintä purkaessa.
Saab 9-3 SC 2.0T etanoli muunnettu -08
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
En olisi uskonut minäkään, enkä usko kyllä vieläkään.
Lamda säätöhän ei ole käytössä startissa vaan softan parametrien mukaan tapahtuu startti. Sitten käynnistymisen jälkeen lamda säätö tulee mukaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Ainoa miten se voisi vaikuttaa, on epäsuorasti siten, että jälkeenpäin biopoweroitu auto jossa lambdan avulla lasketaan etanolipitoisuus väärin. Tämän vuoksi auto ei käynnisty, koska yrittää bensan kartoilla käynnistää etanolilla tai päin vastoin. Toki niin moni muukin asia vaikuttaa etanolipitoisuuden määrittämiseen, että tuokin on se kaukaa haettua.
Lambdasäätöhän aktivoituu käynnistymisen jälkeen tietyn ajan päästä. Siihen asti mennään startti ja tyhjäkäynti karttojen mukaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: -08 1.8T ei käynnisty/ajonesto päällä
Vika paikallistettu pa-pumppuun, kiskosta ei paineita löydy. CIM:llä oli myös vikakoodi, muttei palannut nollaamisen jälkeen. Pumpun vaihtoon siis..
Saab 9-3 SC 2.0T etanoli muunnettu -08